Snack om en djuraffär.
Oj säger jag bara. jag pratade med min syster som vart i djuraffären där hon jobbade(Och bor i närheten med.) och sett en Jättesöt crested! hon beskrev den och jag blev förälskad, ah, det lät så perfekt!
nästa gång åkte hon dit, då städade mannen som jobbade där burarna och hon kollade lite på samma crested/dom andra marsvinen i buren. då får hon veta att det var hanar i den buren, och han tjatade glatt om att marsvin, ja dom måste vara två och massa sådant.
han var kunnig! minst sagt!
hon frågade om han hade honor, och han visade henne en ANNAN BUR?!! men ingen crested där inte. (haha)
det visade sig att han har egen marsvinsuppfödning, har bra koll. han hänvisade henne t.o.m till Marsvinsbladet i SMF och sa att hon skulle kolla där!
min syster sa att jag redan var medlem där å han rådde oss att kolla där.
tyvärr sålde han inte marsvin med stamtavla, men han verkade extremt kunnig iallafall!
asså, jag måste dit någon dag.
för att kolla om han verkligen är så "bra" eller om det var lögner, men min syster sa att det var en bra affär. inte heller fåglar fanns i samma rum som marsvinen bara andra smådjur… 

Haha, det heter ju inte Marsvinsbladet utan Marsvinsmagazinet. :)
Envishet och drömmar
Jag fattar inte riktigt vad du vill säga med det här inlägget? :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Kul att höra att det finns folk i djuraffärer som har kunskap!
#2 Wiizy försöker tala om att det finns bra djuraffärer med och inte bara dåliga.. men.. men..
Vad roligt att du har en seriös djuraffär nära dig! :) Han verkade kunna mycket om marsvin, i alla fall.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#5 - Jo, precis. och om nått vore fel skulle man säkert kunna få han att ändra det. :)
#1 - Ah, men det var jag som skrev fel. ;)
#2 - Bevis på att det finns bra djuraffärer.

det finns bra djuraffärer: jag känner till en i malmö som jag har god kontakt med. o som har det så himla fint hos sina djur o pratar mycket om sina djur oxå. o har inte gnagare o fåglar tillsamman iheller som alla andra djuraffärer har. jag vill ge denna djuraffär en STOR ros från mig o mina marsvin.
Det låter väl som en av de bättre djuraffärerna :)
Jag önskar jag kunda säga det samma om de här i stan -.-'
Hanna
Jag reagerade lite på en del i texten nu när jag läste den igen. Du skriver att han var marsvinsuppfödare, men man brukar få med stamtavlor på marsvin som säljs från uppfödare eftersom att de har koll på stammen osv… Så kanske var han ändå bara en "mindre grossist" åt sin djuraffär? Bara för att han skiljer på honor och hanar samt har fåglar separerade från gnagare betyder det ju inte att han är väldigt kunnig bara för det.
Men han kan ju vara det också :) Det låter ju åtminstone som han har en del vett och ansvar över djuren ^^,
Så hoppas inte du har tyckt att jag har förstört detta "bra djuraffärsrykte" eller vad man ska kalla det, jag är bara lite kritisk av mig :) haha..
Mvh Felicia
#9 Marsvinen han avlar på kanske är köpta från en annan djuraffär(alltså ingen stamtavla) men skötta väl? :) Det är ju inte precis stamtavlan som räknas ;) Men man vet ju aldrig…
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#9 - Nej hehe alltså, jag vet att det är svårt, han har säkert fel, litar nite blint på nån djuraffär. men han verkar rätt kunnig iallafall…
Och jag vet inte, reagerade också på det faktiskt. "varför ingen stam om du föder upp" tycker jag… :)
#10 - Hm nej man gör ju inte det..
#10 Självklart inte stammen som räknas, men man håller ju gärna koll på vilka som paras med vilka så att det inte blir inavel osv… Där underlättar stammen.
Mvh Felicia