Nu har han gett upp
Nu har min lilla älskade korv gett upp hoppet. kom hem från skolan för ca 1 timme sedan och då låg han stilla i buren och var kall :( Han andas fortfarande men så fort man försöker få honom att gå så vinglar han och ramlar ihop.
försötke få i honom lite mat med sprutan men det gick inte, hela hans huvud var helt lealöst man såg på ögonen att han gett upp, alldelens disiga och torra..
Ja nu är det bara att vänta tills han slutar andas :(
Hans brorsa verkar ta detta okej, han är lite orolig och vet inte riktigt vart i buren han ska hålla till.
Har lindat in honom i en filt och lagt han på en varm filt :)
Fattar inte hur det kunde bli såhär, han vart ju så pigg efter vi var till vet och fixade tänderna, han åt ganska så sakta men han åt!
hade på känn att det var nå lurt med honom då han börjat dräggla mera.. igår var han piggare än han avrt på flera vecker kändes det som för han sprang till öppningen och dök ner i matskålen när jag gav dem maten..
Kommer sakna min lilla krabat, har ju haft honom sedan han låg i magen på sin mamma ^^ Jag hoppas jag får behålla brorsan ett tag till men märkte för någon dag sedan att han fått en liten knöl på magen precis som hans mamma fick så han har väl inte så långt kvar han heller :(
ursha :'(
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lilla skrutten…
Envishet och drömmar
Vad tråkigt :'( hur e det med honom andas han fortfarande..?
Näää.. Usch så hemskt! Kan ju alltid försöka och ge honom en energikick? Honung brukar pigga till. Värt ett försök i alla fall?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Fy vad trist! :( Men han får i alla fall spendera sin sista tid nära dig… :') Det ska du vara glad över!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#3 Har försökt men han har ingen motorik till att få ner det i munnen, munnen bara hänger eller så kniper han med den. Känns inte som han vill nått mera.
#2 Har inte vågat kolla på honom på ett tag nu, ska ta mod till mig om en stund och se hur det är :( Hoppas att han har slutat andas så han slipper ligga och må dåligt :'(
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#5 Okej… Jag tycker att du ska kela massa med honom så blir det en "härlig" sista stund i alla fall :) Eller ringa veterinären? Det brukar ju inte ta så lång tid för dem om tiden är inne, kanske mår han dåligt p.g.a någon sjukdom ändå? Fast det är ju så himla svårt att bedöma, när man själv inte är på plats.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Usch, att sitta å vänta så på att dom ska gå bort är fruktansvärt :'( Jag har varit med om det en gång själv, vi kunde bara sitta i rummet intill och vänta på att hon skulle sluta andas…*rysa*
Hanna

Oj då, att sitta och vänta på att de ska dö och inte kunna göra nått måste ju vara mycket värre än att hitta dem döda…
Hoppas det går bra med det andra marsvinet.
#5 Var till veterinären förra veckan både måndag och tisdag, de fick liv i honom då och slipade ner en tand och tog bort ett höstrå som satt fast mellan 2 tänder och det vi trodde det var därför han slutade äta. Men eftersom han inte blivit nå bättre efter det där så måste det vara nått annat, han är ju iofs 5år gammal så han är ingen ungdom längre. Veterinären stängde vid 4 idag och öppnar inte igen förens på torsdag så jag kan inte åka dit :/
#7 & 8 Ja det är hemskt, hade känts så mkt bättre om jag kunde åka till veterinären och få han somna in snabbt där ist :/
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ungefär så var det för mig med mitt första marsvin.. Veterinären tyckte att vi skulle kämpa vidare med honom, men han blev bara sämre och sämre. Samma dag som vi skulle ta honom till veterinären för att avliva, somnade han in. Det var så hemskt. Han bara låg och kippade efter andan de sista minutrarna..
Så jag förstår hur det känns :/
#11 ursh ja :( jag hade redan bestämt för avlivning i måndags men veterinären tyckte han kunde få en till chans så han fick det..
mitt första marsvin som dog förra året, hon hann jag åka till veterinären med innan hon blev alldelens för dålig, hon fick en tumör :/
Fattar inte att det gått så snabbt! han var ju pigg i gårkväll och i morse..
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#12 Ja, tyvärr döljer marsvin sina sjukdomar så att det kanske redan är för sent när man skaffar hjälp… :( Fast i det här fallet tror jag faktiskt nästan att det kan vara av ålder. Man säger väl att 5-6 år är medelåldern? Men man vet ju aldrig… fy, jag avskyr att inte få svar på varför ens älskling råkat ut för det den råkat ut för… :( Var så med mitt ena marsvin som gick bort för ett tag sen.
Usch, vad hemskt…
hur går det? lever han änu?
Tänker på er.
#13 ja veterinären sa att medelåldern låg på 4-8 år men varken jag eller min kompis har haft nåt marsvin som blivit över 5.
#14 Kollade till han alldelens nyss, kan inte se att han andas längre :'( Och han börjar bli lite stel och kall :(
Så ja nu tror jag att han är död
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Gud, vad tråkigt! :'( Jag beklagar verkligen! :(
:'( Sitter och gråter mig dig här.
Men nu behöver han inte ha några problem längre, nu kan han kuta runt i högt saftigt och grönt gräs med alla andra saknade marsvin.
R.I.P Castello
Hanna
Beklagar sorgen.
R.I.P Castello. Nu får du busa med alla andra marsvin från mif + min lilla bebis Fix.
Han var verkligen fin! :')
*Tröstkramar till matte*
nej va tråkit :((
hoppas bara vetrinären gjorde va dom skulle… va hos en vetrinär i malmö o fick tänderna nerfilade på min äldsta, men han ble inte bättre…gick ti en annan vetrinär som sövde o kollade va som va fel. då hade inte den första vetrinären filat tillräckligt :S
o har d varit så i ditt fall o din vatt svagare än min kanske d va därför din inte klara sig :S
verkar lixom konstigt för om dom saglar brukar d va tänderna (min saglade o va jättedålig i magen o massa sånt o va jättedålig)

#19 Saglade? vad är det??
Jag tror itne det berodde på tänderna, det var säkert nå inre cancer eller nått organ som slutat fungera som det skulle :( Han var ju gammal och väldigt svag eftersom han slutade äta först..
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Sagalade, är inte det samma sak som dregglar? :)
#22 Ja, det är det.
Usch vad hemskt att bara sitta och vänta :( Vila i frid castello <3
Oftast så är det så att dom piggnar till lite innan dom går bort ungefär som att dom tar ut sin sista energi eller vad man ska säga. Min mamma jobbar ju på sjukhus och hon har sagt det att patienterna oftast mår dåligt och att dom blir bättre för en liten stund precis innan dom går bort.
#24 känner igen det där. Min moster blev också pigg nån dag innan hon avled :(

ledsen verkligen gråter vila i frid. sänder en gosig o varm kram
Tack allesammans :)
Känns bättre idag men det är så fruktansvärt tomt i buren utan honom :'(
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

R.I.P sötnos! Han busar nog där uppe i skyn med min gammla hund nu! <333