Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmånadens-marsvin
Läst 2995 ggr
FeliciaS
0

Månadens marsvin 2008 - februari

Då var det dags för Månadens marsvin i år igen. Den här omgången tävlas det om vem som blir februarimarsvin. Reglerna är lite annorlunda i år.

Först och främst kommer tävlingarna annordnas endast av Medarbetare eller värd då det flera gånger har hänt att vinnaren (nästkommande tävlings annordnare) inte har dykt upp vid rätt tillfälle eller helt och hållet försvunnit från iFokus.

-> Övriga regler:

• Max 2 bilder, inte på samma marsvin, per person och månad. 

• Bilder som tidigare har deltagit i Månadens marsvin får inte delta igen. 

• Det ska finnas med en liten, enkel beskrivning om marsvinet (den bedöms också!)

• Vinnande marsvin får inte delta igen (dvs. samma marsvin får inte delta fler än 1 gång under året)

• Runt den 20:onde påbörjas en röstning (för medlemmarna) där de 20 bästa bidragen tävlar i finalen.

• Tävlingen (röstningen) avgörs runt den 30:onde samma månad som marsvinet vinner, dvs. februari vinnande marsvinet koras i februari osv osv.

• I december röstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2008.

Så välkomna med era bidrag och stort lycka till! (Man kan skicka in bidrag t.o.m. den 22 februari) 
/Medarbetarna på Marsvin.ifokus

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

johanna94
0

Men hur skickar man in bidrag? har aldrig varit medRäcka ut tungan

FeliciaS
0

#1 Du skriver ett vanligt inlägg och bifogar med en bild på marsvinet som ska tävla samt en beskrivning (kan vara en historia om marsvinet, en dikt, en faktatext - låt fantasin flöda) Skrattande

Mvh Felicia

Creation
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Bidrag 1
**
_

Min lilla ängel, så fin och go´
Min lilla sötnos, så glad och snäll
Min lilla gris, så smart och söt
Min lilla unge, så rolig och vacker
Min lilla ängel, finns inte mer
_
:') Världens sötaste!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
0

**Bidrag 2

**Maja, en sprallig liten gris.
Inte så ofta,
endast ibland.
Springer bara,
när man tar fram kameran.

En riktig gullegris! :D
(Större bild finns om du klickar på bild-ikonen xP)

Ps. Marsvinet måste väl inte titta in i kameran? ;) Ds.

FeliciaS
0

Så bra :) 2 kandidater finns än iaf ^^,

#4 Nej, det måste h*n inte men bilden bedöms ju också :)

Mvh Felicia

Thea-Cazzy
0

Nu var det igång igen =) Här kommer en bild på Thea som sitter uppe hos mig och äter äpple (Hon fick bara en liten bit och inte hela ;D) En alldeles underbar liten gris som tycker om att kela. Busa med syrran Cazzy är inte heller fel ;). Hon älskar hö och frukt och grönt.

Thea-Cazzy
0

Cazzy tycker bara om att busa. Det är sällan hon sitter stilla, inte ens uppe i mattes famn, men ändå är hon lika underbar som Thea! Hon älskar ungefär allt som går att äta ;P

Creation
0

Söta ^^ Men man skulle ju skriva en kort text om dem ;)

johanna94
0

Det här är mitt ettåriga marsvin Panda. Han är ett blandrasmarsvin men liknar en coronet. Han är från en djuraffär. Han gillar sallad och paprika.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=feb6e046-438a-4e05-9791-010a365d2ebc&Filename=Panda (37).jpg)

FeliciaS
0

#6 #7 #9 Läs reglerna lite tydligare tack! ;) En kort text ska också finnas med… Annars är inte bidragen med och tävlar.

Mvh Felicia

Denna kommentar har tagits bort.
johanna94
0

#10 jag hade ju skrivit

Creation
0

#12 Det behövs nog lite längre text ;) Berätta lite om honom på några rader, inte bara en mening ;P Annars kan ju alla bara skriva "Det här är mitt marsvin" och så skulle skrivuppgiften vara avklarad x(

FeliciaS
0

#13 Precis :) Du har fattat poängen du ;)

Mvh Felicia

johanna94
0

Är det okej att göra om bidraget? alltså det har ju gått en timma så jag kan ju inte ändra det. Men vi glömmer bidrag #9 och så gör jag om:)

FeliciaS
0

#15 Jag fixar infon i #9 och tar bort #16 istället… :)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Mer bidrag tack! ;)

Mvh Felicia

Thea-Cazzy
0

Tack för att du fixade texten och det =)

Stj3rnfallet
0

#7 Så söt hon är!:D Verkligen härlig bild!=) Vad är hon för ras?

FeliciaS
0

#20 Så lite så :)
#21 Ta gärna sånt snack privat.. Du vill inte vara med? ;)

Mvh Felicia

CamillaS
0

Här har vi mina två sötnosar Tweeny och Ådi.
Tweeny är min söta 3 månaders bebis, som älskar persilja och mysa i mattes famn. En mysegris som inte kan lämna sin kompis utom synhåll, då börjar han ropa efter honom *uuoii**ouui* ;)

Ådi, min myskille nummer två. Han älskar paprika och att bli kliad under hakan. Men lyftas ur buren är ingen höjdare. men när han väl är nere på golvet är han som en ångvält, katterna brukar bli rädda för honom för han går bara rätt på dom utan att bry sig om vad katterna tycker om det :) och så gillar han att sitta i famnen och bli kliad så när man klappar honom, så gör han sig lång som en korv och bara myser. :)

CamillaS
0

Får man ha två olika marsvin på samma bild, istället för att lägga in två bilder?

FeliciaS
0

#24 Visst! ;)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Detta är då Parcanovis Bindi - även kallad Racerråttan, Busgrisen, Tjockisen, Gullungen, Bindibus… :-) Hon är en go och glad liten marsvinsdam i sina bästa år. Hon är extremt vild av sig och har en väldigt stor egen vilja, sällan är det matte som får bestämma om Bindi är på sitt egna lilla humör. Hon tycker mycket om att springa omkring och prata för sig själv ofta i sällskap med två gamla grisar tätt jagandes. Så kort och sagt är hon en pratglad och pigg liten gris som alltid har glimten i ögat!

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Calypso är så go och gla,
äta gör han varje da.
Busar mest hela dagen lång,
medans matte glatt sjunger en sång.
Får Calypso bestämma,
blir det bara persilja här hemma,
för stor i munnen är han ej,
trots att han har mer än en tjej.

Mvh Felicia

Tezza
0

Oj så många fina bilder! Kul med en dikt oxå#29:)

Blondi3
0

roligt med bilder :) fast lite tråkigt att om man vinner så får man inte vara med igen :S

CamillaS
0

#25 bra ^^,

svampi
1

Bild på Alma när hon var ca 6 veckor gammal. Hon var mörkast i kullen av fem. Ingen ville ha henne eftersom hon var "tråkig"…alla ville ju ha olika färgade marsvin…men jag såg henne, och hon är finast av alla!                  Love U Alma! 

Creation
0

#33 Hon var ju jättefin! <3 :) Hur kan man inte vilja ha en sådan sötnos? :o

svampi
0

#34 precis!

Mitt andra bidrag är ju såklart Alva!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=41b28d94-6340-41b0-a131-1f99aea1246d&Filename=Picture 003.jpg)

Min lilla blandis är ju svår att motstå!

Alva gillar att "mumsa" på folk…Alva gillar också att få bestämma själv och gör inte direkt som man vill. Hon är en modig liten tjej som gillar att

busa och smita från matte. 

FeliciaS
0

#30 Tack tack ;)

#31 Det är ju bara marsvinet som inte kan vinna fler än 1 gång, men säg att du har 10 marsvin så kan ju alla de marsvinen vinna :) Det är för att så många som möjligt ska ha en chans.

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Fler bidrag efterlyses! Vart har alla tagit vägen? :)

Mvh Felicia

Tezza
0

Det här är Hugo. Han flyttade till mig för ca 1 månad sen med sina två bröder Bruno och Sven. De stod under avlivningshot och därför erbjöd jag dem mitt hem. Tyvär så lämnade Sven oss för ca 2 veckor sedan.

Hugo är den största och tuffaste av dem. Han är ett litet matvrak som både morgon och kväll talar om när det är grönsaksdags. Det är en bestämmd herre som talar om presis hur det ska vara, vare sig det gäller mattider, kloklippning eller om Bruno försöker göra närmanden:)

Hallonet
0

Lilla grisen Mazarin kommer här! Mazza älskar som alla marsvin att äta, speciellt gurka, om man ger henne en stor bit blir hon helt grön runt HELA munnen! :) Hon är en liten blandis på 3½ år, och hon är 3 färgad, jag älskar hennes pigga, nyfikna och vakna blick, Min älskade Mazarin <3Kyss

lomsen
0

Mitt senaste tillskott Oskar som ju kom till mig i februari!

lomsen
0

Jag säger bara-Clara!

Caspia
0

Envishet och drömmar

FeliciaS
0

#40 #41 Du måste ha med en kort text om marsvinen, annars är bidragen ogiltiga.
/Felicia, nuvarande tävlingsarrangör och medarbetare

Mvh Felicia

Creation
0

Vad hände med inlägg #42?? :S

NikitaOMichellin
1

Nikita är en liten busig gris.

Ett litet rim jag kom på :) 

Nikita piper och piper, på natten hon skriker. Hon vill ha en man, som värma henne kan. Hennes syster michellin bråkar och tjafsar, medan nikita löst tillbaka nafsar. Men sedan uppstår kärlek igen, i deras ljuva hem.

NikitaOMichellin
1

Min Michellin :) 

Michellin skriker och vrålar, tills maten är tömd ur skålar. Hon skuttar och springer tills klockan ringer. Dags för säng, Michellin drömmer att hon skuttar på en stor äng.

CamillaS
0

#45-46 vad gulliga rim. :)

Wiizy
0

_Våfflan, även känd som en gullig salladsälskare, som gör vad som helst för att få sig en salladsbit. En riktig klippa som alltid ska pussas och ligga i matte's ansikte och mysa. En klippa man inte kan leva utan, världens mysigaste flicka. Våfflan är numera 2 år,  vilket man inte alls ser. Konsten att mysa in sig hoss folk har hon absolut.

En dam med bestämda villkor, som brukar skrämma bort grannens katt och som är otroligt barnkär.  På bilden är hon ca. 4 månader.

_

Wiizy
0

_Maggie, är en gurkätande tjej som verkligen älskar att gosa mellan mattes kuddar. En lite blyg tös som gärna vill vara den som ligger bekvämast. Brukar också bita vetrinären så hon är inte världens snällaste. Men hennes underbara utstråelse får en att genast glömma det.  inte särskilt barnkär, men har alltid älskat att ligga i sängen och mysa, eller i knät när man ser på TV.

Om man skulle råaka klippa henne i pulpa kan hon sträcka fram tassen och se ut som om hon säger "Jag har ont, stoppa det." och visar sedan hur tackasm hon är med att mysa en hel del.

_

FeliciaS
0

#44 Inte den blekaste aning ;-)

Underbart med 16 bidrag, men fler efterlängtas :)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Smyger mig in med ett litet *putt* nu när tråden hamnade långt bak igen, p.g.a mig.

Mvh Felicia

Tezza
0

Puttar upp lite:) Snart läre det väll inte gå att lämna in fler bidrag?

Caspia
0

#44 och 50.

Jag fick prestationsångest och raderade bidraget. :)

Envishet och drömmar

Creation
0

#53 Jaha :) Trodde det var ett internet-troll i farten ;P x)

CamillaS
0

fler bidrag önskas:D

volvo850
1

Här är min lilla gosegris Ludde som tar sig en närmare titt på kameran:) Han är 2år gammal och ska snart bli pappa för första gången.

Caspia
0

# 56. Jag tror att du glömt bifoga bilden.

Envishet och drömmar

volvo850
0

har ja gjort rätt?:P

volvo850
0

Här är min lilla bebis Dino. Han föddes i november 2007. Jättesöt liten pigg krabat.

Caspia
0

# 58. Nu syns bilden.

Envishet och drömmar

Stj3rnfallet
0

#22 Jag har bara råttor att bidra med :P Tyvärr.. Och det passar ju sig inte när det gäller månadens marsvin ;)

FeliciaS
0

#52 Precis ;)

#61 Jaså okej :)

Mvh Felicia

svampi
0

Putt

FeliciaS
0

Bara 2 dagar kvar! Så sista chansen nu! Det som finns sååå många marsvinsägare med marsvin på marsvin.ifokus - skicka in bidrag! :)

Mvh Felicia

CamillaS
0

#64 ja precis, närmare c:a 500 marsvin ;)

FeliciaS
0

#65 Ja! :) Och inte ens hälften av alla medlemmar har väl läst den här tråden… Det är bara att skicka in, en rolig grej liksom! :)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Då avgörs tävlingen till en röstning för alla 18 bidrag som har deltagit! Tråden blir härmed låst. /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

Mvh Felicia

Inlägget är låst för nya kommentarer