Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 7744 ggr
[findusen]
0

Rör till marsvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har för mig jag läst nån tråd om rör för marsvin här för ett tag sen, men hittade den inte!

ville bara berätta att ja va på Hornbach i helgen o införskaffade rör till mina marsvin!
tror att det är någon form av avlopssrör ? dom fanns i olika storlekar och varianter. dom jag valde kostade 19:- för det raka och 29:- för det böjda :) jag tror att man kan bygga ihop dom oxå.
tänk bara på att plocka ut gummiringen (packningen?) innan ni ger rören till marsvinen!

för övrigt tyckte ja rören verkade vara i tålig, tjock, bra kvalité!

Stormviskaren
0

fina men vissa av mina djur är för feta för dem rören ^^

[findusen]
0

#1 hehe ja jo, det får man avgöra själv ju :P men alla mina fick plats. och som sagt fanns det fler storlekar. vet dock inte om det fanns större…men ja tyckte dessa skulle passa :)

Stormviskaren
0

hih okej för ja jag har ju några tjocka gamla tanter ^^

Facklan
0

va bra min har papprör från Coop bygg som jag sågat isär det är poppis kostade 41 krr för 1,5 m typ *ler

[findusen]
0

#4 har me haft papp men d kissas ju sönder på nolltid :S :P

Caspia
0

# 0. Vad har de för diameter?

Envishet och drömmar

Abico
0

Nice ^^ Det var ju bra mycket billigare än de jag kikat på för 50 kr styck… Men jag undrar också vad diametern är, mina är lite breda över bakarna *S*

Hanna 

[findusen]
0

#6,#7 diametern är ca 10,5 på d smalaste! innuti böjen vet ja inte riktigt d va svårt o mäta där :P
som sagt vet ja inte om där va ytterligare en storlek större… såg dessa o tyckte dom skulle passa :) o priset va laaagom :)

FeliciaS
0

Jag har 2 st rör, ett hittade jag utanför huset i buskarna och det andra var ett vanligt avlopsrör som farfar hade i garaget :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

idipidi
1

När ni köper rör som är till bygg och så var jättenoga med att de är helt giftfria. Man tror att det är lugnt men man ångrar sig så enormt efteråt om det händer något. När jag var yngre (snart 10 år sedan) så dog flera av mina marsvin i blodiga diarréer. Totalt fyra djur dog under en period utspritt över 1,5 år ungefär. Trots massa veterinärundersökningar, prover som togs o.s.v. så kunde ingen hitta någon förklaring. Vi bytte foder, hö, strö, sanerade o.s.v. men ändå så var det fler som dog. Det visade sig till slut att ett trähus som min lillasyster gjort i slöjden var orsaken. Så det kan gå riktigt illa.

FeliciaS
0

#10 Så hemskt. Jo, jag är noga med det.. När jag har byggt egna hus har jag kollat det noga och även med buren… Sedan så är jag lättad över att just plaströr biter inte mina grisar på ;)Det röret som jag hittade har marsvinen aldrig i buren heller.

Mvh Felicia

[findusen]
0

#10 usch va hemskt :S inte kul o va din syster som gjort huset dom dog av :S :S
plastet e väldigt hårt så ja tror inte d går att gnaga sönder iaf…

Abico
0

#10 - Hur vet man om dom är helt giftfria då? :/
Det brukar väl inte stå så mycket på dom…

Hanna 

AmandaF
0

Mitt rör tog min pappa hem från jobbet :)

TRASAN
0

#3 haha Sindi du är ett skärmtroll. kram o klapp gumman. ;)

primavera
0

mina älskar sina rör, springer som tokiga när det är rengjort iburen

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c5a1dbaa-af8c-428e-947e-4414358d7e91&Filename=smyg äter.JPG)

[findusen]
0

#16 va e d för rör? ser ut som dom ja köpte? :)

TRASAN
0

jag har sådana här rör till mina marsvin. :) i min provesora lekhage inomhus. :)

FeliciaS
0

#13 Man frågar i affären såklart :)

Mvh Felicia

Mariaairam
0

Tycker alla marsvin att det är kul med rör?

[findusen]
0

nä d gör dom nock inte. men även om dom inte tycker d e så kul så har dom iaf "skydd" o gömställen :) mina busar inte så mkt i buren men dom promenerar genom rören :) o så buffar dom runt dom :)

Mariaairam
0

Okej, ska kanske köpa nåt rör då eller se om jag hittar nåt här hemma. :)

[findusen]
0

ja har man hemma e d ju kanon :) men ja tyckte priset va kanon på dessa så då gör d inte så mkt om dom tycker d e tråkit me rören :P

Mariaairam
0

Nae, om det inte kostar så mycket så spelar det ju ingen roll.. :)

CamillaS
0

#19 om du köper rören på ett byggvaruhus mm. så e jag faktiskt inte så säker på om dom skulle kunna svara på den frågan, om dom är giftiga för marsvin. dom tänker ju inte i dom banorna licksom ;) så vad är det för gifter som kan finnas i dom, hur vet man att dom är giftiga att smaka på? ;)

[findusen]
0

om man tänker att dom används ti avlopp o liknande e dom väl inte giftiga? för dom slits ju ner me tiden o gifterna som isf skulle finnas i plasten skulle sköljas me vattnet?
eller? :P

CamillaS
0

#26 hmm… ja du. ingen aning. :)