Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 707 ggr
parsley
0

Var finns omhändertagna djur?

Det stod en artikel i lokaltidningen om djur som omhändertagits pga vanvård, däribland flera marsvin. Någon som vet vem man kan kontakta för att få mer information om djuren? Det stod inget om det i tidningen. Är det kommunens djurskyddsinspektör, eller…? Det bör väl vara samma på olika ställen? Var brukar omhändertagna djur hamna?

Wiizy
0
Sandra-B
0

Du kan ju kontakta personen som skrev artikeln också, de bukar kunna hänvisa till rätt ställe.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

parsley
0

Puh, vilken röra. Jag har ägnat halva dagen åt att försöka få tag på någon person som hade information om de här djuren. Först ringde jag till kommunens djurskyddsinspektör, som kunde ge lite allmäna upplysningar och hänvisa tlll polisen. Den första polisen jag fick tag på kunde ge mig lite allmäna upplysningar, samt hänvisa till en annan polisman, som enligt polisens växel inte var anträffbar förrän nästa vecka. Då ringde jag till länsstyrelsen, eftersom länsstyrelsen nämnts av de andra jag talat med. På länsstyrelsen fick jag tag på en tjänsteman som sa att det här var ett gammalt ärende tidningen fått tag i och skrivit om och att djuren var omplacerade för länge sedan.