Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: raserfärgerteckningar
Läst 557 ggr
Wiizy
0

Hur ovanligt är det med Black self?

Så färgen black i self är alltså ovanliga att man föder upp? / svåra att få tag på? :O

Flyttade inlägget till rätt kategori samt ändrade till en utförligare rubrik :) /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

Cavia
0

Japp, idag är det inte många som håller på med sådana….se en annan tråd med tips på uppfödare =)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

volvo850
0

jag har en self black hona som ja fått ungar av för ett tag sen:)

Wiizy
0

#1 - Jo precis, därför jag undrade. :) Vill inte köpa, har redan en Self black dam hemma.

#2 - Jaha, men det var inte frågan om vem som hade, utan om dom var svåra å få tag på. . ;-)

Stormviskaren
0

ja de verkar så. Jag hade en creme self dam här hemma som jag parade med en nonself golden augoti. jag gjorde denna parning 3 gånger. i dem två första kullarna kom det 1 golden 2 golden augoti och 1 black. asså 4 ungar i varje kull, samma fäger (hoppas ni förstår) sen tredje kullen fick hon 1 golden 1 golden augoti och en black. Och de var dom svarta som såldes och tingads fortast.

Caspia
0

Det finns ju dock hyfsat gott om (närmast) helsvarta marsvin i djuraffärerna. Eller så är det för att jag också har en self black som jag tycker det… Min har lite goldenstrån.

Envishet och drömmar

Wiizy
0

#5 - Min är faktiskt helt svart. och honä r ju med från djuraffär…