Lung't under trappan ! (fd marsvin bråk)
Måste bara berätta jag som hade sånnt bry med Mina två ungtuppar som slogt o hackade på varandra ….
saker ha hänt … dom har än båda burarna o använder det på ett annat sätt nu mer … "gallerburen används för sammvaro o dom ligger gärna o sover o myser där båda två … den vita plastburen används för egen tid o dom är där ofta var för sig …
skulle det vara så att dom inte drar jämt nånn dag är det ofta så att dom håller sig på var sin kant !!!
Jag har en bokhylle bur på "g" o där kommer jag har de uppdelat så dom ska kunna vara lite som nu det är en massa annat som händer o eftersom dom kommer bra överens i denna lösning så skyndarn det långsamt !
Det är spännande hur dom börja "samleva" även med hunden … hon kommer ofta o lägger sig i kollar vad dom håller på med o grisarna kuttrar lite då hon ligger där hon är inte sen at själa vad mat hon kommer åt som hon äter som melonen so blev snabbt hund mat serverat på kisse pall*s !!!
Rätt kul att det rett sig efter alla dom förtvivlade stunderna man hade av oro o villrådighet om det var rätt att skaffat kompis som dom inte drog jämt med …
Jag blir mer o mer övertygad om att dom kräver mycket omvårdnad o stimuli för att trivas o vara i gott mod … jag är så glad att man kan lära si av många kolka på forumet o andra sajeter jag besöker flitigt …
mer kunnskap gör dock att man lätt kommer i konfilkt med okunniga som kan tro att marsvin inte är "så krävande djur o eftersom dom är små inte behöver så mycket !!!!
Ja ja jag ville berätta så man inte bara får massa hysteriska innlägg o inga possitiva slut på dom !!!
Vad bra att det börjat lösa sig :)
Hanna

Toppen. :)

bra hoppas det går bättre o bättre för er nu. :)
Härligt! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus