Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1134 ggr
parsley
0

Fästa plastmatta i bur?

Jag har äntligen fått tag på en lämplig hylla på loppis så nu håller jag på och bygger om den till marsvinsbostad. Det är en vit Billyhylla som jag kommer att lägga ner på ett bord och ha två burfack i. Under bordet kommer det att finnas utrymme för förvaring av spån, hö och foder. Jag tänkte lägga i plast- eller våtrumsmatta (containerfyndat Glad) i burfacken. Hur fäster jag den på bästa sätt för att få den tät? Vet någon hur man gör vettiga hörn? Eller är det bättre att lägga en matta på golvet och ha en annan som går längs burens väggar så man inte behöver vika?

parsley
0

Jag fick faktiskt dit plastmattan på egen hand. Marsvinet Morris som alltid brukar springa omkring lös satt hela tiden i sin gamla bur och kollade när jag grejade.

CamillaS
0

Vill se bilder :)

parsley
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är buren på bild. Tycker det syns ganska tydligt hur den är gjord.

Abico
0

Vad smart att ta andvändning av hyllorna så att det blir flera burar :) Jag fäste min matta med dubbelhäftande tejp ^^ Sedan snittade mamma i hörnen så att dom gick att vika till snyggt.

Hanna 

FeliciaS
0

Jag fäster plastmatta med dubbelhäftande tejp.

#3 Gnager inte marsvinen på mattan? =P Det skulle mina gjort, de biter på allt *s*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus