Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 661 ggr
Stormviskaren
0

andas Harkligt?

Min ena hona hon hade lunginflamtion innan men blev behnadlad och vi trodde hon var frisk så vi satte henne med en hane men nu andas hon konstigt igen. Vad ska jag göra?? man kunde inte bahndla henne med de medlet nu pga att hon är dräktig.

trocadero
0

Vilken medicin fick hon? Är du helt säker på att hon har ungar i magen?

dib_skinny
0

på hennes hemsida står det under 22/02 att man kan känna ungarna tydligt och hon gissar att de kommer inom 2-3 veckor.

trocadero
0

kom på nu att jag gav ju faktiskt en dräktig hona Bactrim efter att hon rosslat och snorat länge. Jag valde att chansa då för att iaf förhoppningsvis rädda honan. Lunginflammation är ju en väldigt allvarlig sjukdom och kan leda till döden. En dräktig hona är ju dessutom mer utsatt. Den hona jag behandlade med Bactrim fick inga synliga skador pga medicinering och inte ungarna heller.

idipidi
0

Bactrim ska inte vara skadligt för foster vad min veterinär sagt i alla fall. Däremot Baytril kan vara skadligt för foster under vissa stadier då det påverkar skelett-tillväxten.

Men rossel behöver inte betyda lunginflammation.

Stormviskaren
0

men å vad bra för jag har ju Bactrim hemma :) Tack för hjälpen hoppas nu hon blir bättre.

TRASAN
0

ojoj lilla gumman är sjuk. jag var där idag o kollade inte så bra tyckte hon andades som en lunginflammation. stackars sindi. puss o kram på dig gumman från mig o mina marsvin, :))

TRASAN
0

hur går det för Sindi ? lite orolig ju tänker på henne. kram :)

Stormviskaren
0

Just nu låter hon ingetning. Hon är så märklig. Hon mår bra och äter Massor!

TRASAN
0

så bra tänker på henne mycket. kram på er. ;)

FeliciaS
0

#8 Så bra! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus