Kurrar vid matdags!?
Hejsan!
Mina marsvin kurrar alltid när det är matdags (morg + kväll), har aldrig tänkt på det innan utan kom att tänka på det idag är jag gav de mat (grönsaker, inte hö eller pellets, när det är hödags gör de popcornskutt och kutar omkring vilt). Gör era marsvin också det? Vet någon varför?
/Felicia ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Dom blir väl ivriga för att dom ska få mat ? :P Marsvin e ju riktiga matvrak ;) Mina gör så ibland oxå, och det är nog för att dom vet att dom ska få mat.
He he mina blir mer tokiga när dom ska få nytt hö. då kutar dom runt och gör popcornskutt, fast det är inte så livat när det är grönsaks dags, bara lite skrik. :P
Blondie kurrar när hon är nöjd och glad :)
Helena

Det räcker att mina hör mina steg i trappan så börjar dom tjuta. Dom håller på tills dom fått sin morgon mat av grönsaker och nytt hö. Sedan är dom väldigt olika. Tingeling och Smulan kurrar när man klappar dom. Skrållan och Semlan typ tjattrar lite tyst och Cola och Våfflan säger inget alls. Det är väldigt roligt att sitta och titta på dom när dom håller på.
#2 Samma här gällande höet :)
#3 Så sött ^^,
#4 Mina marsvin tjuter när man går i trappan på ett speciellt sätt vid mattider (8-tiden på morgonen och kvällen)
Mvh Felicia
Mina börjar skrika efter mat när jag tänder sänglampan på morgonen ;P "Godmorgon Hanna! fram med maten nu så kan du masa dig till skolan sedan". När jag kommer hem från skolan och öppnar ytterdörren så går dom också igång, samt varje gång jag går ner i trappan (dom måste känna igen mina steg i trappan för det låter inte lika mycket när någon anna går :O). Sen är dom tränade att skrika när jag pussar med munnen - det är automatiskt mat ljud ^^ Men kurrar just för att det kommer mat gör dom inte, så skriker dom mest och bråkar om de största bitarna ;P
Hanna
#6 Haha okej :)
Mvh Felicia