Test om marsvin! (finnes...!)
Hejsan alla glada medlemmar :)
På Marsvinsplaneten.nu finns 3 roliga test om dig och marsvin! Testa dig själv, skriv gärna upp slutsatsen/resultatet i tråden ;-)
/Felicia
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Resultat, test 1:
Ja, dina marsvin styr ditt liv!
Du lever för dina marsvin. Du gör allt du kan för att de ska ha det så bra som möjligt eftersom du älskar dina små grisar. Kanske är du lite för snäll ibland? Se bara till att de inte blir för tjocka av alla godsaker du ger dem…
_Nädå, mina grisar blir aldrig tjocka - dom har bara väldigt fluffig päls ;P
_Resultat, test 2:
8 - 14 poäng:
Du är ett strävhår
Du vill ha ett marsvin som du kan gosa med hela dagarna. Det ska vara busigt och gulligt. Du tycker inte om att sticka ut utan vill ha ett helt vanligt marsvin.
Raser som passar dig: Rex, Teddy, Abbesinier, Blandras
_Låt se nu.. Sune= Blandras, Greta= Teddy, Donken= Teddy, Vincent= Rex, Wilma= Nonself. Jo, det stämmer ju rättså bra *s*
_Resultatet på 3:e blev så dåligt så det vill jag inte lägga upp här ;P
Hanna
Resultat 1
Du lever för dina marsvin. Du gör allt du kan för att de ska ha det så bra som möjligt eftersom du älskar dina små grisar. Kanske är du lite för snäll ibland? Se bara till att de inte blir för tjocka av alla godsaker du ger dem…
Resultat 2
Du vill ha mycket päls och mycket att göra! Du vill ägna mycket tid åt att kamma och vill ofta gå på utställning som du kan förbereda marsvinet i god tid för. Du tycker om det vackra och vill ha något som är annorlunda.
Raser som passar dig: Alla långhårsraser
Resultat 3
hehe 19p/30 

Första testet:
Andra testet:
15 - 25 poäng: Du är en dalmatiner
Du vill göra lite mer än bara gosa med ditt marsvin. Gå på utställning men inget för avancerat. Du tycker om det stilrena och vill ha ett snyggt marsvin. Du vill ha något som är lite mer än det vanliga.
Raser som passar dig: Alla typer av korthår, Skinny
Tredje testet tyckte jag var för konstigt så jag struntade i att göra det.

Test 1:
Test 2:
(hmm…)
26 - 38 poäng: Du är en peruan
Du vill ha mycket päls och mycket att göra! Du vill ägna mycket tid åt att kamma och vill ofta gå på utställning som du kan förbereda marsvinet i god tid för. Du tycker om det vackra och vill ha något som är annorlunda.
Raser som passar dig: Alla långhårsraser
Test 3:
Haha, vill inte säga..

Första testet:
Du är en medelmåtta
Du tänker på marsvinens bästa men är kanske lite lat ibland. Du ger dem det som de behöver men inte mer. Ge dem lite lyx ibland genom att ta hand om dem lite extra, om du gör det kommer de att bli glada och må bättre. Du kan göra enkla saker genom att bara ge dem omväxling. Men så länge du vet att de mår bra är det ok.
Andra testet:
8 - 14 poäng: Du är ett strävhår
Du vill ha ett marsvin som du kan gosa med hela dagarna. Det ska vara busigt och gulligt. Du tycker inte om att sticka ut utan vill ha ett helt vanligt marsvin.
Raser som passar dig: Rex, Teddy, Abbesinier, Blandras
Tredje testet:
Fick ett kasst resultat 6 av 30. Fast man skrev det rätta svaret så fick man fel, bara för det hade inte samma stavning 

Fast när jag gjorde det tredje testet för andra gången fick jag 29 av 30 ^^
test 1: Ja, dina marsvin styr ditt liv!
test 2: Du är en dalmatiner
test 3: 10 poäng
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Test 2: **15 - 25 poäng: Du är en dalmatiner
Du vill göra lite mer än bara gosa med ditt marsvin. Gå på utställning men inget för avancerat. Du tycker om det stilrena och vill ha ett snyggt marsvin. Du vill ha något som är lite mer än det vanliga.
**Gosa skulle jag ju vilja göra, men för övrigt stämde det ju, då jag älskar skinnys och verkligen tycker om korthår. Fick 22 poäng.
Har inte hunnit göra tredje testet ännu. Men antar att resultatet kommer bli dåligt, så spela roll :P
**Test 1:
**Ja, dina marsvin styr ditt liv! Du lever för dina marsvin. Du gör allt du kan för att de ska ha det så bra som möjligt eftersom du älskar dina små grisar. Kanske är du lite för snäll ibland? Se bara till att de inte blir för tjocka av alla godsaker du ger dem…
**Test 2:
15 - 25 poäng: Du är en dalmatiner
**Du vill göra lite mer än bara gosa med ditt marsvin. Gå på utställning men inget för avancerat. Du tycker om det stilrena och vill ha ett snyggt marsvin. Du vill ha något som är lite mer än det vanliga.
**Test 3
poäng:
**15 (30)
Mina resultat… :)
-> Test 1 - Styr dina marsvin ditt liv?
Du är en medelmåtta
(Svarade ja på alla frågor utom sista…)
Du tänker på marsvinens bästa men är kanske lite lat ibland. Du ger dem det som de behöver men inte mer. Ge dem lite lyx ibland genom att ta hand om dem lite extra, om du gör det kommer de att bli glada och må bättre. Du kan göra enkla saker genom att bara ge dem omväxling. Men så länge du vet att de mår bra är det ok.
Självklart tänker jag på marsvinens bästa, lyx får dem allt :) Åtminstone i sak- och matväg.
-> Test 2 - Vilken marsvinsras passar dig bäst?
**Du är en dalmatiner (18p)
**Du vill göra lite mer än bara gosa med ditt marsvin. Gå på utställning men inget för avancerat. Du tycker om det stilrena och vill ha ett snyggt marsvin. Du vill ha något som är lite mer än det vanliga.
Kan absolut inte hålla med om raserna, däremot beskrivningen till viss mån. Jag gillar marsvin med mycket päls, gärna lite fluff och virvlar t.ex. Abessinier, Coronet, CH-teddy, Lunkarya :)
-> Test 3 - Hur mycket kan du om marsvin?
25/30p (fuskade på nivå 4, kollade vilken uppfödning som hade nr 16… egentligen 23/30p)
Mvh Felicia
Test 3 är ju bara jobbigt haha =). Man måste ju stava så som dom tycker att det ska vara och även vad man ska kalla sakerna. Jag kan ju alla svaren men fick ändå väldigt dåliga poäng.
#11 Ja, precis, men när jag fick reda på Kloklippare istället för Klosax, Talgkörtel istället för Doftkörtel och Sellnick istället för Sellnic så gjorde jag om med "rätt" stavning ;)
Mvh Felicia

Haha SellniK stavade dom väl?
#13 Kanske det var… Jag fick iaf rätt för skabb också ;)
Mvh Felicia

Haha, jag fick många rätt, eller jag kunde många, så hade dom felstavat grejset så man fick fel på 3e… falskt…