Det äldsta marsvinet?
jag undrar om det är någon som vet hur många år det äldsta marsvinet är eller var? :) kul o veta / trasan

Det där går nog tyvärr inte att ge ett exakt vetenskapligt svar på eftersom marsvin inte registreras på samma sätt som människor. Det fanns dock en artikelserie i Marsvinsmagazinet för några år sedan om marsvin som blivit ovanligt gamla. Tyvärr har jag glömt resultatet men någon annan kanske har bättre minne.
Envishet och drömmar

okej var bara så nyfiken. jag bara undrade om någon visste men det är ju inte lätt då när dom inte är reggade. :) men det hade varit jätteintressant för mig :)
I våran Guiness rekordbok står det att det äldsta marsvinet som har levt blev 15 år gammal ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag känner till ett som blev 11 år, ädre har jag inte hört talas om :)
Hanna

Av en person som hållit på med marsvin under många år har jag hört att marsvin ytterst sällan blir över 9 år gamla. Men det är ju ingen enstaka rekordnotering.

#6 Du kan ju satsa på att han ska slå 15 års rekordet ;) hihi
Mvh Felicia

Har stött på folk på nätet som har haft 14åriga x)

#7 hihi japp hehe. :)

Har bara hört om en som blev 9.
#9 Har du en 14-åring?
#11 Kul! :)
Calypso och jag kom överens om att han skulle bli det nya äldsta marsvinet i hela vida världen :)
Mvh Felicia

#12 nej ojsan missförstånd här. jag har bara min Buch på 7år som äldst här hemma. :)) jag skulle satsa på 14 år hihihihihi skoj. :)
7 år, 3 månader och 7 dagar blev min äldsta. Sen har jag haft några till som blivit över sex år.
Det äldsta marsvinet som jag känner (med säkerhet) blev elva år och var en rasren sheltie.

Vårat marsvin Pia blev 12 år gammal.
Dom vi har nu är 1 st 3år och 5 st 1 år.

#14 man önskar om dom är pigga o glada o orkar så vill man ju ha dom så länge man kan ju. men 11år vad mysigt.
#15 ojsan ja det är så underbart att få ha dom så länge tycker jag om dom mår bra såklart 12 år inte illa alls. ;)

hej jag har läst att det äldsta marsvinet blev 15 år och den hette snowbal den bodde i amerika
Jag har tagit bort bilden p.g.a att du inte har fotat den. Tänk på copyrightlagen!

#17 - är det dina grisar?
18# nope de är inte hennes och inte hennes bild heller.

# 17 den bilden finns ju på om man söker på marsvinsbilder. hmm man får väl inte ta andras bilder? :(
#17 Har du fotograferat bilen? Enligt copyrightlagen får du inte kopiera andras bilder.
#20 Så rätt så..
Mvh Felicia

#21 - Inte enligt #19.
Dags o påpeka lagen via PM kanske?

men jag visste inte det jag ska inte sätta ut de mer men snälla var inte så taskiga mot mig jag är nybörjare för en dag sedan och jag är bara 11 år jag har inte hört copright lagen sorry
#23 Vi är inte taskiga, men en lag ska följas och då krävs påpekande. Det är inte att vara taskig. Läs alla artiklarna på Marsvin.ifokus gällande copyright osv.
Mvh Felicia

det har jag gjort nu jag visste inte att man inte fick det förlåt
#25 Ta det lugnt, inget att be om förlåtelse för, bara du inte gör det någon mer gång så ;)
Mvh Felicia

det ska ja inte