Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 3101 ggr
alia
0

Hur ofta ska marsvinen bada?

Gladhej jag undrar hur ofta man ska baada sina marsvin?själv badar jag de en gång om månaden är det för mycket

ps:söt bild va?

_Jag har ändrat rubriken.
Tänk på att skriva en rubrik som tydligt visar vad inlägget handlar om. Detta gör att sökfunktionen fungerar bättre och att det blir lättare att hitta bland trådarna. //Hanna - Medarbetare på marsvin.ifokus

Tog bort din bild då den är copyright skyddad och du har inte tillstånd att använda den.
Läs copyrightlagen så vet du vad som gäller nästa gång. :)

//CamillaS - Medarbetare på marsvin.ifokus_

Stormviskaren
0

Man behöver inte bada sina marsvin om de inte ska ställas ut eller om de luktar illa eller ser smutsiga ut.

OBS! Är du ägare till den bilden (alltså tagit den själv?) Då jag har en almenacka där jag tror den bilden är med i. Men är inte 100.

Fiona
0

För dt första, var tydlig med rubriken!

Jag tkr att dt låter alldeles för ofta, dt räcker innan utställning och när dom är skitiga!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

TRASAN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

men ojsan sån panik är det väl inte med o veta hur många gånger man badar sina marsvin. jag badar mina marsvin innan jag släpper dom på sommarhagen o sen när jag tar in dom för då är dom rätt skitiga o gulliga marsvin. så jag badar mina marsvin när det behövs inte i onödan för att det ska. men jag tror utställningsmarsvin badar oftare för utställningen. :) dimma på badning. :)

Stormviskaren
0

Bilden bör tas bort då Hon inte äger den,

lomsen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vid behov och vid ex svamp eller Ohyra!

CamillaS
0

#4 vet du det eller tror du det? :)

marsvinlover
0

mina marsvin har mjäll då kan man väl bada de ofta så et inte kliar och med mjällshampo och du stormviskaren du behöver inte vara så kaxig ok!!!!!!!!

Stormviskaren
0

6#hon skrev i PM till mig att det inte är hennes och jaghar den på en kalender ^^

CamillaS
0

#8 ok då har du rätt i det. ^^
Tog bort den nu.

Wiizy
0

#7 - Hon sa ju sanningen, och anser du att det är kaxigt…? :S

Stormviskaren
0

7# oj anser du mig som Kaxig. Förlåt de var inte menat så. Hoppas verkligen inte att du ser mig som någon elak person nu. :S

Abico
0

Släpp ot snacket tjejer ^^

Hanna 

FeliciaS
0

Som de andra har sagt, man ska inte bada marsvinen annat än innan utställning eller om de är smutsiga eller har Ohyra. Det behöver inte vara mjäll, bara gammal hud och det är helt naturligt, inget man ska bada för. Mjällschampoo är inte till för marsvin och själv skulle jag inte bada mina marsvin i det. 

Sluta upp med alla dessa otrevliga påpekanden och kommentarer! Vi vill väl ha ett trevligt forum? :)

#7 Använd inte så många utropstecken i onödan, det uppfattas skrikigt och argt ;-)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Wiizy
0

#13 - sry, men ja måste få fråga var Annas påpekande otrevligt? (#4/#1)

CamillaS
0

#14 nej, det tycker inte jag iaf. :)

Wiizy
0

#15 - Bra, ville bara kolla. ^^

Maten-compani
0

Vad jag har läst och frågat veterinär så skall man andvända ett milt hund schampo eller ett milt barn schampo när man badar smutsiga marsvin. Har dom Ohyra eller något medicinskt skall man andvända speciai schampo.

marsvinlover
0

förlåt alla det var inte jag som skrev det här det var min bror han är så störig!det var inte meningen

marsvinlover
0

stormviskaren jag tycker inte att du är kaxig sorry

marsvinlover
0

föresten alia är jag men jag heter marsvinlover nu

marsvinlover
0

stormviskaren jag kollade in din hemsida oh gud vad söta marsvin du har

FeliciaS
0

#18-#21 Ok… Du kan skriva alla meddelanden i samma inlägg eller ändra och skriva in det (Klicka på Hantera inlägg och sedan Redigera inlägg) istället för att skriva massa olika, det blir så rörigt i tråden då. Privata meddelanden som #21 kan du skicka via Pm eller i gästboken istället, det hör inte till tråden.
/Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Swea
0

Alla mina badas minst 2 per år.