Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 2633 ggr
CamillaS
0

kan marsvinen äta Aubergine?

Kan marsvin ätaAubergine? :)
Och kan marsvinen äta frysta grönsaker? eller försvinner det för mycket ämnen då?
Kan dom äta gräslök?

Abico
0

Aubergine, en sån där avlång lite lila nästan?
Färskt är ju alltid bäst, det är ju så.

Hanna 

CamillaS
0

japp det är den :)
Jo, förstod det ^^

Maten-compani
0

Avokado kan du inte ge, för det är något i den som inte är bra för marsvin. Aubergine har jag inte hittat något om att det inte skulle vara bra för djuren. Det går bra att ge frysta grönsaker men dom måste själv tina för att djuren skall gilla det.

CamillaS
0

#3 avokado vet jag att man inte ska ge. :) men undrar mest om den lila grönsaken. ;) och det andra.

Maten-compani
0

Skrev även om Aubergine och frysta grönsaker. Mina grisar gillar inte frysta grönsaker om dom är för blöta. Jag brukar ta fram dagen innan och lägga på hushållspapper i kylen så torkar det till lite. Färska är ju bäst men inte alltid bra pris. Gräslök tycker dom är för stark men persilja älskar dom. Jag har inte hittat något om Aubergin om att det inte skulle gå att ge djuren.

Swea
0

Frysna grönsaker blir vell hort att tugga?

Maten-compani
0

#6 Du måste givetvis tina grönsakerna först som jag faktiskt skrev.

FeliciaS
0

Aubergine/äggplanta ska man inte ge till marsvinen, har jag läst. Samma sak med gräslök - lök är giftigt för marsvin.

Frysta grönsaker kan man ge men jag ser ingen som helst idé att göra det, så mycket näringsämnen försvinner. Det är ju mycket enklare och bättre att köpa färska ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

CamillaS
0

#8 oki :) tänkte inte ge dom frysta grönsaker, men min mamma undrade så var tvungen att fråga.

Om Aubergine saken, vart har du läst det då? och varför ska man inte ge den?

FeliciaS
0

#9 Okej :) Oj oj oj, begär du att jag ska komma ihåg det ;) hihi.. Kommer inte ihåg, men jag tror det var på internet. Kan leta lite. Informationen tar jag bara in, utan att komma ihåg exakt var jag hittade den *s* hehe..

Mvh Felicia

CamillaS
0

#10 oki, tänkte bara att det skulle vara bra att veta varför också^^

FeliciaS
0

#11 Innehöll något ämne.

Mvh Felicia

CamillaS
0