Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 568 ggr
[sweetestperfection]
0

Marsvinens personlighet

Jag tycker det är så roligt att studera marsvinens personlighet och små bus de har för sig och vill gärna läsa om era marsvins  påhitt. 

Jag kan sitta och titta på mina marsvin hur länge som helst, de måste tycka att jag är knäpp ^^, Mitt burskåp står i hallen, så man passerar de rätt ofta och varannan gång blir alla jätterädda och springer in i sina hus och varannan gång så kommer alla fram och ställer sig och skriker åt en för att man ska ta upp dem/ helst ge godis. :)

För någon natt sen så började ett av marsvinen sjunga och vägrade sluta, även fast jag gick upp och sa till att man får inte sjunga på nätterna för då ska man sova.

Om jag håller i Pölsa så blir Knut svartsjuk och hackar tänder åt mig..Melwin är alltid feg, men så tar man fram en grönsak och då glöms all feghet bort.  Knut pratar och pussar på alla.

Pölsa som bor själv brukar katten hoppa in och sova hos, haha. Det är som en halv cirkus här. Kaninen hatar marsvin, men är kompis med katten. De två följer efter mig vart jag än går i lägenheten. På kvällarna så ligger de antingen och sover på vardagsrumsmattan när jag och min sambo tittat på tv, eller så sover både katten och kaninen på mig.

Och så frågar alla tråkigavuxna mig hur jag står ut med alla djuren.. och ja, snarare är väl frågan hur jag skulle stå ut utan djuren.

_Vad har era marsvin för personlighet? Har de någon speciell grej de har för sig som gör de speciella?
_