Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1038 ggr
Yris
0

bild på gullegrisarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gittan och Alice här. Jag har ingen aning om vad de är för ras, eller korsning, men i djuraffären mummlade någon om "teddy" så kanske. Fast de har olika päls. Gittan (vit/svart) är mycket strävare än Alice (brun/vit) Så ser de väldigt olika ut i ansiktet också, och Gittan är större än Alice trots att de påstås vara lika gamla (ca fyra månader)

Hur som helst helt bedårande tycker ju vi :-)

FeliciaS
0

Jättesöta! :)
Jag tror att åtminstone Gittan är Teddy, även Alice kan ju vara något sådant med ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

parsley
0

De kan mycket väl vara teddymarsvin, eftersom de har sådan typ av päls. Olika marsvin växer olika fort, så därför kan de vara olika stora trots att de är jämngamla. Eller också har zoo-affären inte riktigt koll på exakt hur gamla de är, så ditt ena marsvin faktiskt är äldre än ditt andra. Söta marsvin.

TRASAN
0

så söta dom var. var kommer dom ifrån ?

Bella-R
0

Ser ut o kunna vara teddysar, ja. Jätte söta!

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Yris
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen! Tack för svar. #3 jag vet inte varifrån de kommer. Vi har köpt dem i en djuraffär i Växjö, så det är nog småländska grisar skulle jag tro. Jag är för dåligt påläst på marsvinsraser, så jag har som sagt ingen aning. Jag får anta att de är teddysar eftersom det var vad de sa till oss när vi köpte dem. Det är ju barnens marsvin egentligen, men jag (mamman) är nog minst lika förtjust.

Idag har vi köpt en större bur också förresten, efter tips härifrån. Jag kan ju passa på att slänga in en bild på den också nu när jag sitter här med kameran framför mig. Den här är 120x60 och större fanns inte så det måste duga. Eftersom vi har en liten 2½ åring också här hemma behöver vi bur med galler, för att inte lillasyster ska komma åt dem utan att vi är med.

paronskrutten
0

Vad härligt med större bur :)
Saltstenen kan du dock ta bort :)

Helena

Yris
0

#6 jo, jag vet. Men det är femåringen som köpt den för sina egna sparpengar så den får hänga där som prydnad ett tag för hans skull… Det är tanken som räknas ;-)

paronskrutten
0

Jaha, okej, om dom inte slickar på den för mycket är det nog ingen fara, men om dom "överslickar" måste du nog ta bort den, annars kan dom bli sjuka.

Helena

Bella-R
0

#7 Saltsten kan tyvärr orsaka njursten (tror jag de var) så den borde tas bort, för marsvinens bästa :)

_maria
0

hur stor är den där buren ? , visst är det en sån dära typ "längre" ? :P

Bella-R
0

#10 Den är 120x60, det skrev hon i #5.

Yris
0

Oj! Jag visste faktiskt inte att det kunde vara ohälsosamt för dem med saltsten. De sålde den gladerligen till sonen samtidigt som vi köpte marsvinen… Men där ser man! Jag plockar bort den direkt, även om de inte har rört den så vet man ju aldrig om de ger sig på den någon dag. Konstigt att de inte sa det bara, de sa bara att det inte behövs, men att man kan ha den där om man vill. Tur att jag hittat till den här sidan minsann!

Bella-R
0

#12 Ja, dom flesta djuraffärer är ju tyvärr väldigt okunniga med djur, så dom ger ofta ut felinformation o säljer istället saker till djuren som kan vara farligt, så det är bra att hålla ett öga öppet, o här på marsvin.ifokus finns ju väldigt mycket kunnigt marsvinsfolk så det är bara o fråga på här om du undrar ngt Glad