Vi har fått bäbbar!!!
Kom upp för att ge grisarna lite gottis och överraskades av två småttingar!!! Är så glad, de är så fina!!!
Vill inte störa dem, utan har bara tagit upp dem för att se att allt är väl. Har inte undersökt mamman än för att se om det är fler bäbbar på G, av samma skäl.
Vi är lite överrumplade, då detta är ett resultat av parning hos förra ägaren. Med vår avelshanne dock, så allt är enligt planerna - bara med resultat lite tidigare ;-)) Ska fota de små liven så fort allt lugnat sig.
Åhhhhhhhh vad fina sötisar. LYCKA!
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria

Grattis, så kul!
å andra sidan på minstingen… habegäret är väckt med vi har bestämt innan att denna kull ska säljas så om intresse finns PM:a. Ska lista ut om det är damer eller herrar också - kan ju vara nog så viktigt att veta ;-))
Må väl,
Maria

vad söta!

åhh föll helt för lillgrisen på bild #4! så himla söta :)
Ni som kan detta med färger och har längre vana än jag… vad ska dessa reggas som? Kanske svårt att se redan?
En av bäbarna verkar ha vitt i goldenrumpan så denna är nog + roan i alla fall. Kan denna vara white/golden/black roan och den första black/golden/white (ev. roan)?
Pappan är black/golden/white roan och mamman black/golden.
Må väl,
Maria

4:an var ju bara för gullig.
vad är det för kön? :)
# 9 Jag ska försöka mig på en gissning.. har aldrig könsbestämt marsvin förut. Är en hejjare på även unga kaniner, men detta är något nytt. Återkommer med vad jag tror det är för kön, och med bild så kanske ni som har erfarenhet kan hjälpa till?
Må väl,
Maria
# 2 och #3 ovan och den första/största ungen är en hanne, bifogar även här en intim bild.
Kan ju vara svårt att se på bilderna, men vad tror ni som kan?
Är det månne en Albin och en Alba? Får då hoppas på en Boris och Blenda i kullen som bör komma inom en månad…. ja eller vad de nu ska heta :-) Mamman till dagens kull heter ju Askungen - så egentligen skulle ungarna heta något på A med koppling till sagornas värld (helst prinsar och prinsessor). Och så nästa kull något på B osv…….
Må väl,
Maria
Gud så söööta !!!! man bara smälter !!
Jag som fått mina i ca 6 månaders har inte upplevt sånna småttingar !!! så goá!!!
grattis !
Inte lätt att se på dessa bilder men spontant ser det ut som att du sett rätt med könen.
Ingen av dem ser jättetydlig roan ut på bilden, men den med mycket vitt är det väl troligt att den är roan. Grattis förresten!
Vad skoj :) Lycka till med dom. Färger och kön vågar jag inte uttala mig om ;P
Hanna

Åååh vad söta! Hur gamla är dom nu??
#16 - En dag? ;P
Hanna
# 16 Dom föddes runt halv nio igår kväll. Så de är knappt en dag gamla. Och redan full rulle efter mamma i buren :-) In och ut ur hyddorna, i tunneln vi har och så ska man givtvis leka kurragömma i höt!
Är så glad att allt gått väl (fördelen med att skaffa en fin van avelshona när man ska ta sin första kull ;-).
Mamman mår jättebra, äter och står i som vanligt men med ett öga på de små. Underbart att se!
Må väl,
Maria

Oj, jag har aldrig sett bebis-marsvin! Fascinerande. Föds dom med päls eller? & vilka öron ;O

Grattis
Grattis så söta å snuttiga 
#19 ja, dom föds precis så, med päls, syn, hörsel etc. dom kan även äta vanlig mat.
Helena
#11 & #12
Det ser ut som att du har rätt på kön. :/ Men på det avståndet är det svårt att se…
Det verkar som att du har rätt på färgerna, men roan/inte roan har jag ingen aning om de är. :P Jag är ingen precis färgexpert ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

åh, honan e för söt. henne had jag gärna haft i min flock! ;-)

Ska du sälja dem sen?
# 26 Ja, vi har planerat att sälja dem… förutsatt givetvis att vi hittar bra hem till dem.
Om inget oväntat händer kommer vi att sälja dem när de är avvanda - och då är de uppfödda i hemmiljö, med rätt kost och pysslade med varje dag. Registrerade efter goda föräldrar… med alla förutättningar för så väl sällskap, pet som avel.
Vana vid barn, hundar och allt annat som hör livet till ;-)
Må väl,
Maria

oj vilka söta små liv :D helt såld ju

#27 snyft min Damier! #0 söta marsvinsungar. :)

#17 #18 Oj, har det skrivits innan? Det har jag nog missat isf xD hihi
Det är otroligt att dom kan se så stora ut på bara en dag ;P
ååh va sööta dom var!