Kan marsvin äta apelsin, mandarin?
kan man ge marsvinen apelsin eller mandarin ? har själv aldrig vågat testa.. :/
Ändrade till en utförligare rubrik. /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus
Japp, det kan man! :)
Helena

jarå, det går bra. :) testa du. dom lär gilla det.

Min älskar mandariner. Jag brukar ge dem en varsin klyfta i veckan. Visst kan apelsin/madarin ge munsvamp om de får för ofta?
#3 - Jag skulle tro att dom är rätt så syrliga, så man ska jag inte ge för mycket :)
Mina har aldrig fått *Hanan vill ha själv* ;P Men det kanske dom skulle få *s*
Hanna
mina får apelsin , grape o mandarin då o då … jag ger bra en kryfta åt gången. jag kollar munnen ordentligt innan jag ger igen då munsvamp är ett elände att ha …
Emma brukade gilla mandarin. Maja avskyr det x)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Visst kan man ge citrusfrukterna mandarin, klementin och apelsin :) Men det är lite syrligt så inte för ofta eller i för stor mängd. mina marsvin gillar klementin, och brukar få varsin klyfta när jag äter.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

ja man kan ge de apelsiner och citrusfruktermina marsvin gillar det inte men kanske dina gör det prova
Mina får klementin nästan alltid.
#9 Vad är "nästan alltid"? Citrusfrukter är inte bra att ge för ofta då de är syrliga och risken för munsvamp är relativt stor.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

gunnar äter och lennart slickar lite på det :P det blir inte så ofta eftersom jag själv inte äter det så mycket :P

muffin och kurre tycker inte om citrusfruktermen som #10 sa så är det inte bra att ge de för mycket de kan få munsvamp