Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 10532 ggr
_maria
0

Kan marsvin äta apelsin, mandarin?

kan man ge marsvinen apelsin eller mandarin ? har själv aldrig vågat testa.. :/

Ändrade till en utförligare rubrik. /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

paronskrutten
0

Japp, det kan man! :)

Helena

Wiizy
1

jarå, det går bra. :)  testa du. dom lär gilla det.

Tezza
0

Min älskar mandariner. Jag brukar ge dem en varsin klyfta i veckan. Visst kan apelsin/madarin ge munsvamp om de får för ofta?

Abico
0

#3 - Jag skulle tro att dom är rätt så syrliga, så man ska jag inte ge för mycket :)

Mina har aldrig fått *Hanan vill ha själv* ;P Men det kanske dom skulle få *s*

Hanna 

Facklan
0

mina får apelsin , grape o mandarin då o då … jag ger bra en kryfta åt gången. jag kollar munnen ordentligt innan jag ger igen då munsvamp är ett elände att ha …

Creation
0

Emma brukade gilla mandarin. Maja avskyr det x)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

Visst kan man ge citrusfrukterna mandarin, klementin och apelsin :) Men det är lite syrligt så inte för ofta eller i för stor mängd. mina marsvin gillar klementin, och brukar få varsin klyfta när jag äter.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvinlover
0

ja man kan ge de apelsiner och citrusfruktermina marsvin gillar det inte men kanske dina gör det provaGlad

Swea
0

Mina får klementin nästan alltid.

FeliciaS
0

#9 Vad är "nästan alltid"? Citrusfrukter är inte bra att ge för ofta då de är syrliga och risken för munsvamp är relativt stor.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Blondi3
0

gunnar äter och lennart slickar lite på det :P det blir inte så ofta eftersom jag själv inte äter det så mycket :P

marsvinlover
0

muffin och kurre tycker inte om citrusfruktermen som #10 sa så är det inte bra att ge de för mycket de kan få munsvamp