Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 735 ggr
Fiona
0

Från Förråd till Inomhus ?

Mitt marsvin (tsm med min syrras) bor ju i ett förråd hemma där temp. ligger på 5-10 grader. I mrn ska jag och köpa en inomhusbur av en kompis (mått 50*100) och marsvinen ska nog få flytta in nu.

Men går dt att flytta in dom nu ? Hur ska jag gå tillväga isf ?, antar att dt inte bara är till att flytta in dom direkt eftersom dt är temp. skillnad .. *-)

Tkr ni att bur måttena räcker ? Dom kmr såklart få springa fritt mkt på golvet! ;) 

T cksam för svar //Jenny

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Wiizy
0

100*50 hoppas jag du menar? ;)

Tkr du ska ha en större bur. den är ju i minsta laget. (enligt mig)

Emelie-E
0

Att ta dem från ute till inne spelar nog inte så stor roll.. Värre är det ju om man har dem inne och sätter ut dem om det är så kallt..

Wiizy
0

Konstiga är ju att man inte vill ta ut marsvinen om det inte är över 15 +, så du har ju verkligen kallt för dom små där inne?!

TRASAN
0

brrrr är det inte för kallt för marsvinen om det bara är 5 grader ? ta in dom i värmen japp jag tror inte det är farligt med in merän det är tvärt om. jag menar: om man tar ut dom när dom har varit inne i varmen. det tror jag inte är så bra. rätta mig om jag har fel tack. :)

Wiizy
0

#4- tror du har rätt

Fiona
0

#1 aa dt menar jag! :: Jaop men ska nog köpa den här först, för min ekonomi är inte på topp just nu .. x) Bara så dom får kma in, så jag får mer tid för dom osv..

#3 Dom fryser iaf inte kan jag lova! Och dom har bott där såpass länge så dom har ens skön skön värmande päls. Om jag skulle märka att dom frös skulle dom fått flyttat in direkt ;)

Hmm dt verkar väl inte som nån är hundra på att dt bara är att flytta in dom ? Nån annan ? :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

FeliciaS
0

Du får vänja de vid inomhustemperaturen, ha de inne en liten stund varje dag och sedan öka med 10 min/dag eller så, så att det blir någon timme till sist. Efter 5-7 dagar kan de nog flytta in dygnet runt. Buren tycker jag absolut är i minsta laget, det beror ju på hur litet man vill att sina marsvin ska bo och hur mycket inredning de ska ha. Mina marsvin har mycket inredning (vilket jag tkr marsvin ska ha) och då krävs det mycket yta för att de ska kunna röra på sig ordentligt. Även om de får vara ute på golvet mycket så får de ju på på liten yta i åtminstone hela nätterna + när du är i skolan.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fiona
0

#7 oekj tack ska börja invänjningstiden idag ;) Jag fick den här buren gratis så jag ska ha den tills jag har råf med större bur .. men men dt får funka, tack för svaren :)

Jenny

Swea
0

Vicken skillnad är det på 50*100 o 100*50?

Swea
0

8

Man kan ju pröva men jag tror inte nog det är bra att göra så. De borde tappa sin varma päls ju om de blir varama och sen ut i kallt igen? Jag har hört att marsvin inte är bra på stora skillnader i temperatur……..

Jag hade valt att endast at in dom och ha dom inne nu.

Fiona
0

Hmm dom får bo kvar i förrådet ett tag till.. :/  För dt första är nt buren särskilt stor, jag behöver ett ledigt rum att ha dom i osv.. Men vi ska sätta in en sån däringa värmefläkt som man kan ställa in värmen på och så hålls den temp. hela tiden så dt får bli så så länge ..

Jenny

[starlights]
0

#11 Två marsvin i en 100x50cm bur tycker jag att man kan ha med gott samvete=)
Men självklart är ju större dessto bättre!;)

FeliciaS
0

#8 Oki, så bra ;)
#9 Ingen alls mer än att man har angivit längen/bredden före bredden/längden ^^,

Mvh Felicia

Fiona
0

Aja som får iaf flytta in efter sommaren ;) eller kankse lite tidigare (: Tack för hjälpen iaf ;)

Jenny

FeliciaS
0

#14 Efter sommaren? Så lite så ;)

Mvh Felicia

Fiona
0

#15 aa till hösten, om dom ska bo i dt rummer där jag bor nu så kmr dom grillas om dom ska bo där inne i sommar.. Dt blir så sjukt varmt, för solen ligger på så.. Men eftersom dom utvecklar en sådan päls nu under vintern så brukar dom få bo ute på sommaren om dt är bra väder! (obs missupfatta inte dt här dom tar inte skada av att bo ute på sommaren, för då skulle jag aldrig ha dom ute!). Så till hösten får dom flytta in (:

Jenny

FeliciaS
0

#16 Haha okej :)

Mvh Felicia

Fiona
0

#17 hehe ;)

Jenny

Swea
0

13

Ah okey!

Fiona
0

Nu får dom nog flytta in ändå! Det mesta tills på kördag (utställningen i Mölndal) har löst sig så jag kmr nog fit med Kålan. Och då är dt lika bra att hon bor inomhus! Btw luktar dt mkt att ha marsvin inne och hur ofta städar ni ? (:

Jenny

Wiizy
0

118 x 58,5 och en 100x50 bur ihop satt, i den lilla buren har jag höt i, den andra större har husen o matskålarna. :) (vattenflaskan är i"höburen)

Och jag städar 1-2 ggr i veckan… ;)  de ser man ju hur ofta man behöver städa, o hur många man har. *just nu har jag 2*.

Fiona
0

#21 okej tack, funderar faktiskt på att sätta ihop yvå st 100x50 burar.. Om jag inte bygger en vångingsbur ;) Okej vill ju inte att dt ska lukta skit i hela mitt rum diekt .. x)

Jenny