Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: minneslund
Läst 756 ggr
Creation
0

M-Maja?? Det kan inte vara sant...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är jag hemma i Sverige igen. Men långt ifrån glad.
Jovisst, resan gick bra; jag har solat, badat, ätit god mat, sett spännande saker och fått en jättefin solbränna. Jag tycker till och med att det var helt okej att vi missade flyget hem och fick åka en dag senare än tänkt! Allt var bra, tills ungefär tre-fyra timmar sen.

Så fort jag kom in genom dörren såg jag att Majas bur inte var på sin vanliga plats. Den stod inte i hallen, där den brukar stå. Jag hälsade på mormor som är på besök och frågade "Var är Maja?", i tron att buren hade flyttats medan vi andra var borta. Mormor gav mig då en sån där beklagande blick och jag frös till is. "Det har hänt något tråkigt…", sa hon långsamt och berättade nyheten. Jag stirrade bara på henne till en början, när hon berättade vad som hänt. Det kunde inte vara sant, det måste vara ett skämt! Min Maja… **död?
**Efter en minuts tystnad brast jag ut i obehindrat gråt och jag har gråtit och snyftat nästan oavbrutet sen dess. Nu har jag förlorat både Maja och Emma, inom loppet av lite mer än en månad… Gud, vad jag saknar dem!

På lördag morgon hälsade min mamma på Maja, då var grisen pigg, frisk och glad som hon alltid varit. Min mamma gick då bort på ett ärende i två timmar, och när hon kom tillbaka låg min lilla gris ihopkurad i höet och andades inte mer. Det är så sorgligt… sista gången jag såg henne var för mer än två veckor sen. Jag fick inte vara med henne de sista dagarna av hennes liv.
Hon somnade lugnt in av ålder, som tur var. Hon var inte nere på grund av saknad av Emma den sista tiden åtminstone och hon var inte sjuk på något sett.

Nu vilar Emma och Maja tillsammans, tätt ihop, i en delad grav. De kan nu spendera sin tid ihop bortom regnbågsbron. Jag borde vara glad för det.
Men åh, vad jag saknar dem…
**_ÅH, VAD JAG SAKNAR DEM!

_****Maja
**f. 2000-11-15
d. 2008-03-08
Världens gulligaste och
vackraste ängel!

**Emma
**f. 2001-07-02
d. 2008-02-05
Världens sötaste och
finaste ängel!

Vila i frid! MINA ÄLSKLINGAR!!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

paronskrutten
0

Vila i frid, Maja

Helena

Mariaairam
0

Förstår att du saknar dem..

R.I.P. Emma & Maja

CamillaS
0

åhh… Jag blev tårögd när jag läste vad du skrev, verkligen ingen rolig nyhet att komma hem till, från en skön semester…Gråter R.I.P fina Emma och Maja… Dom är på en fin plats nu.. regnbågsbron
*Många tröstkramar till dig*

Abico
0

Stackare :'(
Tröst kramar till dig!

Rest in peace vackra flickor

Hanna 

Wiizy
0

*Kram*

Stackare…

RIP :(

Bella-R
0

Fick gråt i halsen. Är verkligen ledsen för din skull. Att du inte fick vara med henne den allra sista tiden, måste kännas hårt. Var likadant för mig när jag förlorade min kanin för 6 år sen. Jag var helt knäckt att jag inte var med sista tiden. Vila i frid Maja. Massa tröstkramar till dig.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Bella-R
0

#3 Gud, så vacker. Tårarna bara rinner.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

CamillaS
0

#7 ja, den är verkligen fin. man kan tänka att mitt djur finns där och har det bra nu. :')

FeliciaS
0

Neej, så hemsk! Stackare! Varför ska sådant hända just när man inte finns till hands…? Jättehemskt, R.I.P Emma & Maja <3

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

TRASAN
0

åååå så nu gråter jag igen sänder en tanke til dig o dina underbara änglar R.I.P :(

Creation
0

Tack allihopa :')
De har nu en liten gravsten och vi ska plantera blommor omkring marken där de vilar :')

Har tänt ljus för dem.

Mina älsklingar!

CamillaS
0

Åh så fint foto. vila i frid fina tjejer :'(

Creation
0

Nä, gud… glömde för en stund att Maja var borta. :( Det känns så overkligt. När jag kom hem från skolan var det första jag tänkte "Åh, nu måste jag kela med Majsen!" också. Men så är hon ju inte kvar. Det känns så tomt utan henne och Emma… :'(

FeliciaS
0

#13 Sorligt…

Mvh Felicia

CamillaS
0

#13 är du helt utan marsvin nu?

Facklan
0

Sorgligt … det är aldrig lätt när dom rycks från en så …

Beklagar verkligen …

AmandaF
0

Beklagar sorgen .

Creation
0

#15 Ja.. :( *suck* Vi skulle ju börja leta efter en kompis åt Maja när jag kom tillbaka från resan också. Det blev väl antagligen en för lång väntan för henne :'(

FeliciaS
0

#18 Usch, så synd. Men ska du skaffa fler marsvin?

Mvh Felicia

Creation
0

#19 Jag vet inte riktigt :/ Det känns liksom inte som att det kommer bli samma sak utan varken Maja eller Emma… :( Jag funderar fortfarande på det. För jag älskar ju verkligen marsvin, men vet inte om det kommer att gå att älska några andra grisar lika mkt som mina bortgångna raringar. Kommer jag ännu ha kvar den där "barnsliga" kärleken, kan man undra?

Det känns ganska tomt här hemma, när man inte har nån liten sötnos att gosa med när man kommer hem. Men, ja… jag vet inte… jag vill ju inte "ersätta" svinen på något sätt. Det skulle kännas lite som att jag sviker dem då.

Ska kanske gå på Kallhällutställningen :/ Det blir nog lättare för mig att bestämma mig där.