Tillökning i flocken! :)
Lilla Luneas Öivind har hittat hem till mig och mina grisar idag. :)
Just nu håller introduceringen på för fullt i inhägnaden på golvet.
Kan bara hålla tummarna nu att dom funkar ihop, annars får jag lämna tillbaka honom till Caroline. Eller så kommer jag dela av buren och köper en till kompis till Ludde som han kommer få kallas här hemma. :)
Men hitills har det gått bra. Jag badade alla och gjorde rent talgskörteln innan jag satte i hop dom. Men just nu jagar alla typ alla. Och efter en stund lugnar dom sig och lägger sig på varsitt ställe, sen är jagandet igång igen. Men men inga sår eller så har förekommit än iaf och dom har stort utrymme att springa på, och många gömställen att gömma sig i och komma ifrån varandra, så håller tummarna bara att dom ska funka ihop hela livet sen, för vill verkligen inte lämna tillbaka denna sötnos, jag är redan för fäst vid honom. ;)
Nu har dom varit tillsammans hela natten, och just nu är dom väldigt tysta. Dom ligger och sover i varsitt hus just nu.
Hagen är precis bakom min rygg så jag kan hålla koll på dom medans jag sitter här.^^ Men fortfarande verkar det gå bra mellan dom. :)
ÅHHH vad skoj Camilla :D
Jättekul! :) Håller hårda tummar för att de funkar tillsammans, men det tror jag absolut ;)
Han är underbar! <3 Hur gammal är han?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ohh :) Du har köpt inhägnad nu!? ^^,
Mvh Felicia
#6 Ja, det är verkligen jättekul! :D
Han är född 071029 :) så han e inte så gamal. ;) någon månad äldre än Tweeny som är född 071108. ^^,
#7 Jepp nu har jag köpt två set så hagen e ganska stor. :)
Och så köpte jag lite nya hus, dom där färggranna sakerna på bilderna, och en marvinsbädd och ett tält. så dom skulle få lite neutrala saker som inte skulle lukta någons lukt innan. :)
#8 Okej, då är han ung än ^^, Jättesöt :)
Vad skoj! Det ser verkligen jättefint ut!
Mvh Felicia
#9 japp det är han, han var en riktig gosegris igår när han satt i min famn invirad i handduken och myste medan jag torkade honom efter badet. Försökte först med hårtorken men den gillade han inte alls medans Tweeny och Ådi inte hade några problem med den. Men Ludde ville absolut inte torkas med den, så det ble det gamla hederliga sättet istället^^
Tack så mycket. :)
#10 Naww så mysigt <3
Mvh Felicia
#11 ja, det var riktigt mysigt, vi satt och kollade på andra chansen medans^^
Här e han som pluttig bebis^^, http://www.luneas.se/kull43.html
#12 Åhh :) Sötis!
Mvh Felicia
#13 ^^,
åh, vad söt han var, är din mamma lika glad som du? ^^
Helena
#15 ha ha nja.. hon skjutsade mig när jag skulle hämta honom… men nja hon e vel inte överförtjust i det. men jag har sagt att jag vill ha fyra marsvin, sen är det bra.^^,
så hon får stå ut.. men hon håller ju inte på med dom eller sköter dom, det gör jag själv. ^^
Haha, härligt ändå, hoppas det går bra med den lille ihop med dom andra :)
Helena
#17 japp, det hoppas jag med :)

lycka till med dom det verkar gå jättebra med dom ju. :)
#19 Ja, hitills har det gått bra ^^,
Vågar inte vara för optimistisk :P då går det säkert dåligt bara för att jag tänker att der går bra ^^,
Nämen, varför visste inte jag att det var flera marsvin på g? ^^
Vad skoj. Nu tänker jag inte säga "Lycka till" för då kommer det gå åt skogen :P Håll oss uppdaterade om killarna!
Hanna

#21 he he jag har hållt det hemligt
nä då, men det blev bara så :) Förhoppningsvis ska jag försöka få in en fjärde också. men får se hur det går med dom här tre först. Vill ha en satin från Vidar_valkyria eller starlights ^^, men det blir inte än på ett tag då ingen av dom har nån unge till salu ännu. :)
Javisst ska jag hålla er uppdaterade om ni är intresserade förstås?^^,
#22 Ja det är jätte skoj med en till bebis :)
Slänger in en till bild^^

Du är liksom, illa ute om vi inte får uppdateringar.
Lycka till, grattis till tillskottet. kommer gå bra ska du se. :)

Så söt han är! :D
#24 he he jasså? vad ska du göra åt saken, skicka en arg smilis?
ha ha ne men jag ska uppdatera ;)
Tack så mycket för lyckönskningen :)
Hoppas du också får dina gullegrisar snart.. :)
#25 tack. :) han är en riktig liten gullegris :)

Jaha! Så nu har han anlänt. :) Håller tummarna för att det ska funka, och det låter ju lovande. Kul att se hur stor han har blivit också! När jag lämnade iväg honom till C så var han ju bara en liten pluttis. :)
#27 japp, nu är han här :D Hitills har det fortfarande gått bra. :)
Ja, jag hoppas han ska bli en stor och fin gris. :)
Tror du han är liten i kroppen? eftersom han blev för tidigt född tänkte jag. Men i helhet är han en jätte mysig gris. synd att han inte ska ställas ut, då kunde du få träffa honom igen. :)
För jag kan vel inte ta med honom om han inte är anmäld?

Vad skönt att det fortfarande funkar! Går de allihop i den stora inhängnaden fortfarande? Hur beter de sig mot varandra när de stöter på varann?
Han var ganska liten och växte ganksa sakta som bebis men jag tror nog att han kommer att växa till sig så småningom, det tar nog bara lite längre tid. Du får göda honom ordentligt. :)
Visst kan du ta med honom men det är väl kanske inte att rekommendera, det är ju förmodligen en stressande situation för honom.
#29 ja, just nu går alla där fortfarande.
Dom kurrar och ibland händer det att han hackar tänder och lyfter upp nosen i vädret, när han är inne i ett hus och nån annan vill gå in till honom. Då går dom andra iväg. Men det är betydligt lugnare nu än i början iaf. Och Ludde snor ibland maten för dom andra grisarna men mest från Tweeny, försöker han mäta rangen med honom?
Ok, ja får se till att han får mycket mat ;)
Ne, om det är för streesnade för honom så vill jag inte utsätta honom för det i onödan. Annat om han var anmäld då.
Men funderar på det, han kommer ju bli själv hemma när dom andra får följa med till utställningen.
Kommer det behövas en ny introducering igen då?
Eftersom att Tweeny och Ådi lär ju lukta annorlunda när dom kommer hem igen. och Ludde får vara själv hemma hela dagen, så då funderar jag på vad som är det bästa alternativet? :)
#30 Du kan ju oavsett inte transportera dem i samma transportbur? Eller ja, samma fack då. Många marsvin som samsas jättebra hemma på större yta börjar tjafsa när de sätts trångt. Jag har sett många marsvin som bråkat och bitigt varandra i transporterna.
#31 Nej det kan jag inte. Så då är det bättre att lämna honom hemma iaf då? :)
Men du tycker man ska ha en egen transport till Ådi och Tweeny med?
*Putt* ?