Utställning 15 mars i Kallhäll
Hej jag undrar vilka som ska på marsvinsutsällningen 15 mars i Kallhäll.

Var ligger det?
kallhäll ligger vid stockholm
Jag ska!
Helena
Tyvärr, det är för lång bort och sen ska jag till Mölndal på utställning den dagen också ^^
Hanna

Hade gärna velat, men jag bor liksom i skåne xD

#3 Å vad kul vad ska du ställa för marsvin???
petgrisar bara, tre av mina. och minst en av mina egenuppfödda ungar ska med, ev pappan, som inte ägs av mig
Helena
Jag ska dit och ställa några skinnys och några lakelands.

#7 skojigt jag ska också bara ställa i pet:)
#8 Roligt lycka till:)
Jag vill också dit och ställa mina två grisar i pet, dom ska vel vara två månader minst då va?.
men det skulle vara första gången så jag skulle gärna vilja ha lite hjälp av någon i såfall. har en sheltie och en nonself :)
Hur gör man för att anmäla sig? e ju inte med i smf än, men man får ju ställa ut en gång som icke medlem :)

Jag ska dit =)
Ska ställa 5 st i ras och dottern ställer 3 i pet…
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Jag ska inte dit utan till Mölndal samma dag :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#10 - För att anmäla så laddar du hem dokumentet med anmälningsblanketten från SMF's hemsida. Sen är det bara att fylla i den, det är inte så jätte krångligt ^^
Hanna
#13 oki, tack :)
#14 - pm:a om du undrar något :) Jag är inte jätteduktig (ännu) men till viss del kan jag nog hjälpa ^^
Hanna
#15 oki, tack så mycket igen^^
#16 - Hoppas svaren hjälper lite iaf. ^^
Hanna
#17 ja, det gör dom nog, men inte emot nervositeten kommer vara helt nervig^^,
#18 - Det ska vara så, jag känner fortfarande känslan av att sitta där i bilen på väg ^^ Enligt mina pratglada medresenärer var jag kritvit och kunde inte svara i hela meningar på deras frågor ;P Efter att vi åkt i 20 min så inser jag ju dessutom att jag glömt alla borstar och pengar å så hemma XD Då var jag sjukt nära på att spy alltså, haha.
Hanna
# 19 Var ligger Mölndal?

#20 det ligger vid göteborg
#20 - I närheten av göteborg :)
Hanna
#19 ha ha, vad gjorde du då då fick ni vända och hämta allt eller hur löste sig situationen?^^
#23 - Mamma tyckte först att "borstar kan vi nog köpa på plats" men eftersom vi glömt så mycket - bortar, klotång, nagelfil, tasssmörj - det mesta. Så vände vi tillslut och åkte hem, där jag rusade in och nappade åt mig kassen som stod i hallen innan vi åkte tillbaka igen. Trots att vi förlorade 40 min eller så, så var vi nästan först på plats ;P
Hanna

alldelesl för långt bort för mig, men ska nog till mölndal den dagen så ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#25 - Ska du? Vad skoj :) Då kanske vi vågar vinka till varann ;P
Hanna
Mmm… Jag ska dit och döma petclass. :) Ska nog ställa en eller två texlar också.
Är det någon som ska från Västerås till utställningen i Kallhäll?
Ingen som ska till Kallhäll som sedan åker neråt Nässjö/Jönköping till? Jag skulle behöva hjälp med transport av två grisar. Pma mig helst då jag kanske tappar bort den här tråden om jag inte kan kolla på några dar.
Jag tycker det är lite flummigt, men srs (Svenska råttsällskapet) ska ha utställning samma dag i samma hus dessutom. Hur går det i hop? kommer marsvinsutställningen vara i ett rum och råttutsällningen i ett annat?
Flummigt? Det är två olika våningar. Båda har vi använt som utställningslokal vid olika tillfällen. Vi kommer vara på ena våningen och SRS på den andra.
Ingen som ska från västerås till kallhäll? vore kul o få svar om så är fallet…
#31 Ok, jag kanske använde lite fel utryck. Menade att jag tycker att det var ett lite roligt sammanträffande, när jag läste det. eftersom jag ville veta när nästa råttutställning är, och då råkade jag bara se det att dom ska vara samtidigt. Tyckte det var lite roligt/komiskt hade velat ställa mina råttor också. men det skulle nog bli för mycket spring i trappan och för mycket att hålla reda på samtidigt
Jag ska inte åka dit ska på bröllop då så att
Kan man maila in anmälan till utställningen?
och skriver man in alla marsvin på samma blankett?

Ja, annars borde ju inte mailadressen stå under adressraden i annonsen.
Envishet och drömmar
oki :) är första gången jag ska fylla i denna anmälningsblankett och jag måste nog säga att det är lite klurigt.
om man ska ställa i pet, då behöver vel inte registrerings nummret fyllas i va?
jag har nämligen inte fått stamtavlorna än från uppfödarna.

# 37. Det stämmer, strunta i reg nr.
Envishet och drömmar
oki :)
Ska man skriva vilken domare man vill ställa för eller bestäms det där? Eftersom det står två domare i annonsen på petclass?
skriver man bara petclass i rutan där det står "deltar i klasser"?
Ursäkta för kanske onödiga frågor, men e det första gången så e det ;)

# 39. I rutan där det står "Deltar i klasser" skriver du pet.
Du kan inte önska vilken domare som ska döma dina marsvin, de brukar dela så att båda får lika många att döma. Att det står två st är bara för att tala om vilka två som kommer dela på det. Du får dock bara en bedömning.
Det är ingen fara, fråga du så mycket du undrar över. Dock är det ju inte jag som konstruerat blanketten.
Envishet och drömmar
Ok. :)
Ne det föstår jag att inte du har konstruerat blanketten :)
men dom här små rutorna längst ner, jag håller på att fylla i blanketten i Word och hur ska jag kryssa i vissa rutor? ska man skriva ett (X) i dom? men då försvinner ramen runtom det, och kvar blir ett X utan ram. (om du förstår vad jag menar är inte så bra på att förklara)
men iaf. och där det står
___________:- i anmälningsavgift är betald.
vad skriver man där?
och vad betyder detta?
Jag godkänner
godkänner inte
att mitt namn publiceras på resultatlistan på SMF Riks hemsida.
Gäller
för denna utställning
hela året ut.
Jag godkänner
godkänner inte
att mitt namn publiceras på resultatlistan på arr lokalavd hemsida.
Gäller
för denna utställning
hela året ut.

Jag förstår hur du menar med X:en, det händer inte bara på din dator så jag utgår ifrån att det inte gör något att ramen försvinner. Annars blir det väldigt jobbigt för den som tar emot, om den ska irritera sig på felet varje gång… ;)
På strecket ska du skriva summan, så mycket som du ska betala för marsvinens "startavgifter". Du ska inte skriva "Ja" eller "Jag har betalat 70 kr den 14/2" eller något sånt, utan bara summan. i anmälningsavgift är betald betyder att du ska sätta in summan på bankkontot innan/samtidigt som du skickar in anmälningen. Hänger du med?
Envishet och drömmar
japp, det gör jag :)
men det här andra då, som man ska godkänna och så det där som står sen det är ju flera rutor som man ska kryssa i att man godkänner, eller?
som vad ska stå här? nåt datum för utst. eller?
Gäller (?) för denna utst. (?) hela året ut

Antingen så godkänner du, eller så godkänner du inte. Antingen gäller beslutet för enbart den här utställningen, eller för resten av året (om du ställer ut fler gånger i år). Du ska kryssa i på två ställen. Sammanlagt alltså fyra kryss.
Envishet och drömmar
Oki tack för hjälpen, nu ska jag bara betala in anmälningsavgiften och skicka iväg blanketten och hoppas att den är rätt ifylld! ;) :D

# 48. Du kommer säkert att få den i retur med ett stort illrött IG stämplat tvärs över. I så fall har jag ingen aaaning om vem det kan ha vart som lurat dig. 
Envishet och drömmar
he he säkert! :D
Fler som ska till kallhäll?
Vilka klasser ska ni ställa i?
Vad ska ni ställa för marsvin? :)
#52 så söta ^^,
#52 Ljuvliga ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Puttar, börjar närma sig nu ju :)
Helena
Fick bekräftelsen idag. Såg att min Morris Frö är ensam att ställas i ost…. Undra vad han får för placering haha..
har också fått min bekräftelse nu. :)
#56 hur ser du det att han är ensam i sin klass. vart sår det?^^
(förstagångs utställare)

# 57. Men vad bra, då måste ju anmälan vart okej!
Står det inte hur många som är med i varje ras? T ex så här "Antalet anmälda senior (eller junior) djur är 12 self, 14 nonself, 4 peruan" osv. I så fall menar nog trocadero att det står 1 ost och det är ju hennes.
Envishet och drömmar
#58 japp, förutom att jag glömde skriva i vad Tweeny var för ras, men annars såg et bra ut ;)
Ha ha såg det nu att det var en bifogad fil med i mailet. där allting står. ;)
phu.. nu är grisarna och råttorna badade, men har fortfarande inte packat allt.. blir en lång natt detta :P
Lycka till i morgon nu alla som ska till Kallhäll och Mölndal.
ni måste berätta sen hur det gick för era grisar :)
Jag ska nog till Kallhäll… kanske… när kan jag iså fall ta mig dit(som besökare)? Helst senare än tio. :/ Jag är inte den morgonpigga typen ;P Hur länge brukar utställningarna hålla på?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag önskar alla lycka till i Kallhäll också! ^^
Jag ska se klart min film och sedan packa ihop det sista innan jag lägger mig. Det allra sista får jag ta imorgon.
//Hanna
Hanna
#61 du kan komma när du vill. vet inte hur länge utställningen håller på, det beror ju på lite hur många marsvin som är anmälda :) men vi får vel träffas om du tar dig dit i morgon? :)

Lycka till imorgon allesammans!