Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1430 ggr
Wiizy
0

"Går alla sorter ihop?"

Haha, nyss hade jag ett samtal med mamma.

Jag kan tänka mej ett långhårigt marsvin + en teddy. (vi kan antagligen inte köpa dom 2 som vi tänkte för vi kunde inte fixa transport…)

Så… sa mamma helt plötsligt "Men du kan ju inte ha så många olika raser, dom tål nog inte varandra"  "vaddå, tål inte? alla marsvinssorter/raser går ju ihop!"  "Jahaa, gör dom?"

HAHA, nej mamma. marsvin är rasister! :D

tyckte det hela var så lustigt… ^^

Creation
0

:P Vilken skrattretande tanke!

_Men… tänk om alla marsvin är rasister utan att vi vet det? :o
Tän om det är därför de ibland inte gillar kamraten och börjar mobba den? O.o

Vi kanske inte känner till marsvinens mörkaste sidor än… O.o VI MÅSTE GÖRA NÅGOT ÅT DET INNAN DET ÄR FÖRSENT!!

*flum XD*_

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Hatasallad
0

Se upp för Hitler-marsvinet! Den kommer att utrota alla nakenmarsvin! ;P

Stormviskaren
0

nej mina skinnysar kommer ta över jorden :P

CamillaS
0

ha ha XD

Abico
0

Men visst kan väl skinnysar tugga på långår och så, att dom inte funkar ihop så bra därför att skinnyn flyge rpå pälsen? Eller har Hanna fått det om bakfoten? ^^

Jag tror att våra marsvin har bra mycket mer i görningen än vi tror :P

Hanna 

Stormviskaren
0

min teddy hona hatar skinnysar ^^ så Teddyn blev utvisad ur honflocken och fick bo med en satin crested i stället. så ja, varför inte? Rasist?? hahaha

FeliciaS
0

Hahaha..

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Hatasallad
0

Kaniner kan också vara rasister xD

Tezza
0

Å hundar kan vara rasister. En av mina har väldigt svårt för svarta hundar, för att de är svårare att läsa kroppspråket på. Så kanske det kan vara på marsvin oxå, attt visa är svårare att förstå?

Stormviskaren
0

haha ja hundar kan verkligen vara rassar. min dalmatiner hatar små långhåriga hundar och afganer.

Wiizy
0

hahahha. :D

Magda
0

#9 min vovve hatar goldens *S* (hon har visserligen anledning men ändå) visserligen så gillar hon egentligen bara vovvar hon känner.. men just goldens är lite extra..

Caspia
0

Bland hästar blir skimlar "ofta" mobbade för att de syns bra på långt håll och därmed utgör en fara för flocken.

Envishet och drömmar

Wiizy
0

#13 - Jag vet.

Men nu vare marsvin, inte andra djur.

parsley
0

Sätter man ihop bebbar av olika raser så kommer de förmodligen att acceptera varandra, liksom om man sätter ihop äldre + yngre. Vuxna marsvin kan däremot visa "rasistiska" tendenser mot marsvin av en del andra raser.