Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 485 ggr
Wiizy
0

Kom nästan med mig 2 till hem.

Jag skulle INTe köpa marsvin idag, ändå kom jag nästan hem med 2 HANAR. :P  Dom var dööö söta! Den minsta var 7 veckor! <3  Såååå snuttig. hon trodde verkligen det var jätte bra uts djur - eller ja, det var det!

Snacka om glädje när mamma sa ja till köpet. men vi tvingades säga nej iallafall, vi har bara 2 burar och dom ska Maggan & Våfflis fortfarande ha kvar. Men vi tog uppfödarens numemr, och ska ev. köpa några andra senare i år - om vi inte hittar några andra. :)

Så, näästan kom det med mig 2 stycken hem från Mölndal…

Creation
0

Åh, vad kul att du ska skaffa fler marsvin! ^^
Vilka raser var det?? =)
Fotade du dem? Du vet att du måste visa dem isf ;D

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Var det dom svarta black/ tan? Eller var det teddy/rexen med kompis? ^^

Hanna 

Wiizy
0

#2 - Hanna såg du teddyn som var till salu med sin kompis *glömde den färgen* :)  Som var VÄLDIGT bra för utställing med skitfina teckningar o sånt.

det var dom 2 jag höll på att köpa!! Dom var för underbara. ^^

#1 - Det blev inga marsvin ju. ;) Men jag kollar på fler, ja! :)  Nej, inga bilder. hade ingen kamera + varför fota tillsalu djur. :P

Abico
0

#3 - Japp, vi stod och tittad epå den lilla plutten en stund :P Jättesöt!

Hanna 

Creation
0

#3 Jag menade att det är kul att du kommer skaffa fler marsvin senare i år ;P

Wiizy
0

#4 - Haha okej. ;) JA… tjatig ägare med. *S* (hon har ingen dator, vilken tur. haha)

Wiizy
0

#3 - aha, ja det är kul det ^^

FeliciaS
0

Vad skoj! :) Jag vet vilka du menar ^^, Var sugen på att köpa jag med men det var ju bara hanar till salu *s*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[starlights]
0

#3 Eftersom färg/teckning inte är någon bedömningspunkt på strävhår, så bör du inte kolla på det alls om du letar efter en bra teddy att ställa ut i rasklass.
Utan kolla istället på täthet, strävhet, pälsriktning, kropp och huvud.

Bara ett litet tips!=)

Wiizy
0

#9 - Hehe tack för tipset. :) Jo, jag vet. :) kollar mest på sånt. =)  men färgen var ju fin den med, haha. ;P

Wiizy
0

#8 - Ja, det var synd. fast det var ju 2 honor till salu med…

Abico
0

#11 - Det var det väl inte?

Hanna 

Wiizy
0

#12 - Det stog iaf i katalogen "TILL SALU" :P haha. ^^

Creation
0

#13 Finns det en katalog där alla till salu-grisar på utst. är listade? ;S Det visste inte jag!

Eller var det bara uppfödaren som hade en egen till salu-katalog? ;P Jag känner mig lite vilsen i konversationen eftersom jag aldrig varit på utst. ;)

Wiizy
0

#14 - Eh, nej. 

Det är ju en katalog med vilka raser dom är i, där stog det brevid namnet p iaf 2 honor att dom var till salu..

Creation
0

Jaha xP Nu känner jag mig lite dum här ;$ uhum… vi låtsas som att jag inte sa nåt alls ;) ok?

Wiizy
0

Lungt, hahaha. okej, HMmmmm… ;P