Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 383 ggr
Mari
0

Problem är till för att lösas :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Maja blev väldigt nerstämd efter att Bönan dog i natt, hon låg bara och kurade under filten i buren och ville inte göra nått.

Tabasco blev ju också själv för nån vecka sedan men han tog det hela bättre än Maja.

Så jag flyttade upp Tabascos bur på mitt rum så nu har Maja fått en granne ^^ Nu sitter de och småpratar ibland och tittar på varandra och Maja blev genast lite piggare och går nu runt i buren och plockar hö och letar mat :D

Jag hoppas de fortsätter att gilla varandras sällskap så Maja inte deppar ihop helt :/
Ursäkta kass bild, men orkade inte ta nå bättre jag är helst slut efter dagens händelser.

En annan fråga som ploppat upp under kvällen är:
Kan jag ha båda ute på golvet samtidigt, det är ju en hona och en hane.. Finns det nån risk att han hinner hoppa på henne? Hos uppfödaren fick hon aldrig några ungar för ingen hane kunde göra henne dräktig så de finns ju en chans att hon är steril..

Kanske inte värt att prova?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Emma-U
0

Vad gulligt :) Det är ju jätteskönt att de har varandra nu efter allt tråkigt som har hänt.

Vill du inte ha småttingar så råder jag dig att inte låta dem springa tillsammans.
Annars kan det kanske vara väl spenderade hundralappar på att kastrera någon av dem - då är du åtminstone på den säkra sidan.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Mari
0

#1 Kastrering är inget alternativ då Tabasco är 5 år och Maja är 3 så jag vill inte riskera att söva ner dom då det känns som de inte kommer vakna efteråt..

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Fiona
0

hmm vrf köper du inte en kompis ? (:

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

FeliciaS
0

Vad skoj! :)
Jag tycker att du kan ha de tillsammans på golvet om du är med hela tiden och vakar jättesupernoga, men inte när hon brunstar ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Säger som #4 :) Jag tror att det skulle göra båda lite gladare ^^ Men du får bevaka dem noga då, som sagt.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Mari
0

Tack för alla svar :)

Får se om jag ens törs ha dem tillsammans ute :P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se