Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 935 ggr
CamillaS
0

Marsvin i samma transportbur?

Ska man ha dom i samma transportbur eller är det alldeles för stor risk att dom börjar bråka, för att det är för trångt utrymme?

Hur gör ni?

Fiona
0

Om dom bor i samma bur annars också så borde dt ju inte vara nått problem! Ska transportera våra för fördta gången i mrn (fast Kålan har redan vart på uts) och dom ska åka i samma bur, jag tror att dom känner sig tryggast då ;) Lägg in hö har jag blivt tipsad om så håller dom sig nog lgna ;) Btw ska u till Mölndal i mrn ? (:

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Emelie-E
0

När jag hämtade mina marsvin, så hade vi dem i samma transportbur.. De rök ihop med en gång..
Men andra gånger jag har haft dem tillsammans har det funkat..
Så det är väl bara att testa sig fram.. Och ha med sig en extra transportbur ifall att..

CamillaS
0

#1 oki, ne jag ska till Kallhäll i morgon :)

Med 2 råttor och två marsvin ;)

FeliciaS
0

Det beror på hur bra de accepterar varann, om de tjafsar när utrymmet är trångt etc. Mina 2 (kastr. hane + hona) får dela transport imorgon till Mölndal.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Caspia
0

Jag brukar frakta mina tre tillsammans för att ingen ska behöva bli ensam och för att jag inte är någon bläckfisk som kan bära hur många burar och väskor som helst. Vad jag kan säga om det är att det oftast fungerar bra men de har lite olika teorier om hur man ska bete sig när man är ute och åker. Min hane vill att alla ska sova och att de andra gärna ska ligga halvvägs uppepå honom så att han inte syns. En av honorna däremot tycker att det är intressant att kika ut genom gallret emellanåt men det gillar inte hanen som piper åt henne. Då brukar hon göra som han gnyr om och lägga sig igen, tålmodig som hon är.

Envishet och drömmar

CamillaS
0

Provade att ha Tweeny och Ådi tillsammans i transporten nu ikväll för att se hur dom skulle reagera på det trånga utrymmet.
Det gick faktiskt bra så dom får nog åka i samma transport i morgon. :)

NikitaOMichellin
0

Haha, när mina är tillsammans i ett trångt utrymme så är det inte roligt. Det är två systrar som bokstavligen kissar på varandra. Mitt ena marsvin vill lukta den andra i rumpan, och då sprutar hon kiss.

Kan inte fatta varför? Det är väl bara hanar som markerar revir?

Abico
0

#7 - Honor har väl någon grej - om dom inte vill bli parade av en hane så kan dom spruta ner honom med vad det nu är, kiss?

Mina tjejer funkar bra i samma bur, Sune vill sitta själv (som alltid) och små killarna slår ihjäl varran om dom ska sitta ihop i mer än 30 min -.-' Det är nog väldigt individuellt.

Hanna 

NikitaOMichellin
0

#8 Okej, tacktack :)

parsley
0

Jag har duvtransport (lätt metalllåda) med fack och mellanväggar. Tycker det är bäst att sätta marsvinen i varsitt fack för att undvika bråk. Undantaget är Atlas och Morris som alltid måste sitta ihop, eftersom Morris blir helt förtvivlad om han blir ensam.

FeliciaS
0

#8 Ja, de kan kissa på hanen om de inte vill bli parade. Gjorde Bindi i början 1 gång när hon kom, på Calles ena sida och burväggen.

Mvh Felicia

[starlights]
0

Personligen så skulle jag aldrig ha två marsvin tillsammans under transport.

FeliciaS
0

#12 Varför inte? ;)

Det beror förstås på hur stor transporten är också. Mina marsvin har ju mer plats om de är 2 st i sin "kattransport" än om de satt i ett fack i en duvbur.

Det gick bra att ha Bindi och Calle tillsammans under utställningen och resan, bara det att Bindi tjöt så fort Calle kom i närheten även om han inte gör så mycket som nuddar henne. Hon är lite knepig ;)

Mvh Felicia

[starlights]
0

#13 För att det ofta blir stressande för dem att sitta två på en sådan liten yta, vilket kan resultera i (allvarliga) bråk.

FeliciaS
0

#14 Okidoki ;) Idag på utställningen flög två marsvin ihop och började bråka… Inte mina alltså, det skulle de aldrig göra ;) Fast man ska väl aldrig säga aldrig..

Mvh Felicia

Wiizy
0

#15 - Va, var det 2 som började bråka? :O

Abico
0

#16 - Japp, en av arrangörerna kom in och ropade att det var två som slogs så att spånet flög i hela hallen -.-' Så dom fick sära på dom och gå runt å bära på den ena under resten av dagen…

Hanna 

Creation
0

Oj! :o

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Wiizy
0

#17 - Hanne's marsvin eller?…

FeliciaS
0

#19 Ja… Jag tror hon heter så.

Mvh Felicia

Wiizy
0

#20 - fick veta att det var deras honor som blrjar bråka.

men men, synd :/

paronskrutten
0

Mina klarade sig bra i samma bur..

Helena

Wiizy
0

Vilken tur för dig. :)

paronskrutten
0

Hehe, jag vet ;P

Helena

Fiona
0

Våra två är lugnast och tryggast om dom åker tsm och bråkar nästan aldrig så (:

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg