Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 753 ggr
FeliciaS
0

Vad krävs för att silverkort ska delas ut?

Hejsan!
Jag undrar när marsvinen får silverkort i Pet Class?
Är det när de vinner Pet Classen, de tre bästa eller hur är det egentligen? Jag skulle gärna vilja veta.

På SMF's hemsida står det: "Silverkort - Silverkort kan delas ut i petclass till de marsvin som domaren anser vara de allra finaste."

Jag har vetat detta, men just nu är minnet helt blankt Räcka ut tungan
/Felicia

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Stormviskaren
0

ja det är så att silverkort delar domaren ut till de djuren som den tycker är finast och bäst omskött. man kan också få silver kort av att de tycker att den är söt/pussig/kelig m.m  eller är jag helt ute och Cyklar nu?

FeliciaS
0

Okej… Så det finns ingen "regel" när silverkort delas ut, det är bara när domaren tycker att det marsvinet är finast, alltså om domaren har en favorit? Så silverkort delas inte ut varje utställning?

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

jag e inte 100.. men jag vet att bara för att man bli 1a i gruppen betyder det inte att man garanterat får silverkort.

FeliciaS
0

#3 Okej. Och det finns ingen poänggräns heller då, antar jag? ;)

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

hm. jag vet inte riktigt men de högsta poäng ja fått på mina marsvin i pet klss är 92p :O

FeliciaS
0

#5 Okidoki ;) Kanske någon annan som vet loggar in senare och kan svara ^^, Jag har fått högst 90p på mina.

Mvh Felicia

idipidi
0

Silverkort delas inte ut som "hederspris" typ gulligast. Det finns regler. Vid 1-3 djur i klassen får ettan tilldelas silver, vid 4-8 djur i klassen får silver delas till ettan och tvåan och vid 9 eller fler i klassen får silver delas till ettan, tvåan och trean.

Marsvinen ska dessutom nå upp till en hög poäng. I princip kan man säga inga avdrag, (d.v.s. 90%). Det finns ingen fast gräns men det har diskuterats mellan petdomarna att 91p är en bra gräns, 90 i vissa fall om det finns speciell anledning. Men det är svårt att säga då bedömningarna är alldeles för ojämna mellan olika petdomare fortfarande. Något som man jobbar på att ändra…

parsley
0

Någon poänggräns finns inte. Marsvinet ska inte ha några anmärkningar på päls och hud, tassar, ögon och öron för att få silverkort. Det är inte självklart att klassvinnaren får silver, eftersom ett marsvin kan vinna sin klass trots anmärkningar på punkterna ovan. Ett eller flera silverkort kan delas ut beroende på hur stor klassen är. Har marsvinet fått tre silverkort för minst två olika domare blir det guldpet.

Abico
0

Nu vet jag också ^^ Tack.

Hanna 

FeliciaS
0

#7 "Silverkort delas inte…till ettan, tvåan och trean" Ja, det var det jag hade läst :) I MM tror jag det var. Tack så jättemycket! :)
#8 Tack för infon! ;-)

Mvh Felicia

Fiona
0

Bra att veta (;

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg