Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 1337 ggr
philippa-
0

har marsvinet ont i magen?

Mitt ena marsvin blir jätte sur när man klappar den på magen! Mamma tror att hon e kittlig men jag tror att det kan vara nått annat. skriv om ni vet nått om det!

tack i förhand!

Creation
0

Marsvinet kanske är lite ovant vid dig än? Inte riktigt säker vid din beröring. Eller så kan det ju vara att h*n är ovanligt kittlig. Fast jag tror inte att marsvin gillar att bli klappade på magen så mkt i allmänhet… :/ Det gillade i alla fall inte min Maja förut.
Nån annan kanske kan ge bättre svar än jag ;)

Hur visar h*n sin ilska?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

Ingen aning, det är jättesvårt att säga. Två av mina marsvin är kittliga bak på magen vid bakbenen, så det kan ju vara så. Det kan också vara att hon har lite ont i magen (gaser?), att hon inte tycker om att man tar henne där eller något annat. Det är svårt att säga. Försök beskriv nogrannare hur hon reagerar och när. Men jag tror med största sannolikhet inte att det är farligt.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fiona
0

Marsvin brukar väl inte gilla när man tar dom på magen, är dom inte lite ömtåliga ? *-)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

CamillaS
0

Ådi gillar inte heller när jag kliar honom på sidan då sparkar han bort min hand med bakbenet, så jag tror iaf att min grabb är kittlig där :P

philippa-
0

hon sparkar bort min hand med baktassen och piper till. hon är nog inte ovan med mej för jag har snart haft henne i 2 år.

Wiizy
0

Men är det inte så att marsvin drar in magen när man är där? :/

Emelie-E
0

Hon kanske har gaser i magen? Har för mig att de inte tycker om att bli klappade/tryckta på magen då..

paronskrutten
0

Ska jag komma över och klämma på henne? :P

Helena

Creation
0

:/ Min Emma hade gaser i magen en gång i julas. Hon rörde inte på sig mkt alls och snubblade fram för att hon hade ont. :(
Rör sig din gris mkt?

[Liinda]
0

Sen så är det så att litar hon inte på dig eller inte känner sig säker så är hon ju rädd om sin mage. När ett djur är osäkert så är den rädd om sin mage eftersom det är ett väldigt känsligt ställe. Ett exempel är att försöka lägga en osäker katt på rygg är i princip omöjligt för dom vill inte blotta magen.

[Liinda]
0

Och jo hon kan vara kittlig har en dam här hemma som är jättekittlig vid sina bakben hon sparkar bort handen om man håller på där för mycket. Och när en annan dam här hemma höll på att få trumsjuka så var hon känslig om magen ville inte att man tog henne på magen och drog in magen jättemycket så fort man satt handen under magen utan att ens trycka eller nåt.

Creation
0

Ta henne till vet om du är väldigt osäker! Det är alltid bäst!