porjolök?
kan man ge marsvin porjolök? :S eller är det farligt. Jag kunde inte hitta någonstans om de va farligt eller så.

Jag vet inte, men en motfråga. Varför skulle man vilja ge marsvin purjolök (eller lök över huvud taget?).
Envishet och drömmar
nja såg att vi hade de i kylen så tyckte det var intressant att veta. men jag tror att man inte kan ge dem det. men ja. alltid bra att fråga om man e nyfiken på något. folk säger ofta till mig "det finns inga dumma frågor bara dumma svar." :P så bättre att fråga än att inte göra de.
Försökte en gång ge mina grisar det för länge sen. Men de rynkade bara på nosen så som marsvin gör, så jag försökte inte nåt mer ;) Jag tror iaf inte att grisarna ens kommer vilja smaka på maten. Lök och marsvin går nog inte ihop :P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Lök är tydligen giftigt för marsvin så jag hade inte chansat
okej. men då ska ja inte prova.

Vitkål innehåller bl.a vitamin C , och är dessutom billigt. Ge dt. Morötter är också fint att mata med. MYCKET strå (alltså hö). HALM SOM STRÖ. Då trivs grisarna!
men jag vet vad marsvinen kan och bör äta. jag har lixom haft i snart 13 år. men detta var bara en ren fråga. :)