Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1817 ggr
Stormviskaren
0

porjolök?

kan man ge marsvin porjolök? :S eller är det farligt. Jag kunde inte hitta någonstans om de va farligt eller så.

Caspia
0

Jag vet inte, men en motfråga. Varför skulle man vilja ge marsvin purjolök (eller lök över huvud taget?).

Envishet och drömmar

Stormviskaren
0

nja såg att  vi hade de i kylen så tyckte det var intressant att veta. men jag tror att man inte kan ge dem det. men ja. alltid bra att fråga om man e nyfiken på något. folk säger ofta till mig "det finns inga dumma frågor bara dumma svar." :P så bättre att fråga än att inte göra de.

Creation
0

Försökte en gång ge mina grisar det för länge sen. Men de rynkade bara på nosen så som marsvin gör, så jag försökte inte nåt mer ;) Jag tror iaf inte att grisarna ens kommer vilja smaka på maten. Lök och marsvin går nog inte ihop :P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

CavyCorner
0

Lök är tydligen giftigt för marsvin så jag hade inte chansat

Stormviskaren
0

okej. men då ska ja inte prova.

Murgard
0

Vitkål innehåller bl.a vitamin C , och är dessutom billigt. Ge dt. Morötter är också fint att mata med. MYCKET strå (alltså hö). HALM SOM STRÖ.  Då trivs grisarna!

Stormviskaren
0

men jag vet vad marsvinen kan och bör äta. jag har lixom haft i snart 13 år. men detta var bara en ren fråga. :)