Gräs klipparen
Detta kanske är en lite för tidig fråga om man kollar ut genom fönster
Men endå så vill jag veta. Om man klipper gräsmattan en gång i veckan kan man ha marsvinen ute varje dag då elr ska man vänta en dag efter gräsklippiningen.
(förstår om ni inte fattar, är inte så bra på att förklara)

jag klipper min gräsmatta men jag väntar tills dagenefter innan jag sätter mina marsvin där. men i regel så hinner jag inte klippa för det gör mina marsvin till mig hihi. ;)
okej så igen tligen kan man lägga ut en hage så klipper man inte i den så kanman ha dom ute varje dag?

japp det gör jag till mina marsvin. jag låter det växa lite så har dom lite kul att göra gångar o ligga o gömma sig lite i gräset men då ska det vara högt. men jag har mina ute så fort det blir varmt så åker mina marsvin ut. :)
okej får lämna kvar ett ställe på gräsmattan som jag kan ha buren/hagen i =D
Varför klippa gräsmattan där marsvinen ska vara? De vill ju ha långt gräs att mysa i och äta. Jag tycker att du ska undvika helt att klippa gräset på den ytan där marsvinens betesbur är placerad. Är gräset dessutom klippt med motorgräsklippare är det inte bra att marsvinen äter det.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag brukade inte klippa gräset innan jag tog ut grisarna ;) De var mina egna små gräsklippare :P Men sen fick jag förstås klippa gräset efter dem, annars såg gräset lite roligt kort ut på några ställen xP
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#5 aa det va så ja menade