Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: månadens-marsvin
Läst 1366 ggr
CamillaS
0

Vem blir månadens marsvin i Mars?

Månadens marsvin 2008 Mars

Då var det dags igen för ennu en tävling av Månadens marsvin. :D

Först och främst kommer tävlingarna annordnas endast av Medarbetare eller värd då det flera gånger har hänt att vinnaren (nästkommande tävlings annordnare) inte har dykt upp vid rätt tillfälle eller helt och hållet försvunnit från iFokus.

-> Övriga regler:

• Max 2 bilder, inte på samma marsvin, per person och månad.

• Bilder som tidigare har deltagit i Månadens marsvin får inte delta igen.

• Det ska finnas med en liten, enkel beskrivning om marsvinet (den bedöms också!)

• Vinnande marsvin får inte delta igen (dvs. samma marsvin får inte delta fler än 1 gång under året)

• Runt den 20:onde påbörjas en röstning (för medlemmarna) där de 20 bästa bidragen tävlar i finalen.

• Tävlingen (röstningen) avgörs runt den 30:onde samma månad som marsvinet vinner, dvs. Mars vinnande marsvinet koras i Mars osv osv.

• I december röstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2008.

Så välkomna med era bidrag och stort lycka till! (Man kan skicka in bidrag t.o.m. den 22 Mars) 
/Medarbetarna på Marsvin.ifokus

Hatasallad
0

Jag blir månadens marsvin i Mars, haha xD

CamillaS
0

Ha ha, seriöst nu ;P

FeliciaS
0

Många bidrag… Hallå - var är hela marsvin.ifokus? Komigen nu - vuxen som barn, uppfödare som privatperson - var med för skojs skull :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Stormviskaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

> Bidrag nr 1:

Mitt första Bidrag är Sindi posar på vågen OBS! på denna bilden har hon precis ätit morot vilket du ser på hennes pussläppar ^^ 

Sindi är det marsvinet som startade min uppföding med reggade ungar. Sindi fick jag av Leif som skulle lägga ner sin uppfödning. hon kom hit med 11 andra marsvin. som jag nu sålt och gett bort (till en som jag känner) Sindi är en Teddy i färgan Golden/white och sindi ÄLSKAR mat. Hon är en tjock gris i litet format. Sindi har bara stälts ut två gången och har ett silverkort. 

Piggelins
0

> Bidrag nr 2: 

Här är en bild på Wiras Smokey!

Smokey har jag ställt ut i pet och i ost. Han har blivit guldpet två gånger och även blivit plaserad i ost som 1. Och han har plaserats som 1,6 och 7 i pet! Han har blivit årets pet 7 för nått år sedan. Han tog en paus från utställningarna efter att hunden huggit av en bit av pälsen två dagar innan en utställning. Men nu följer han med på utställningar lite då och då!

Maten-compani
0

> Bidrag nr 3: 

Detta är Smulan en virvel hona på 1 år. Hon är yngst i flocken men hävdar sig ganska bra. Tycker om att bli kelad och kurrar när hon är nöjd.

Denna kommentar har tagits bort.
Maten-compani
0

> Bidrag nr 4:

Detta är Våfflan också hon en virvel på 1 år. Lite större och lite tuffare än Smulan. Gillar mys men är ganska tystlåten.

Piggelins
0

> Bidrag nr 5: 

Här är Confetti's Elisa! Hon är en Lunkarya Peruan i färgen silver agouti/white. Elisa var ett jätte snällt marsvin men tyvär dog hon bara några dagar efter att den här bilden togs… Det var väldigt smärtsamt för hon dog i mitt knä… Men när hon levde var hon varifall ett underbart marsvin.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=99a29e98-aba5-418d-b7a8-19ec5658a442&Filename=marsvin070114 075.jpg)

Creation
0

> Bidrag nr 6: 

Maja, vilken sötnos hon var!
Så gammal, men ändå så pigg, fin och rar.
Nu är hon med Emma bortom regnbågsbron.
Så ensam är hon inte, hon.

_Vänta på mig, min älskling. :')
Vi möts snart igen!
_

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
0

> Bidrag nr 7: 

Emma, vilken gullig sak!
Fanns många år under mitt tak.
Mysig, mullig och fin.
Jag saknar dig, mitt söta svin.

_Vänta på mig, min ängel!
Allt jag kan säga är:
På återseende!

_

Fiona
0

> Bidrag nr 8:

Det är var ett av mina första marsvin, men hon har nu gått bort ( vet inte om man får ha med bortgångna marsvin här, om inte ta bara bort birdaget) Hon hette Pepci och var en riktigt liten gottegris, hon hade färgen black/white/golden R.I.P gumman <3

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=6f51c0bd-2883-4a95-81e9-4f9ac67bd2ed&Filename=älskling (L).JPG)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

NikitaOMichellin
0

> Bidrag nr 9:

Michellin är söt och fin. Hon är en av mina älskade svin :)

Hon är alltid så sprallig och pigg, och alltid på helspänn. Beredd på att möta faran i vitögat.

NikitaOMichellin
0

> Bidrag nr 10:

Nikita är mitt andra marsvin :) hon känner sig trygg bakom kameran. Hon är alltid så munter och glad. Dessutom äter hon mer än något marsvin jag någonsin sett :D

[MarieElice]
0

> Bidrag nr 11: 

Var har ni lagt mina favoriter?? Sulan tyckte inte att de dög med persilja som jag bjöd på utan han ville ha haricotes verts som var slut för tillfället.

FeliciaS
0

Just det… Måste också skicka in bidrag :)

Mvh Felicia

Jappeloup
0

> Bidrag nr 12: 

här är en bild på mitt marsv in när jag just fått honom, han är i min lilla korg somjag plockat svamp i sen jag varit liten och har haft mkt annat i också, antog att det luktade gott och jag satt ner och kollade på honom och efter ett tag så började han lukta och blev nyfiken, älskar denna bild..Räcka ut tungan

Klistrade in din bild i ditt inlägg istället. :) //CamillaS - Medarbetare på marsvin.ifokus

Creation
0

Fler deltagare? ^^

FeliciaS
0

#19 Snart så ;) Det finns jättemånga medlemmar, men knappt någon vill delta? Tråden är ju läst 280 ggr.

Mvh Felicia

Thea-Cazzy
0

> Bidrag nr 13:

Då är jag med igen ;D Mitt första bidrag är Thea. Thea är en söt, gosig och glad liten virveltjej på 11 månader. Theas syster heter Cazzy.

Thea-Cazzy
0

> Bidrag nr 14

Mitt andra bidrag är Cazzy. Cazzy är söt, busig och popcorn-skuttande. Hon är en virveltjej på 11 månader, och hennes syster heter Thea.

Mariaairam
0

> Bidrag nr. 15: 

Det här är Betty Karamell, men jag kallar henne alltid för Betty! :)  Hon är en merino på 3 ½ år. Hon är otroligt mysig och söt. Hon gillar att sitta på min axel och mysa när vi kollar på tv. Hon gillar också att springa omkring i mitt rum. Hon är den modiga och går alltid före Grynet när de är ute på golvet, det ser nästan ut som de leker fälja John ibland.. :P På bilden sitter hon på sin favvoplats i buren, gosigt med fleece! :)

Älskar henne, min lilla Betty <3

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=49c5c6cb-7519-4979-bb10-07fbe1abd206&Filename=Marsvinen & Katterna 073.JPG)

Creation
0

Vilka fina bidrag ^^ Vill fler bidra med bilder? x)

Thea-Cazzy
0

Bild till #22 kommer snart. Datan krånglar x(

svampi
0

> Bidrag nr 16:

Här är mitt bidrag, Alva

Hon är en sprallig liten tjej som gillar att mumsa på folk. Vill helst springa runt och utforska saker istället för att kela, men ibland kan hon allt gosa så att man tror att hon är en hund…Älskar dig Alva och jag kommer alltid att göra det!KyssSkrattande

Lottar8
0

> Bidrag nr 17

Här kommer en bild på Melissa, gottegrisen! Hon är världens kelnaste o har alltid mycket att berätta! Mat är livet tycker hon!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=0bc30221-4f95-4c5d-84c8-3714e6d92539&Filename=Pantera 023.JPG)

Creation
0

#28 OJ! :o Det där kan man kalla grönsakshög! ;P

[PixelMollan]
0

Bidrag nr 18.

Det är mina marsvin Kozzan och Loppan. Dom är förälskade i varandra o blir helt skrikiga när dom kommer ifrån varann <3

Creation
0

#30 Man måste skriva lite text till ;)

FeliciaS
0

#30 Bidraget är ogiltigt utan text.

Mvh Felicia

Creation
0

Nu kan man inte skicka in längre :/
När ska man få rösta då? ^^

CamillaS
0

Hej ursäkta, jag har varit sjuk och har inte kunnat fixa nån röstnings tråd. Men jag ska fixa det i morgon, så ni ska få rösta på era favoriter. :)

Nu låser jag denna tråd så kommer det snart dyka upp en röstningstråd! :)

Inlägget är låst för nya kommentarer