Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 1237 ggr
Fiona
0

Mölndal resultat 15/3 -08

Hej, ni som var på uts i Mölndal idag kan väl skriva gur dt gick för era marsvin (:

Så här gick dt för Kålan:

Kropp & Sundhet "19 av 25, önskas mer massa"

Temperament "13 av 15, väldigt charmig"

Päls & Hud "13 av 15, ren & mjuk

Ögon "9 av 10, fina"

Öron "8 av 10, smuts i öronen"

Tassar "9 av 10, välklippta klor & välklippta klor"

Kondition/presentation "15 av 15"

Maximal slutsumma "86 av 100"

Placering "4/4"

Dt gick bra för att vara första gången tkr jag (: Ska bara göda upp henne och tvätta öronen bättre, men dt andra som vi inte har fått fullt på vad kan man göra för att förbättra dt ? Dom har j lix inte skrivit nått negativt på dom punkterna så dt är svårt att veta vad man ska förbättra där!

//Jenny

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Stormviskaren
0

bra :D

välklippta klor & välklippta klor"???? skrev du fel eller stod de så? :P

Abico
0

*leta fram resultaten i pärmen*

Greta

Kropp & Sundhet "21 av 25 - Bra Kropp"

Temperament "13 av 15 - lugn och trevlig"

Päls & Hud "13 av 15- Ren"

Ögon "9 av 10 - fina"

Öron "8 av 10, Hela rena"

Tassar "9 av 10, ngt. långa klor fram"

Kondition/presentation "15 av 15"

Maximal slutsumma "88 av 100"

Placering "4/7"

Hanna 

Wiizy
0

Vad bra det gick för dig Jenny, synd att jag inte var med just den delen. ;/

Abico
0

Vincent

Kropp & Sundhet "21 av 25 - Bra Kropp"

Temperament "13 av 15 - lugn"

Päls & Hud "12 av 15- Ren och fin"

Ögon "9 av 10 - klara"

Öron "8 av 10 - Rena och hela"

Tassar "8 av 10 - Mjuka, lite långa klor"

Kondition/presentation "15 av 15 - välpresenterad"

Maximal slutsumma "87 av 100"

Placering "5/6"

Hanna 

FeliciaS
0

Grattis :) Här kommer mina grisars resultat, endast Pet idag:

Cavatinas Calypso <3

Kropp & sundhet - 21/25 - _Liten kille med bra kropp
_Temperament - 13/15 - _Nyfiken
_Päls & hud - 11/15 - Ren, lite kladdig talgkörtelÖgon - 9/10 - VackraÖron - 8/10 - Lite smutsigaTassar - 8/10 - _Bra klippta, lite förhårdnader
_Kondition/presentation - 15/15 - VälpresenteradTotalt 85/100, placering 1/2
Calypso gick vidare till Pet final (!) men åkte ut där. Jag är stolt över min lilla pojk, mattes fel för avdragen på päls & hud samt tassar, har fått mycket bättre… :)

Parcanovis Bindi <3

Kropp & sundhet - 22/25 - _Bra kropp och storlek
_Temperament - 13/15 - _Pratig, Lugn
_Päls & hud - 13/15 - Ren!Ögon - 9/10 - FinaÖron - 8/10 - Smuts i öratTassar - 9/10 - _Välklippta klor, mjuka tassar
_Kondition/presentation - 15/15 Totalt 89/100, placering 3/4
Bindi var inte sitt vanliga jag idag, ovanligt lugn… Dumma matte hade slarvat med öronen *skäms* ;) Har ju gått bättre ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Wiizy
0

Vad bra det gick för er. :) Grattis! ^^

Abico
0

#6 - Tack Tack ^^

Hanna 

CamillaS
0

Jag får vel göra en egen tråd med kallhäll resultaten. ;)

Men vad roligt hanna och Jenny det gick ju bra för er. :)

FeliciaS
0

#6 Tack :)
#8 Ja det får du göra. Det gick bra för mig med, eller snarare för marsvinen ^^, haha

Mvh Felicia

Fiona
0

# 1 Oj :: dt ska vara Välklippta klor och mjuka tassar ;)

#2 konstigt att vi fick samma poäng på öronen, du borde ha haft mer eftersom dina vra rena ?! :P

Kålan var också jätte lugn när vi satt och väntade i en evighet la hon sig ner och vila i mitt knä och sket i allt dt andra x)

Grattis alla :D

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Stormviskaren
0

15/4 -08???  de har väl inte varit änu?

Abico
0

#11 - Sorry, my bad. Det är jag som fipplat med datumet i rubriken ^^'

Hanna 

FeliciaS
0

#11 Det är ändrat.

Mvh Felicia

Fiona
0

#11 va vad fivk du dt datumet ifrån ? xd

Jenny

Abico
0

#14 - Det stod tidigare :P Jag skrev till datum för att om det är föer utställningar i Mölndal såsmåningom så blir det jobbigt om alla har samma namn om man inte vet vilken som är vilken. Men så lever jag tydligen i framtiden XD

Hanna 

Fiona
0

#15 hahaha okej xD

Jenny

Stormviskaren
0

15# hahahahhaha  då skulle utställningen varit en måndag jue.

Abico
0

#17 - Kan man inte få ledigt från skolan för sånt? :O På måndagar har jag ändå inga viktiga lektioner - lite franska och matte å sånt bara.

Hanna 

Fiona
0

#18 hahaha "hej Almyren (våran kalssföreståndare) skulle jag kunna få ledigt för jag ska på marsvins uts (: ?

hahah inte enchans xD

Jenny

Abico
0

#19 - Inte ens om du kallar det för familjeanlägenhet?

Hanna 

Stormviskaren
0

hahha jag har klassråd, so, svenska och nått till så ja de e inte så viktigt jue :P

Fiona
0

haha nej tror inte dt förretse skulle jag nog inte få dt för mams -,- xd

Jenny

Creation
0

Vilka bra poäng ni fick! :) Grattis allihopa! ^^

Det måste vara svårt att rengöra öronen o.O Försökte en gång på Maja, men hon ruskade på huvudet så mycket och verkade tycka att det var så obehagligt att jag inte försökte nåt mer efter det… hur gör man för att hålla grisen lugn? ;S

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#23 - Jag tar först en våtservett och torkar ur öra (det gör ja på alla grisarna en gång i veckan). Om det är smutskvar så blöter jag en tops och petar ur örat - men bara yttre. Man får hålla i huvudet på dom och ibland kan man även behöva linda in marsvinet i en handduk för att hålla dom stilla när man rengör öronen.

Hanna 

Fiona
0

#24 okej bra att veta tills mästa gång ;) Btw kan jag få din msn ? (A)

Jenny

Abico
0

#25 - Japp :) Ja, det kan du väl. Men jag är hemskt sällan inne ;P

Hanna 

Fiona
0

#26 haha okej men skriv adressen här då ;) Så mkt som du sitter vid datorn borde du väl vara inne på msn oftare ? xD

Jenny

Wiizy
0

#27 . PFF. en gång varannan vecka, i max 20 minuter är Hanna inne. ;P

Fiona
0

#28 haha ajdå Hanna skärp dig dt finns faktsikt människor som vill komunicera med dig :O x)

Jenny

Abico
0

#27 - Jag skickar den i ett pm ^^

#28 - Haha, ja. Något sådant ;P Eller också är jag inne klockan 6.00 på morgonen men då är ingen annan inne *s*

#29 - Haha, jo. Men det finns inget värre än folk som sitter och bluppar på mig när jag ska försöka koncentrera mig på vad jag gör på datorn *s*

Hanna 

Wiizy
0

#20 - Hahaha bluppar dig. ;P

Fiona
0

#30 haha okej ha status upptagen eller nått då xD

Vill även uppmärksamma min fråga längst ner i #0 , ng som vet och har tips ? ^^

Jenny

Wiizy
0

Kela mer med Kålan, det kanske var hennes andra uts? kanske var hon osäker där framme.

* Ögon, kolla så hon inte är "smutsig" eller vad man ska säga där ;P

* Öronen fick du ju tips på av Hanna.

vare nån mer jag missade? ;P

Fiona
0

#33 men dt stog ju på ögon "9/10 fina " Då finns dt ju ingen smuts ?! x)

Mja vill ju ha hjälp med allt jag inte fick helt fullt på och samtidigt ingen dålig kririk på (;

Jenny

Wiizy
0

#34 - Jag vet inte, hm… återkommer.

Abico
0

#34 - Jag tror att domarna drar sig för att ge full pott på de olika punkterna. Ett marsvin med full poäng på allt måste ju var helt perfekt(!!) Och då antar jag att man skulle bli tvungna att höja poängen.

Hanna 

Creation
0

#36 Den grisen måste man ju pyssla med och göra fin minst en gång i veckan sen den är nyfödd ;P

Fiona
0

#36 haha okej bra tack då vet jag (:

Jenny

Wiizy
0

Tänkte lite på samma som #36 jag med. ;-)

FeliciaS
0

Det verkar ju inte som om domarna vill ge full pott… Annat än på Kondition/Presentation, vad jag har sett det som ;) På Calypsos första utställning fick han 9/10 på Päls & Hud med omdömet "Jätteren och fin" samt HP för Renaste marsvinet. Trots det fick jag "bara" 9/10 och inte 10/10. Varför? Är domarna så snåla…? ^^, haha

Mvh Felicia

idipidi
0

Det funkar helt enkelt så. 90% anses vara full poäng. I extremt sällsynta fall om det verkligen är motiverat kan man ge poäng över 90%.

Men jag tror inte att din hane fick 9 av 10 på päls, möjligen 13/15 eller 14/15? 14/15 är i så fall ett sånt där sällsynt "extrapoäng". 

Det är samma princip som i ras. 90% räknas som full pott. Ett fåtal gånger kan man få extrapoäng även i ras. Det har hänt mig, men max fem gånger. Då blir man stolt.. ;) 

Principen är väl att inget marsvin är perfekt…

Fiona
0

#39 haah du får väl också lite ära då D)

#40 hmm konstigt .. ._.

Jenny

FeliciaS
0

#41 Oj, dåligt minne. 14/15 fick han ;) Vad skoj att det är "sällsynt extrapoäng" :) Men som sagt, han var jättesuperren…

Calypso står med på resultatlistan över Pet Class i Mölndal, matte är så stolt så <3 *s*

Mvh Felicia

Fiona
0

#43 a resultat listan ska jag kika i och kolla hur dt gik för alla jue (;

Jenny

Wiizy
0

haha… måste tillägga. jag skulle få ledigt för marsvins uts. ;P

Creation
0

Eh? :o Menar du det? Eller är det bara jag som är trög igen och inte fattar att du är ironisk? xD

Wiizy
0

Nej, menar det faktiskt. :P helt ärligt, om jag fick för mamma tror jag att jag skulle få för skolan. ;)   Men jag vet inte om jag skulle göra det.

Fiona
0

går ju alltid att säga till skolan att man är sjuk annars och åka ;D

Jenny

FeliciaS
0

Men utställningar är ju på lördagar oftast, så varför skulle man behöva ta ledigt från skolan?
Jaja, skippa OT-snacket i den här tråden, ta det via pm istället nu ;)
/Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

Mvh Felicia

Fiona
0

Opps sry ska hålla mig till tråden . :: x)

Jenny

Wiizy
0

Tss. ;)        Men jadå *hålla mig till tråden* ^^,

Då får vi väl ses där då Feliciaa! ;P

FeliciaS
0

#51 Jappsi :)

Mvh Felicia

Abico
0

Jag vet inte om ni sett det men det har lagts upp lite bilder från utställningen :P http://helm.smugmug.com/gallery/4523620_p2j3R#P-1-12 Felicia, du är en riktig linslus XD Som tur är så fastnade jag inte på såå många kort iaf. *s*

Hanna 

Wiizy
0

Jäkla fotograf, fick ju springa och gömma mej hela tiden ;P

Wiizy
0

Min mammas jacka var med, hahah…

Abico
0

#55 - Vilken bild då?

Hanna 

idipidi
0

Åh, vad kul! På bild 61 är det en hona som jag fött upp. :)

paronskrutten
0

Åh, jag trodde att det var en av dina, Ida, väldigt söt tjej :)

Helena

Wiizy
0

#56 - Hmm, fåse…  Jag kan inte komma in på sidan, med denna datorn….

FeliciaS
0

#53 Nämen usch! ;) Varför fastnade jag på bild så mycket…? 

#57 Är det Önja…? ;)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

För alla intresserade…

På bild 5 är jag (randig blå tröja) och Calypso samt Hanna i blå tunika :) Sedan tittar jag fram på några fler kort, men det orkar jag inte skriva :)

Mvh Felicia

Abico
0

På bild 31 ses jag igen - enligt min kära syster så ser jag skitförbannad ut, men jag kände mig faktiskt inte värst arg - så tro nu inte jag är någon surmupp ;P

Hanna 

paronskrutten
0

Du ser intresserad ut, Hanna, inte sur^^

Helena

idipidi
0

#60 Japp, det är Önja.

Abico
0

#63 - Bra att någon tycker det iaf. ;P

Hanna 

Wiizy
0

Alltså, hur ser man vilket nummer bilderna har?