Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 994 ggr
gulzebra
0

Korta ner långa klor - klippa i pulpan?

Örjan som jag fick hem i förrgår hade enormt långa klor… "Hade inte klippts på ett tag" sa förra ägaren och mja, jag kan väl bekräfta hur sant det är. De var på väg in i tassen O.o

Hur som helst, jag har klippt ner de men de är fortfarande ganska långa. Grejen är att jag inte kan klippa kortare än nu utan att klippa av pulpan, skulle behöva korta ner pulpan en bit. Men hur gör man? Jag minns helt säkert att jag läst om att man ska klippa i pulpan nånstans för en jäkla massa år sen. Men jag tror mig minnas att man kunde klippa nära pulpan istället så skulle den dra sig tillbaka allt eftersom… Har jag läst det nånstans eller inbillar jag mig? O.o Hur ligger det till egentligen, vilken metod är bäst? 

Vill inte klippa i pulpan i onödan men samtidigt gör jag ju hellre det än att han ska gå runt och ha ständigt ont av sina långa klor. Till saken hör även att klorna är väldigt böjda…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Liinda]
0

Klipps så nära pulpan du kan och ofta så kommer den börja att bli kortare. :)

gulzebra
0

Oh vad bra, då har jag inte bara drömt då. Tackar :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

FeliciaS
0

Usch, stackarn. Så skönt att han fick komma till dig! :)
Klipp så nära pulpan som möjligt, utan att klippa i den. En bra "taktik" är att klippa lite men ofta.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus