Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1514 ggr
Jappeloup
0

marsvin och pitbull <33

kolla denna filmsnutt, helt underbar, nyfiket marsvin och ursnäll hund, inte min video, såg den bara!! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=h77O3CgwKNg&feature=related

länka?

Jappeloup
0

den var länkad!! *jippie*

Wiizy
0

Hmm… vet inte vad jag ska säga…

TRASAN
0

ja vad ska man säga här! jag har en rottweiler men han får inte vara i näheten av marsvinen om inte jag är där. men jag tänker på jaktinstingten den är ju där klipp så är marsvinet borta man har ingen chans. nää jag tycker inte det är bra med hund o marsvin. :)

Hatasallad
0

#3 Men rottisar är inga jakthundar. De är vakthundar, man ska undvika smådjur tillsammans med dansk/svensk gårdshund, tysk jaktterrier osv.

Men vallhundar fungerar faktiskt bra ihop med smådjur. Har själv en vallhund, men han är lite mesig, haha….

paronskrutten
0

Men jag ska ju skaffa tax! Jäklars^^

Nä, tycker inte man ska ha hundar med smådjur, för riskabelt.

Helena

Hatasallad
0

Taxar är inget att rekommendera att ha tillsammans med smådjur :P

Tezza
0

Jag har bara bra erfarenhet av hund och marsvin och katt och marsvin. Och det märks att de gillar varandra, det är ju varmt och gosigt att krypa in i pälsar…..

paronskrutten
0

Haha, ne, jag vet, men jag ska ha en tax.

Helena

trocadero
0

#4 Min jycke är en parson russell terrier och han fungerar jättebra ihop med mina smådjur. Alla hundar oavsett ras kan jaga smådjur, spelar ingen roll ifall dom är en vakthund eller sällskapshund. Säkrast är att inte låta dom få möjligheten att jaga dom helt enkelt.

Hatasallad
0

#9 Vissa hundraser har mer jaktinstinkt än vad andra raser har…

trocadero
0

#10 Ja det klart, vissa hundraser är ju avlade för att döda råttor och liknande från början. Men det är ju väldigt många andra raser som även dom jagar råttor, kaniner, duvor osv. även vallhundar. Och många råttdödarhundar som inte gör det.

vidar_valkyria
0

#4 Rottisar är inga vakt hundar de är  brukshundar  igentligen vallhund

AmandaF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla hund som är en bichonfrisé tik går jättebra ihop med marsvinen , hon och mitt förra marsvin Soft var bästa kompisar , hon skulle aldrig göra illa nån . Men min andra tik som är en labrador blandning litar jag inte på .

CamillaS
0

Min syrras dansksvenska gårdshund som jag är hundvakt åt nu i typ ett år, litar jag inte ett dugg på när det gäller mina smådjur.
Så hon får aldrig vara i mitt rum när marsvinen är på golvet. Bara när jag är i rummet och marsvinen är i buren, då går det bra, men inte annars. katterna däremot gör ingenting mot marsvinen så dom får vara i mitt rum även när marvinen är ute.

parsley
0

Jag har en keeshond och de saknar nästan helt jaktinstinkt. Hon är ganska ointresserad av marsvinen, men det har hänt att marsvinen har gett sig på henne när hon försökt ta deras mat bl a.

Mariaairam
0

#4 Från början är faktiskt rottweilern en boskapshund. :)

Min mosters taxar jagar råttor i stallet och äter upp dem, ussh!  x(

Jag tycker att de såg gulliga ut, men det är ju lite riskabelt med hundar.. Men antagligen så litar de på sin hund, även tillsammans med marsvinet.

FeliciaS
0

Så söt! :)

#15 Min kompis har också en Keeshond :)

#16 Taxar är ju egentligen jakthundar, men många som skaffar de är inte medvetna om att de kräver mycket träning och motion, typ gamla damer ^^, haha

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

paronskrutten
0

Jo, taxar är jakthundar, envisa och små sådana <3

Helena

Mariaairam
0

#17 Jaha, men vad menar du med det? Bara för att de jagar råttor i stallet, eller vad? De används faktiskt som jakthundat, så de får den motion och träning som de behöver.. :)

FeliciaS
0

#19 Nej, jag menar alltså inget illa menat mot just de taxarna eller din moster, bara allmänt liksom =P Många äldre som skaffar taxar för de är så små och lättskötta, när de egentligen är jakthundar ^^,

Mvh Felicia

Mariaairam
0

#20 Okej, då förstår jag vad du menar ;)

Jappeloup
0

men ja tkr att d e sött, skulle aldrig låta mitt marsvin gå m en hund så där, möjligt m en snäll kopplad hund och med marsvin i knät!!

FeliciaS
0

#21 Bra :)

Mvh Felicia

[Dezederia]
0

Min hund älskar mina marsvin. Hon satt med när mina första marsvin fick ungar, sen skulle hon visa dom för alla som kom och hälsade på Skrattande Bebisarna och mamma jag hade innan brukade somna på min vovves säng med henne. Jätte gulligt Oskyldig

Mariaairam
0

#24 Sött! :)

FeliciaS
0

#24 Gulligt :)

Mvh Felicia