Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1441 ggr
Mariaairam
0

Har du en Merino?

Hejsan, kan inte ni som har en merino berätta lite om dem här? :) Är era merino anorlunda i tempramentet än andra marsvinsraser?

/Maria

[Liinda]
0

Jag har en satinmerino :) Fast jag har ingen stamtavla till henne tyvärr. Jag vet inte om man kan säga att dom är annorlunda i temperamentet eftersom alla marsvin är egna individer med sitt egna sätt. Och så har jag ju bara en satinmerino så jag har inte mycket att jämnföra med. Men min hona är väldigt lugn av sig faktiskt den som är lugnast av alla mina marsvin, hon är väldigt lugn och tycker om att mysa men hon är också väldigt bestämd är det något hon inte tycker om så visar hon det och är envis :P

Mariaairam
0

Okej, hehe :P Jag läste på når ställe att tex abessinier i allmänhet är mer nyfikna.. :P

FeliciaS
0

#2 Det stämmer definitivt in på min tjej! Hon är supernyfiken och helt galen.. <3

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mariaairam
0

#3 Okej, hehe :)

Mariaairam
0

Ingen som har en merino som vill berätta om honom/henne?

Creation
0

Nix, men jag skulle väldigt gärna vilja ha en x) Älskar lurvtottar! ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

Jag har ingen Merino, men skulle ju inte sitta fel med en liten tös :)

Mvh Felicia

Mariaairam
0

#6 #7 Aha, kul :) Men är de inte så vanliga eller?

Creation
0

:/ Jag tror att abessinier, self/nonself och sheltie är vanligast. Krulltottar har jag upplevt som relativt sällsynta, efter vad jag sett på internet(och alla som har texlar och merinos finns såklart på internet! :P). Om jag nu skaffar fler marsvin kanske det blir en krulltott också… :/ Vi får se! ^^

FeliciaS
0

#38 Nonself/self är vanligast… Eller virvel/blandisar skulle jag tro, om man inte räknar rasdjur.

Mvh Felicia

CamillaS
0

#0 Fråga Idipi hon föder upp merinos m.m.

Mariaairam
0

#9 #10  Okej..

Mariaairam
0

putt.. Ingen som har en merino?

Creation
0

Det är nog ganska ovanligt… :/ Kanske idipidi kan visa några bilder på sina? :) De är jättefina! :D

Mariaairam
0

#14 Okej.. :/ Joo, men har inte hon en hemsida? :P

Stormviskaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har ingen merion men alpaca har jag..

Mariaairam
0

#16 Haha, gullig! :) Men ska pälsen växa framåt?

Abico
0

Hanna 

Stormviskaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

17# japp. det ska den precis som på peruaner. två virvlar på baen som gör att pälsen växer frammåt. och marsvinet får lugg :)

Mariaairam
0

#18 Tack så mycket! :)

#19 Aha, som jag trodde då.. :P