Röstning - Mars marsvin 2008
Hej!
Nu har alla haft chansen att skicka in bidrag till Månadens marsvin februari, nu är det dags för röstning! Det finns några enkla regler:
- Man har 2 röster/person på 2 olika marsvin.
- Man får inte rösta på sitt/sina egna bidrag.
- Din bedömning ska ske utifrån det som bidraget innehåller, dvs. både text och bild (marsvinet) bedöms lika mycket.
- En giltig röst måste innehålla en motivering till varför man röstade på just det/de bidragen!
Bidrag nr 1 - Sindi av Stormviskaren
Bidrag nr 2 - Wiras Smokey av Piggelins
Bidrag nr 3 - Smulan av Maten-compani
Bidrag nr 4 - Våfflan av Maten-compani
Bidrag nr 5 - Confetti av Piggelins
Bidrag nr 6 - Maja av Creation
**Bidrag nr 7 - Emma av Creation
Bidrag nr 8 - Pepci av Fiona
Bidrag nr 9 - Michellin av NikitaOMichellin
Bidrag nr 10 - Nikita av NikitaOMichellin
Bidrag nr 11 - Sulan av MarieElice
Bidrag nr 12 - Mulle av Jappeloup
Bidrag nr 13 - Thea av _Sarah
Bidrag nr 14 - Cazzy av _Sarah
Bidrag nr 15 - Betty Karamell av Mariaairam
Bidrag nr 16 - Alva av Svampi
Bidrag nr 17 - Melissa av Lottar8
*Bidrag nr 18 -Kozzan och Loppan av PixelMollan (kozzan och Loppan räknas som ett varsitt marsvin så antingen kan du rösta på båda eller på ett utav dom)*
**Alla tävlande bidrag (bild & text) finns att se här.
Röstningen avgörs runt den 28-30:onde Mars! Lycka till 
/Medarbetarna på Marsvin.ifokus
Thea får min första röst - hon är så otroligt söt och ser ut att vera en gris med mängder av livsglädje. Den tösen kommer gå långt ^^
Kozzan får min andra röst - jag tycker han ser ut som ett klockrent mars marsvin :P
Hanna

Nummer 9 - För att det ser ut som en mys gris med mkt bus. ;)
Bidrag nummer 11 - Tycker att det är en väldans söt gris. ^^;D
Sindi stavas det. inte Cindy. :P
Mina röster går till…
Nummer 4: Våfflan verkar vara en mysig liten modell-gris x) Tycker det nästan ser ut som att hon försöker se förförisk ut och pluta med läpparna xD
Nummer 8: En supersöt närbild på en charmig gris ^^ Pepci är ett perfekt exempel på hur marsvin ser ut :P Med öppen mun, nyfiket nosandes framför sig. :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Min första röst går till bidrag nummer 1. Sindi posar som en fotomodell, haha =P. Hon är jättesöt och verkar vara en rolig liten gris ;D.
Min andra röst går till bidrag nummer 12. Väldigt sött ansikte =) Mulle ser så nyfken ut! Jag vet inte mer vad jag ska skriva, han var helt enkelt jättegullig ;).
5# sindi tackar :D
Mina röster blir följande…
Bidrag nr 13 - Thea
Jättecharmig och fin liten gullegris, bilden är dessutom bra tagen och det finns med en beskrivningen även om den är rätt ytlig ;)
**Bidrag nr 18 - Kozzan
**Jättesött och charmigt marsvin, verkligen. Saknar även här lite mer djupgående beskrivning men själva marsvinet är så sött i sig så det väger upp ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag röstar på bidrag nr 13 och 9 :)

Jag röstar på:
Nr 9- Väldigt fint marsvin och bra taget kort, med bra beskrivning.
och Nr 17- Härligt med massor av grönt runt! Annorlunda, men fin, bild och bra beskrivning.
Vad kul att ni tycker om Kozzan ^^ Ni kan tro att han är charmtroll nr ETT här hemma xD Dålig med beskrivning, ja :( hade ingen aning om först att man skulle ha beskrivning så fick dra till med nått snabbt :P haha! får bli en bättre text nästa månad :)
Jag röstar på nr 15 för att hon är så sjukt sööt <3<3 Sitter bara dör o tittar litegrann :)
Och på nr 12 för att marsvinet ser så gosigt ut i svampkorgen :)<3 Fin bild med lagom ljus/mörker.
#3 oops.. he he har ändrat det nu. ;)
Jag röstar på nr 17 Jätte gulligt marsvin som sitter och posar i ett paradis för marsvin, den bästa tiden på dygnet med grönsakerna framför sig. :)
och nr 18 Kozzan Tycker jag alltid har varit väldigt söt sen jag såg honom på en film på youtube som pixelmollan visade här förut. Och han är väldigt söt på bilden med, även om han skulle sett ännu bättre ut i en närbild ;)
#8 "En giltig röst måste innehålla en motivering till varför man röstade på just det/de bidragen!" :)
#1 Oj, vi röstade likadan ;-)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Okej jag röstar på nr 13 och nr 9 för att jag tyckte dom var söta och bilderna såg så härliga ut :)

Bidrag nr. 18 , Kozzan och Loppan får min röst :)

jag röstar på sindi nummer ett för att hon är den finaste o underbaraste mamma till sina ungar. o sen nummer två piggelins underbart marsvin bara. #1 och #2 röstar jag på. ;)

Jag tycker att nr: 12 är söt och texten är bra.
Nr: 17 är jätte fin bild och kul text.
Confetti's Elisa nummer 5 för att hon har så underbar päls.
och Alva nummer 16, för det kortet är så gulligt.

Jag lägger min röst på Bidrag nr 18 -Kozzan och Loppan. Jätte charmig bild på underbart söta grisar! Klart värda att bli månadens marsvin :)
Första rösten: Bidrag 8 :) Underbar närbild på en söt nos
Andra rösten: Bidrag 9 .. jag vet inte varför men jag älskar nosar <3

(glömde motiveringen på inlägg #14)
Jag röstar på bidrag nr.18 för att jag tycker att det är en charmig och söt bild :)

jag lägger mina röster på nr 8 och 17, 8 för att jag gillar vinkeln på bilden och 17 för att jag tkr att marsvinet e såå gulligt….

putt

#21 Tack så mycket!
Vi röstar på 10 för marsvinet ser så coolt ut, o på 12 för bilden är så himla fin!
I morgon koras månadens marsvin Mars :)
Jag vill rösta på kozzan och loppan för att dom va sötast! hihi
Nu låser jag tråden. Vinnaren är korad. :D