Hur mycket fäller de olika raserna?
Hej!
Jag har förstått det som att det finns skillnader mellan raser i hur mycket de fäller? Vilka fäller mest/minst?
Ändrade till en utförligare rubrik. Tänk på det :) /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

Hmm, släthår fäller mer än långhåriga, vad jag hört. :) har ju bara släthåriga så har ingenting och jämföra med. :)
Mina långhår fäller ingenting. Min teddy fäller och släthåren/cresteden fäller rätt mycket, specielt om de blir stressade. skinnyna fäller inte ^^
Mina lunkaryor fäller väldigt mycket, dom andra långhåren gör det inte, inte heller virvelmarsvinet..
Min abby fäller ganska mycket, sheltien och coroneten typ ingenting.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Min långhår fäller mer eller mindre ingenting, min rex fäller lite grann och min virvel fäller en del. :)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
Det är samma för mig mina släthår fäller mer än mina långhåriga, fast mina långhåriga fäller ju typ ingenting :P
har fått för mig att teddysar fäller massor. min virvelblandning fäller ganska mkt men inte sheltien, släthåren oxå ganska mkt.
Mina släthår fäller mängder, teddysarna och rexen fäller en del också - men det kommer i perioder.
Hanna

Mina två virveltjejer fäller inte spec mycket, men lite fäller dom :P

min marssvin alban feller inte men bara lite för hans päls är virvel förstås fast annars mest i buren

#10 - varför har du ett marsvin? :/