Rasen crested - bilder och prat :)
Jag har en svart eng.crested som heter Amiras Lambo (kallar honom Eros) han är min första crested och jag älskar hans temperament och den maffiga nacken. Nån mer som älskar just den här rasen? lägg gärna ut bilder på era sötnosar för man kan inte få nog av dom.
Ändrade till en utförligare rubrik, så det blir lättare att hitta tråden med sökfunktionen. Tänk på detta :) /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

så söt =D

Jag vill ha en crested. :)
så söt =) största drömmen för mig är ju att föda upp dom =)
#5 Okej!=)

#4 tack dina är oxå fina mina drömmarsmarsvin hihi
jag har en satin Crested :)

Coola marsvin tycker jag! Fattar bara inte hur dem lyckats få en virvel i pannan…

Jag har haft en crested, han var minst sagt soft. Tyvärr har jag inga bilder tillgängliga på den här datorn, det var några år sedan nu.
Ticko som han kallades var köpt från en uppfödare och jag tror att det var för att han var välhanterad från att han var liten som gjorde att han utvecklade ett beteende som en ärtpåse. Vems knä han än hamnade i la han sig omgående bekvämt tillrätta. Som liten var han dock ett riktigt popcorn och hoppade ur alla rymningssäkra konstallationer jag byggde åt honom och hans lata vän.
Jag har hört, men jag vet inte om det stämmer, att det inte är bra med alltför många dubbla crest-anlag. Det fanns ett par såna i hans stamtavla och jag vet inte det har något samband med att Ticko tyvärr dog alldeles för ung pga käkfel. Jag saknar honom mycket. Han var väldigt speciell och såg dessutom rolig ut med sin "keps" på sned.
Envishet och drömmar
#12 Det där med dubbla crestanlag stämmer inte. Det finsn inga problem med att para crested med crested i flera generationer.

Fy, nu är jag mer sugen på en crested. :)
De är verkligen jättefina! :) Kan crested vara i alla färger och teckningar (tänker främst på agouti och argente)?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

# 15. Du är en pärla!
# 17. Ja. De kan också vara tecknade som t ex tort n´white.
Envishet och drömmar

#19 - Naww! :D

#24 - Åh Gud, några honor? *dreggla* ;P
#24 <3 ÄLSKLINGAR! :D
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#18 Jaså, okej, så bra ;) Så det finns Crested i färgen silveragouti? :O
#19 Åh, jisses vad fint :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#25 Japp alla är honor :)

#28 - Du är farlig..