Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 560 ggr
sawa
0

springa runt på golvet??när?

jag håller juh på att göra mina små grisar tama=)dom är helt underbara i famnen å kan slappna av å mysa osv,dock e dom inte tama i buren utan blir lätt rädda när man komemr fram…kan jag då sätta i gång att träna dom på att få springa fritt i rummet? eller komemr dom bara springa å gömma sig?

klart att dom får gömma sig men man undrar om dom kanske blir mer strässade av detta just nu då dom kom hem den 27:e så det kanske e för tidigt?

Fiona
0

Dt är nog bäst om dom får känna sig trygga i buren först! Dt är mkr mer yta på golvet och mer att vara rädd för. När du väl släpper ner dom tänk på att ta bort alla el-kablar och palst mm från golvet som dom gärna gngare på! Lycka till med grisarna (:

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

sawa
0

ja då kämpar jag vidare med om små…=)tack för svar!

CamillaS
0

Dom ska vel helst vara lite tama och känna sig trygga med dig först. Men sen när du sätter dom på golvet så ställ gärna nåt hus eller gömställe där också så att dom kan gömma sig om dom vill det.
Om du sätter dom på golvet nu så kanske det blir svårt att få fast dom igen, och dom kanske blir skrämda av att du jagar dom när du ska ha in dom i buren igen.

Hmm å andra sidan kanske du kan börja lite försiktigt med dom på ett litet utrymme först och sen öka storleken var efter dom blir mer trygga med att springa på golvet. :)

FeliciaS
0

Jag tycker absolut att de bör få komma ut och springa på golvet ;) Se bara till att ha mycket gömställen och roliga saker åt dem. En inhägnad är nog bäst att ha dem i, så att de inte sticker iväg alltför långt ;) Men du kan ju inreda en inhägnad (lagom stor, som 3-4 burar ungefär) med rör, handdukshögar, tyg, grenar, små matbitar överallt, höhögar, hus och andra gömslen :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

sawa
0

ja ska nog vänta någon dag till sen kan dom få testa =)

Fiona
0

#4 a smart (I) så långt tänkte inte jag x)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

FeliciaS
0

#6 Tss.. ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus