Nya grisar på lördag! :D
Hejsan!
Måste bara skriva av mig ^^
På lördag åker jag till Kristianstad o hämta hem två sötismarsvin :):)
Två st honor, långhåriga :)
Ska bli väldigt spännande!
Mvh Malin
:D Vad kul!
Berätta mer om dem ^^
Ras, ålder, uppfödare, osv? :)
Så mkt du vet ;P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
va roligt :D
Dom är från en uppfödare där i kristianstad o är 6 mån gamla. vilken ras dom var skulle hon ta reda på tills lördag, stam o exakt födelsedatum oxå :)
Det är en barnfamilj som typ tröttnat på dom :/
#3 :/ Sådana familjer tar det tydligen aldrig slut på…
Men bra att du tar marsvinen efter dem i alla fall ^^
#4 det verkar vara en trevlig familj iaf. o dom sålde inte till vemsomhellst, som dom flesta brukar göra.
#5 Bra det :)
Är trött på barnfamiljer som tröttnar på sina marsvin efter nån månad och sen säljer dem för typ 50 spänn -.-' Ibland också under avlivningshot…
nummer 5
vad skoj!!!
men hade du inte dina hanar till salu precis? nu köper du 2 nya? varför?
vilken uppfödare är det…
#6 Håller med dej :/
#7 nej dom är inte till salu längre :) O de e jag sjukt lycklig över :'D
nummer 9 varför inte? är de sålda?
var annars intresserad av dem, har en del oönskade marsvin redan.
såhär e de.. du sårar faktiskt mej genom att skriva sånt. INGA av mina djur är oönskade. alla är lika älskade som alla. men pga vissa personliga skäl trodde vi att vi inte kunde ha kvar dom o då ville jag snabbt ut med annons så man kan lära känna personen man ev ska sälja till o inte gör några akuta säljningar.
Hade du varit intresserad så hade du ju pmat mig när du såg annonsen o inte nu i efterhand när du ser att dom inte e de längre.
tycker de är väldigt okänsligt av dej att skriva sånt.
såg precis annonsen och undrade varför man ätter ut 2 till salu och sen köper 2 nya. menar inte att såra nån har lite svårt att uttrycka det svenska språket.
Palla pajja min lycka över att jag kan ha kvar grisarna och nu att jag har 2 till på ingång. Tycker vi slutar prata om det nu.

swea: ta det via pm istället ? tkr att de va riktigt dålig stil av dig, såg du inte att PixelMollan blev sårad ? o vrf ber du inte om ursäkt ?
Grattis Malin :) du får visa maassa bilder sen.. ;)
vad kul med nya grisar :)
Helena
Redan igår va vi och hämta marsvinen :) Det var en hemsk resa till Kristianstad då vi stötte på lös häst på motorvägen och fula omkörningar som kunde kostat oss livet.
Men vi fick hem marsvinen iaf :) (vet dock inte hur de gick för hästen:'()
Här är en bild ovanifrån. Enligt mina gissningar så är det en peruan och en coronet? Stämmer det? Sen kanske ni kan hjälpa till med vad deras färg/teckning heter^^?

#16 Körde ni på 21:an? ^^
#18 nej vi körde E22.
putt
Lite svårt med bilderna, men coronetten ser ut att vara white/buff/black och peruanen white/golden/black. Man skriver färgen de har mest av först och minst av sist.
jahaa.. de är så de går till xD Så då ska man lära sig färgerna o sen sätta ihop kombinationen.
#23 Mjo, fast det är absolut itne alla kombinationer som är möjliga. lär man sig bara lite enkla regler så blir det mycket enklare.
Så söta!!

vilka sötnoas du fått hem :D glad för din skull^^
Vad roligt med nya marsvin. :)
Jag hämtar en ny tjej nästa lördag. Fast henne köper jag av en uppfödare, fast jag har 3 omplaceringar sen tidigare :)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Tack :)

Grattis så nu har du fyra små underbara grisar ? ;D
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
4 grisar, 20 hamstrar, 7 triops, 2 katter o en häst :P Börjar bli trångt :/ Men de är så sjukt kul så man tröttnar ju inte iaf! :D
Triops vad är det ? :D
själv har jag 12 marsvin, 2 möss, 2 katter, 1 hund, 1 kanin, 1 häst och 1 orm :)
ett typ urtidsdjur med tre ögon som lever i vatten xD hahah! inte mycket till "husdjur" men dom är coola att titta på :P

Oj dp häftigt slälv har jag et marsvin, en kanin, en häst och en kisse D)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg