Brindle eller black-golden
Svårt…! ;) Vill gärna se bild från andra sidan.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

haha, ingen aning. är inte så bra på färger än… :/
Kan man kalla färgen för brindle/black/white? Jag blir tokig av att gissa ;-)
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria
Efter moget övervägande (och spanande på andras abbysar) reggas denna kille som brindle ;.)
Må väl,
Maria
Haha, vad den lille får stå ut med för att vi ska få se bilder ;P "Mage, rygg, nos, rumpa, sida, andra sidan" *s*
Hanna

# 10. Har han vitt borde det reggas som brindle/white?
Envishet och drömmar
Brindle, tortoiseshell eller black/golden är en bedömningsfråga vad som är vad. Det är ju tradition bland just absys att black golden raggas som brindle och att black/golden/white reggas som tort n white, nästan oavsett hur de är tecknade. Numera är det väl lite mer spritt hur folk gör.
I mina ögon är dock denna black/golden/white eller brindle/white. Om jag får långhår som är t.ex. buff med liten vit fläck eller svart med lite spritt golden så reggas de som buff/white resp black/golden, inte buff eller black. Men abyfolk har alltid velat göra lite annorlunda. ;)
Min abbytjej är brindle/white, hon har en smal strimma "bläs" på ansiktet och vit rumpa. Ena sidan är brindle och andra snarare tort'n white. Så jag tror din kille är brindle/white :)
Mvh Felicia
Jag har för avsikt att regga honom som brindle/white.
När det kommer till tex. tort n white vet jag att "abbyfolk" verkar regga allt trefärgat som detta. Så vill inte jag göra. Anser att de i alla fall bör se lite rutiga ;-) ut för detta.
Har t.ex en tjej som har fina rutor på bakdelen, men det vita går hela vägen runt på frampartiet… alltså reggar jag henne som white/golden/black - inte tort n white. ;-P
Må väl,
Maria
#15 Okej, men om de flesta andra skulle reggat henne som tort'n white borde väl du med göra det…? Eller kanske inte. Det sägs ju vara bra att stå emot grupptryck :) haha
Mvh Felicia
**Det beror väl på färgtonen om det är tort n white eller inte :S Inte bara om marsvinet har "linje" eller ej?
Jag menar, det ska ju vara red och inte golden om man ska regga den som tort n white ;)
Fast om den inte har linje är den ju ändå en "dålig" tort n white, så det är väl lika bra att regga dem som white/golden/black xD
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.