Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 744 ggr
MikaTela
0

Smittat min systerson

Idag hade jag kalas här hemma hos mig och min syster kom med sin familj bland annat. Och det är första gången han träffar marsvin. Han förälskade sig i min lilla rexflicka Nicco. Så fast hon bajsade på honom ville han ha marsvin! :D

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Creation
0

xD Vem blir inte kär i söta marsvin? :P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Illa du, men det är risker man får ta ;P

Hanna 

MikaTela
0

Jag ska nog se till att smitta ner honom mer så han sen när han blir äldre (han är bara 4 år nu) vill ha egna. ;)

paronskrutten
0

haha, va kul

Helena

Wiizy
0

haha. :P sött.

Min 1 åriga systerdotter brukar kolla på marsvinen, och klappa ^^

Stormviskaren
0

hihi det är som min gudmors dotter :D hon bor granne med oss. Så är hon  3år så ringer hon själv, så säger hon "Får Melinda komma och klappa marrarna idag?" :D det är så gulligt :)  hon var här idag och klappade så fint. :) sen min farmor  blev kär i min golden satin Crested hona :D

Sandra-B
0

Min systerdotter (5½) fick sitt första marsvin när hon fyllde 2 år och min systerson (snart 4) fick sitt första när han fyllde 1.

Nu bor de iofs hemma hos mig men de, spciellt min systerdotter, är väldigt förtjust i dem och det har de varit i stort sett alltid.
Hon vill alltid hålla dem när de är här, speciellt vill hon hålla bebisar om jag har några.

Min systerdotter längtar oerhört mycket efter att få ha marsvin hemma hos sig själv vlket hennes mamma har sagt att hon (de) ska få när hon fyller 7.
Gäller att moster har bebisar redo att flytta då;-P

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[Liinda]
0

Det är ju inte så konstigt vem kan motstå små söta marsvin :D Det är så gulligt när jag fick katter så ville mina småsystrar ha katter och sen när dom fick reda på att jag har marsvin så ville dom ha det fast dom inte ens har träffat marsvin :P Men dom är ju bara 4 och 6 år tror jag :)

Wiizy
0

#8 - hihi tror. :P

[Liinda]
0

#9 hehe ja jag träffar dom inte så ofta så jag har inte så stor koll :P

Wiizy
0

#10 - Känner igen det med yngste brorsan. :P

Abico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lillebror är ju 5 år och man kan hitta honom sittandes på golvet i mitt rum framför buren och prata med Sune, plocka upp höstrån från golvet och försöker mata Sune med dom ^^
Ja, Sune är såklart favoriten *s* Men dom andra går precis lika bra att klappa på ;P

Hanna 

FeliciaS
0

Ja, vem blir inte kär i dessa underbara varelser! <3

#12 Så sött ^^, Är han liten eller Sune gigantisk *s* haha

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#13 - Haha, Sune är halv cuy såklart ;P
Nä, men det var väl 1 - 2 somrar sedan och då var lillebror bara 3 år - och sedan är vi små i min släkt *s* Se bara på mig.

Hanna 

FeliciaS
0

#14 Jaså, trodde han var 5 år då :) Fast egentligen var det så att jag tyckte Sune var väldigt stor ^^,
Haha, tjejerna/kvinnorna/tanterna i min släkt är också så, en del killar/män/gubbar också :)

Mvh Felicia

Creation
0

:/ Jag fick ju Maja när jag var 6 år
Fast iofs var det ju mamma som skötte henne till nästan 100% :P
Jag stod bara för gos och lek xD

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#15 - Nä, dte var den färskaste bild jag hade på de två ^^

Hanna 

FeliciaS
0

#17 Okej, söt bild i alla fall :)

Mvh Felicia

MikaTela
0

Jag tycker det är jättebra att barn har kontakt med djur. Dock är jag irriterad på alla föräldrar som köper smådjur till sina småungar och sen säljer/ger bort djuren/låter djuren misskötas pga att dom lägger ALLT ansvar på ungarna.

Ungar ska inte ha djur om inte föräldrarna också har intresset och hjälper till!

FeliciaS
0

#19 Precis! :) Någon under 10 år bör aldrig ha eget ansvar, sedan beror det ju på personen ifråga också - i vissa fall kan gränserna säkert sättas vid t.o.m. 12 år.

Mvh Felicia

Abico
0

#19 - #20 - Kunde inte hålla med mera!

Hanna 

FeliciaS
0

#21 Så bra att man är överens :)

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

jag fick mitt först vid 3års ålder, fick hjälpa till att städa och mata men gjorde ju inte det själv.

Wiizy
0

haha jag hade 2 mördar katter, men tro f'n inte jag såg dom som mina. *S* haha.  men det var ju dom andra som fick sköta dom. :)   jag vågade inte. XD