Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1287 ggr
Creation
0

Vad drömmer om/önskar kring marsvin...?

Stjäl den här tråden från kanin.ifokus. ;) Eftersom det bara skulle vara kanin-drömmar där xD

**Vad drömmer du om när det kommer till marsvin?
Utökning i flocken, större yta för marsvinen, ny hage, eller vad? :D

Drömmar både på kort och långt sikt är välkomna ;)**

Flyttade inlägget och ändrade lite på rubriken. /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Som det ser ut just nu så skulle jag vilja kastrera Donken och Vincent och sätta dom med varsin flicka. Ja, och sedan skaffa en till bur till ett av dessa par. Sen har jag alltid velat ha ett rum till marsvinen - så att jag inte behöver ha massor av djur i sovrummet. Så bygga ut huset lite då ;P

Slutligen vill jag gärna att Sune slutar vara så ilsken när det kommer till andra marsvin och att han hokus-pokus blir steril så att han kan få flytta ihop med en gammal marsvinstant.

Hanna 

Creation
0

Just nu vill jag mest bara att Cinno och Sotis(namnlösa black pojken ;P) ska komma till mig <33 Det är mitt kortsiktiga dröm ^^ Sen så skulle jag gärna göra om mitt skåp så att de kan bo där. Det kommer dock vara lite svårt att övertala mamma till det :P

Sen är min långsiktiga dröm att få ha en egen uppfödning av marsvin :) Mamma skulle förstås aldrig tillåta det så länge jag bor hemma, så något sådant kommer nog inte ske förrän jag flyttat hemifrån och har en stadig ekonomi. Alltså 18+. xD
Fast så måste jag ju lära mig mkt mer inför något så stort. ;) Det är bara bra att jag får vänta och har tid till att träna på mina marsvinskunskaper :)

#1 *Håller tummarna för Sune* xP

idipidi
0

Väldigt rolig tråd! Men jag måste fundera lite… Jag fick en del uppfyllt under förra året med både eget marsvinsrum och nya burar efter egna önskemål.

Creation
0

#3 Förslag: Att komma på ett namn åt black(/golden) coronetpojken ;D Fast Dianthus låter ju vädligt bra iofs.. :)

Abico
0

#2 - Haha, tack det kan behövas ;P

Hanna 

Wiizy
0

Detta är ju inte OT…

Jag drömmer om att få fler marsvin. :P Skulle vilja ha en flock på 10 honor (eller 2 flockar, en med hanar också.) hoss mig. :) Sen skulle jag gärna ha en liten upfpödning av Nonself/Crested. :)

Sen, skulle jag gärna låta dom ha mer plats, dom har så lite nu. (Enligt mig, haha.) :/

Wiizy
0

btw, lycka till med dina drömmar Hanna. Men varför vill du att alla ska gå med varsin hona?

Creation
0

#6 Oops, satte i fel kategori juh xD Tänkte ju sätta på allmänt :P Jaja, det här får gå ;)

Önskar också att jag hade en stor flock marsvin ^^

FeliciaS
0

På kort sikt är min "dröm" (önskning) att Sera och Bindi blir friska från sina "sjukdomar" dvs. att det hjälper med att byta bottenmaterial. Andra önskningar är att marsvinen får leva länge och var fria från sjukdomar. Annars så skulle jag vilja utöka flocken med några omplaceringsgrisar, en CH-teddy och en himalaya :)

#8 Jag fixar det ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

^^ Tack!

[Liinda]
0

Oj jag har såna många funderingar, drömmar och ja så jag vet inte vart jag ska börja :P

Men inom dom närmaste åren så ska jag skaffa lägenhet tillsammans med några kompisar och då vill jag ha 2  riktigt stora golvburar där honorna kan gå i en bur med Konrad om han är kastrerad då. Och hugo kan gå i den andra antigen med ett par nya honor (självklart kastrerad) eller med ett par nya hanar. Och Gurra får en egen bur med en brutta :) Och Marley får hela mitt rum som bur :D

Och när jag blir vuxen och kan flytta till hus så vill jag ha ett eget rum till marsvinen och ha stora golvburar där dom kan gå i och omplaceringsmarsvinen eftersom jag vill starta omplaceringshem för smådjur typ marsvin, kaniner och hamstrar. Och så utomhus vill jag ha stora hagar som är bygda så dom står där jämt och med lite stenar och buskar i så marsvinen kan springa där i på somrarna. Och så ett litet förråd eller minihus på gården där jag kan ha karantän för alla nya djur. Jag och mina kompisar har en dröm om att starta en gård med hästar så det är lite turridning och sånt och så många olika smådjur och lite kossor :) Får väl se hur mycket av det som blir verklighet :D

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

önskar att vincent slutar va tjurskallig mot phille så alla grisarna kan gå tillsammans.. hade velat ha en större bur ti dom (men det kräver större boende……) d bästa hade varit om grisarna hade blitt rumsrena o kissat på låda o slutat bita på sladdar byrå-ben. då hade dom fått va lösa dygnet runt :)

önskar att min phille (snart 4 år) blir världens äldsta marsvin. han e min bästa vän o d keligaste gosigaste o snällaste marsvin man kan tänka sig.. hoppas hans underbara egenskaper smittar av sig på nya bebisen Elliot  :)

hade velat ha trädgård så ja kunde ha dom ute på sommaren…. som d e nu blir d att plocka gräs =/

Cavia
0

Just nu har jag en stooor önskan om att saneringen av alla mina djur och tillbehör går så smidigt och snabbt som möjligt….har tyvärr fått in Ringorm bland mina djur =(

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Abico
0

#7 - Haha. tack ;P Jo, därför att dom ju inte kan låta bli att bråka när dom går med varran - killar du vet… Och det blir ju inte bättre för att Greta och Wilma sitter och skriker flörtigt åt dom i buren under -.-'

#11 - Det låter helt underbart - ring mig så kommer jag och rider en sväng ^^

#13 - Aj, aj :/ Ringorm är inget skoj. Jag håller tummarna för att det går smidigt!

Hanna 

FeliciaS
0

#13 Usch vad trist! *håller tummarna för det bästa*

Mvh Felicia

Pony
0

Jag önskar mig ett jobb, så att jag har råd att skaffa marsvin igen! :o) Mitt största mål i livet just nu haha.. tänker på det varje dag!

Currymarsvin
0

Jag önskar att mitt omplaceringsmarsvin Curry kommer att komma överrens med den nya lilla marsvinsbebis som kommer till oss om några veckor och att de kommer att ha det mysigt ihop.

Sen önskar jag att Curry var mer bekväm med att vara utanför buren så att han kunde vara frigående i lägenheten så fort jag var hemma. Vi jobbar på det :)

Wiizy
0

hah. jag vill göra om mina planer, för jag hann inte skriva som jag ville först.

Nu: Skulle vilja utöka flocken, som sagt. Skaffa en till hona, och ta en kull på henne. :) Sen kanske behålla någon hona ur kullen. :P Men inget krav. ;) Sedan skulle jag gärna vilja, att marsvinen var rumsrena. så dom kunde springa i hela lägenheten. :/ Det är väl det just nu.

Sedan, om flera/några år: Skulle vilja flytta till hus, (2 våningar) och där låta marsvinen springa på hela undervåningen. :) Sen skulle jag vilja skaffa en hund då. :P så det är bra om dom skulle funka bra med vovven. :) Sedan, skulle jag gärna (och ska) ha både liten uppfödning på Crested, eller dalmatiner nonself. ;)
Sedan skulle jag gärna, vilja att mina töser accepterade andra en stor flock, så jag kunde ha omplaceringshem för marsvin. (ev kanin med, men h*n får inte vara med marsvinen). :P

Jag har rätt stora planer visseligen, men jag skulle gärna vilja detta. :D förhoppninsvis blir det ju av, eller iallafall lite antagligen. ^^

Sedan på sommrarna, skulle jag vilja att dom kan springa ut från något skjul min man (om jag får nån ahah) snickrat, bara till dom, och kunna gå ut och in i en stoor hage över halva jättestora gräsmattan. :P det sista är långsökt men ja… ;) det skulle jag vilja iaf. :)

Creation
0

#18 Jösses, Lollo, vad du har planerat! xD
Men vilken dröm… ^^

FeliciaS
0

Jag kan ju lika gärna skriva min plan för om många år… Allt handlar inte om marsvin, men men. Läs om ni vill :)

Gå ut gymnasiet, åka till en hästård på Island och jobba ca 2 år. Skaffa en isländsk fårhund när jag är där. Sedan återvänder jag till Sverige, ca 22-23 år gammal och går på journalisthögskolan i Göteborg (bor antagligen hos mina föräldrar). Då har jag väl en hund och ett par grisar. Efter jag har gått klart där åker jag till Mora, köper mig en liten billig 2:a eller någonting. Där går jag djurhomeopatutbildning (tjänat ihop tillräckligt på Island) och är sedan djurhomeopat och journalist. Då lär jag väl vara 28 år någonting, köper mig en billig gård mellan Uppsala och Mora ungefär - börjar jobba som journalist och ett litet homeopatföretag vid sidan om ;) Förhoppningsvis har jag väl tjänat ihop pengar under tiden och kan renovera gården allteftersom. Så småningom ska jag starta djurhem med allt från marsvin och möss till hästar, kor och alpacor (som är något jag vill ha). 

Det är min dröm nu :)

Mvh Felicia

Wiizy
0

#19 - Hah. visst har jag? ;)   Ja, visst hade det vart underbart. det hade ju varit ett paradis. sedan tog jag inte med resten av vad jag ville ha utan bara marsvinen. :P *s* vilka krav. *s*

Abico
0

#20 - Jag trodde du menade riktiga grisar - sådana med knorr:
_(bor antagligen hos mina föräldrar). Då har jag väl en hund och ett par grisar.
_Haha, jag funderade just på vart du skulle ha dom någonstans XD

Hanna 

Wiizy
0

#22 - hahah. :P

FeliciaS
0

#22 Haha, nej :) Bindi, Sera eller Calle lever antagligen inte tills jag ska flytta till Island. Trots allt 3,5 år kvar. Men kanske att Calle eller/och Sera blir 8 år och Bindi kan nog bli 7 år… Äsch, får ta med dem till Island isf ^^,

Mvh Felicia

MikaTela
0

Min största dröm (som är en bit bort i framtiden ;)) är att när jag flyttar in hos min pojkvän hos hans lilla gård så ska jag bygga ett isolerat och uppvärmt rum i stallet till marsvinen.

Då ska jag ha rätt stort rum åt dom, sen en lucka ut man kan öppna sommartid och så har dom utehage utanför. :) Sen ska jag ha hyllor högt upp med i rummet så jag kan förvara foder och så där, kanske nån bur för hanar också och kunna avla. Det är en dröm. :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

MonaF
0

ja vet inte han har allt han kan tänka sig men en rosa tröja kanse

FeliciaS
0

#26 En kompis till honom…? Marsvin mår inte särskilt bra ensamma.

Mvh Felicia

[Liinda]
0

#14 absolut :P

Abico
0

#28 - Det låter bra ;P

Hanna