Ny rangordning bland flickorna?
Nu har tjejerna hållt på och stökat runt hela natten. Greta (1 år) har börjat kaxa mot Wilma (4 år) och har under natten ridit en hel del på henne och "stöter" även bort Wilma när denne kommer för nära - något som tidigare varit Wilmas "grej". Då och då får Wilma övertaget igen och rider en stund på Greta, men för det mesta är det lilltjejen som är överst. Så nu funderar jag på om detta innebär att det är en ny rangordning på G. i buren? Wilma är ju både större, starkare och äldre än Greta så jag tycker att det känns konstigt att Greta fått övertaget nu…
Är det vanligt att det blir bråk om rangen, bland honor alltså?
Hanna
Brunstar Greta?
Helena
*tar upp och vänder på grisen*
Hanna
Jo ev. så brunstar hon, lite kladdig var hon nämligen.
Hanna
Okej, men avvakta och se om det blir bättre, om hon brunstar är det inte så konstigt om hon är på Wilma.
Helena
#4 - Nä, det är klart. Men jag tycker att det aldrig varit så mycket förr :/ Jaja, det är väl inget större problem egentligen men man börjar ju undra ^^
Hanna
Nej, jag tycker att du ska låta dom hållas, sålänge det inte blir blodbad ;)
Helena
#6 - Jadå, dom får hålla på bäst dom vill ^^
Hanna

Ge dem utegångsförbud, så kanske de skärper sig ;D
#8 - Jasså det tror du? ^^ Jag tror snarare att det skulle hjälpa med någon utekväll i veckan - träffa grabbar *s* Så skulle dom iaf. inte vara på varran ;P
Hanna
Det kanske är att Wilma börjar bli gammal så Greta vill ta över efter henne i rangordningen :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Greta kanske har börjat "växa upp" och mogna nu så vill hon också ta övertaget? tss.. ^^,
Kan ju vara för att hon brunstar, vet inte riktigt. Men det verkar inte vara allvarligt, så sära på dem skulle jag inte ens fundera på.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Nej, nej. Att sära på dom finns inte ens med i min manual ;P
Det komiska är ju att dessa två tjejer är duktigare på att jucka på varran än småkillarna *s*
Hanna