gått upp i vikt efter parning!
Min marsvins hona vägde förut 750 och nu 810 efter parningen kan man räkna ut ungifär hur långt det e kvar tills ungarna kommer? eftersom hanen e med tjejen nu ska jag flytta honom då ?

När satte du ihop honan och hanen? Räkna 70 dagar framåt från det datumet så har du en ungefärlig tidpunkt när bebbarna tidigast bör komma.

jag har haft dom tillsammans under typ 2 veckor men jag vet inte om jag ska sära på dom jag prövade det men då slutade dom att ätra och låg bara i sina hus fast dom e jätte nära varandra!

skrev fel, det var 3 veckor sen.
Är du säker på att det är dräktigheten som har gjort att hon har gått upp i vikt? Med tanke på att hon högst har varit dräktig 2 veckor, eller har du något hum om när hon blev dräktig?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

asså jag frågade mamma och det var tydligen 3 veckor sen vi satt ihop dom tillsammans!! eller så har hon bara lagt på sig lite valig vikt!

tycker du att jag ska låta dom gå tillsammans i 2 veckor till ?? :) det e så spännande! :)
då hon gått upp 60 gram har tre veckor gått, därför ska man väga varje vecka de är ihop och sen med om man vill vara säker, annars som #1

När jag parade Maja så hade jag henne tillsammans med hanen i 6 veckor, bara för att han hann para henne två gånger. Om hon inte tog sig första gången så gjorde hon det på andra. Och så kunde de vara tillsammans lite extra länge :P

oki jag har tängt att dom får vara tillsammans i cirka 2 veckor till får det bli :)