Kostar det att ställa ut marsvin?
_**Nån som vet om det kostar att ställa ut ett marsvin?
**Skriv gärna så tydlig rubrik som möjligt, så man ser vad tråden innehåller.
//CamillaS - Medarbetare på marsvin.ifokus_
Var bor du?
#1 På hennes profil står det att hon bor i umeå. ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

jag bor i umeå
På SMF Polars hemsida står det att priserna(inför närmsta utställning åtminstone) är följande:**
Rasdjur:** 50krGrupper (namnge djuren i gruppen): 30krGuide, Ost och Klippt LH: 40krPet class: 40kr
#0 Du vet väl att man måste vara registrerad i Svenska Marsvinsföreningen för att ställa ut? Fast man kan ställa ut en gång utan att vara medlem. :)
För att ställa ut i rasklass måste marsvinet ha stamtavla och vara registrerat i SMF också.
I Pet Class kan vilket marsvin som helst vara med, där bedöms mest hälsan(ren päls, rena öron, bra klippta klor, etc.)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Priserna varierar dock lite i de olika lokalavdelningarna :)
Hanna

#4 har en bra prislista men när jag ställde Kålan kosta anmälningen för PET endast 20 kr ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Polar är tvunga att ha högre anmälningsavgift än de andra lokalavdelningarna eftersom de har högre kostnader för att ta dit domare. Domarna får reseersättning och många av domarna har långt resväg till Polars utställning. I övrigt så används anmälningsavgifterna till att köpa in prisrosetter och betala lokalhyra bl a. Anmälningsavgiften kan vara lägre till inofficiella utställningar (t ex klubbmästerskap) och driveinutställningar och högre till stora utställningar som t ex SM. Anmälningsavgiften framgår av resp utställningsannons, som finns på SMF.s hemsida och i MM.