Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 977 ggr
elinpelin96
0

Marsvinsburen äntligen klar :):)

Idag har jag gjort klar den nya marsvinsburen som har måtten : längd 94 bredd : 94

Tezza
0

Blev marsvinen nöjda? Vore kul att få se bild på den:)

elinpelin96
0

aa jag tror dom gillar den :P jag kan ta en bild lite senare har ingen kamera just nu :P

Wiizy
0

Är inte det litet? :P

TRASAN
0

hoppas det bli bra för dina marsvin o lycka till du måste fota o vissa när du kan ;))

elinpelin96
0

wizy det e jääääätte stort man får ha 5 marsvin däri men själv ska jag bara ha 2

elinpelin96
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Häär kommer en bild på den nya buren :)

Wiizy
0

jätte stort äre ju inte för att man får ha 5 marsvin i den…

fin.

elinpelin96
0

ok men dom älskar den :) men jag tycker den e ganska stor!

tack

Creation
0

#6 Vad fint ^^

Men jag tror att ungarna kommer kunna pressa
sig igenom hålen när de kommer… :/
Du borde nog täta tills dess,
ta det säkra före det osäkra ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

elinpelin96
0

mm det e därför jag har täckt sidorna preciiis överallt :) hehe :) satt dom har ingen chans att komma ut någon stans :)

trocadero
0

#9 det är dom vuxna som kan pressa sej igenom kompotsgaller, dom små kan bara traska igenom hur lätt som helst =)

paronskrutten
0

Jo, Chili och Ahlberg rymde ut på gräsmattan från hagen titt som tätt, men vi satt ju brevid och kunde fånga in dom såklart^^

Helena

elinpelin96
0

jaa jag har satt för massa med plang länkst ner så dom inte kan de!

Creation
0

Hur höga är plankorna? :/
De små popcorn-bebbarna kan nog hoppa över om det inte är såå högt… ;)

elinpelin96
0

dom där jag har nu e lite lägre men jag ska byta till en högre det där e bara tillfälligt :)

MonaF
0

va fint såndär bur ungifär har jag till alban fast inte på marken

elinpelin96
0

ok :)

Bella-R
0

Ser fint ut :) men tkr dock att det är lite litet för 2 marsvin.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

elinpelin96
0

-.-

elinpelin96
0

dom ska få större sen men jag hadde bara inte så många galler!!

elinpelin96
0

asså förlåt ifall jag värkar arg men de e bara så att jag värkligen har jobbat med den där buren jätte hårt! oxå kommer det någon som säger att den verkar lite för liten före 2 marsvin … jag blir bara lite ledsenGråter

elinpelin96
0

det ända jag vill är att dom ska ha det bra! dom e ju mina bästa vänner!

[PixelMollan]
0

Tycker inter den är så dålig! Den va väl 95*95? En "vanlig" bur som säljs i djuraffären är ju 100*50. Dvs MINDRE!!

Riktigt tråkigt att folk klagar på allting.. förstår att du inte blir så pigg på den här sidan och att du blir arg.

Jag tycker du har gjort ett bra jobb iaf o att det var fint! Fin inredning med både hus o myskorg :)
Och det viktigaste av allt är att du faktiskt lagt ner tid på att få det bättre för dina marsvin! :D Det är de inte många som gör.

Facklan
0

# 21 Det är trist att man hackar på storleken den är ju jätte fin o klart rymlig…. jag håller med #23  det är faktist så att dom gillar utrymmen men uppskattar inte allt för stora ytor !!!

Jag tror att dina marsvin kommer stor trivas … jag tycker du jobbat bra !!!!!

Wiizy
0

Helt seriöst, man hackar verkligen inte. Får man inte säga sin åsikt här längre? Tydligen inte, att säga att den är liten är väl bra istället för att ni tror att den är jätte bra om den inte är det?!

Och nu kom inte och säg att jag menar just denna buren, utan jag menar alla. Blir frustrerad.

Abico
0

Vilket fint arbete du lagt ner på den :)
Så du ska ha hanen på ena sidan sedan eller och honan med ungarna på den andra?

Hanna 

elinpelin96
0

Taack alla för era underbara komentarer nu känns det mycket bättre :) 26# precis jag ska ha hanarna på andra sidan och honorna med ungar på den andra :)

Bella-R
0

elinpelin96: Det var inte min mening att såra dig, jag bara sa vad jag tyckte om buren, dvs att det såg väldigt fint ut men i mina ögon lite litet. På bilden såg det lite trångt ut, i verkligheten kanske det ser annorlunda ut? Skapar man en tråd så får man tåla lite kritik, och precis som wiizy säger i #25 så har alla rätt till en åsikt, och jag tkr iaf att jag uttryckte min på ett schysst sätt.

För övrigt så tkr jag att du har varit jätteduktig som byggt ihop den, ser riktigt mysigt ut.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

elinpelin96
0

Tack så mkt .. jaa den ser faktist väldigt liten ut på bilden de måste jag hålla med om ! men tack för det fina du sa endå :)

Creation
0

#27 ;/ Om det är honor precis bredvid(så att de dessutom kan se dem!) skulle det inte förvåna mig om de blir lite bråkiga… liksom fajtas om honorna, trots att ingen av dem kan komma åt dem. Vet inte om det är den bästa planen att ha dem så nära. ;S

Är varje del 95*95 eller är det båda tillsammans som är så stor förresten? ;) Misstänker att de är 95*95 var, men man kan ju alltid fråga :P

elinpelin96
0

asså jag har satt för en vääldigt hög plank vägg satt hanarna inte ska kuna se honorna och om de endå bråkar fixar jag en annan bur åt dom.. aa det är 95*95

Creation
0

95*95, fast två delar? ;)
Hur högt är planket då? ^^

paronskrutten
0

Jag skulle inte våga ha honorna och hanarna så nära varandra

Helena

elinpelin96
0

Ungifär lika högt som själva gallrett!! men sedan ska jag flytta dom ifrån varandra jag måste bara veta vart jag ska flytta dom!

Creation
0

ok ^^ Bra det.

elinpelin96
0

aa jag har precis kommit på hur jag ska göra vet ite om jag ska fixa det i morrn satt jag har det till på torsdag för då kommer ju Theo hem :P