Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 718 ggr
[findusen]
0

Tillökning, för bra för att vara sant?

efter en tids velande vilket alternativ jag skulle välja (att para min underbara Phille o ta en avkomma(och få vänta då i ett par månader till..) eller köpa en liten bebis som kompis till honom) kunde jag inte hålla mig utan tog hem en underbar krabat jag förälskat mig i på jobb. han är 9 veckor nu och har bott tillsammans med Phille (snart 4 år) och "umgåtts"(på golvet och på filten) med Melvin o Vincent (typ 1,5 år båda två) i en vecka o allt verkar gå superbra!

men det känns som det gått alldeles för lätt…… Vincent är visserligen efter honom och kurrar och grejar o bebisen säger ifrån när det blir för mycket men annars har det gått jätte bra. inga bråk inga sura miner…

Kan detta vända helt plötsligt och dom börjar bråka eller det verkar lugnt? det gick jättebra när jag satte ihop vincent och phille när vincent var bebis men när melvin hade bott hos dom i ett halvår blev det bråk mellan phille o vincent (mest pga vincent som är den tuffaste av dom) men då satte jag in en vuxen hane hos vuxna hanar…
någon med erfarenhet av detta??

CamillaS
0

Bild på nya krabaten? ^^,

parsley
0

Förhoppningsvis kommer de att hålla sig lugna, även om det naturligtvis inte finns några garantier.

Abico
0

Jag satte ju ihop Sune och Donken - det var en hel del små gnabb och kurr men det funkade ändå i ett par veckor. Men en dag blev det för mycket och dom högg ifrån båda två. Numer så tål dom inte varran :/
Men jag håller tummarna för att inget liknande händer dina pojkar :)

Hanna 

FeliciaS
0

Förhoppningsvis så har de vant sig vid varandra bra och kommer trivas med varann :) Phille är ju hyffsat gammal och tycker kanske bara det är skoj med en bebis ;) Jag tror det kommer gå bra. Tänk positivt bara, att det kommer gå finemang ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Wiizy
0

Det går nog bra ska du se. :)

[findusen]
0

#3 ja d e lite d ja e rädd för.. att ja sen står me en hane till som ska ha en bur^^ (bor i en etta så plats e d inte så gott om :P)
men som alla ni andra hoppas ja på d bästa :) eftersom han redan e 9 veckor o bör va könsmogen borde d ju funka tycker man…….. valde den som inte va mest bestämmande i buren av ungarna för att va på den säkra sidan..

bilder kommer! kameran e full men min dator e på lagning =( han e såå underbart söt! :)

TRASAN
0

hoppas det går bra ;)

CamillaS
0

Hur går det med dom? :)

[findusen]
0

det går väldigt bra fortfarande :) lille elliot springer mellan philles burdel o melvin o vincents del o kommer bra överens med alla :) han e nu typ 11 veckor……..

FeliciaS
0

Vad bra! (:

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[findusen]
0

ja men ja tycker bara det gått föör bra,,! förväbtade mig sura miner o tuggande´,,,,,, men ja har kanske väldigt snälla hanar :) (peppar peppar)

Mossedal
0

Varför skulle det inte gå bra?

När vi sätter in våra pojkbäbisar till deras pappa förutsätter vi att det ska gå bra ;-). Normalt funtade djur - med stor åldersskillnad -ska kunna gå bra ihop. Visst finns det undantag, men de är just undantag.

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

[findusen]
0

för att ja satte in en redan könsmogen hane bland dom andra, d e inte alltid d funkar! att d dessutom gick bra tillsammans me vincent som e skitstörig o bara gillar melvin annars…..

men ja e glad så länge d funkar :)
däremot vet ja inte riktigt vad ja ska göra…. för lille elliot springer genom gallret (kompostgaller) mellan philles o melvin o vincents del… men snart e han för stor för att komma igenom o ja kan inte öppna upp mer för då kommer vincent oxå igenom o han o phille går inte ihop…. o elliot verkar gilla allihopa lika mkt… men han va tänkt som sällskap ti phille…. vet inte vem ja ska sätta honom med när han inte kan välja sj mer…….. phille e ju äldre (snart 4) o dom  andra e knappt 1,5 år….. vet inte va som e bäst för honom men ja vill ju ha honom me phille sällskap o för att ja vill att han ska ta efter philles sätt o han har goda potential ti d…………..finns risk att vincent blir stöddig som han ble mot phille efter ett tag oxå ju…………….. svårt d där..

Wiizy
0

äh. det går ju bra eller hur? :)  Le åt det då och bryr dig inte om hur det KUNDe gått. ^^

Creation
0

#13 Föreslår att du sätter Elliot med Phille sen, (åtminstone provar)
annars blir han ensam ju..

Men tänk inte på sånt än,
utan spara bekymret till senare x)
Var glad så länge det varar.
Man kan klura på sånt när tiden kommer ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[findusen]
0

hehe d har ni så rätt i :) d va dock ett jävla liv i buren i morse (dom låter ju värre än va d e) o elliot skulle para phille o ja förväntade mig blodbad när ja kom hem. men icke :) så ja e glad så länge dom funkar ihop :D