Ta hem djur från Finland?
Någon som vet om man behöver något till stånd för att ta hem djur från Finland?
Tillstånd från…?
I övrigt tycker jag att man kan ifrågasätta sig varför man ska göra det. Är det nödvändigt? Antagligen är det inte den bästa möjliga situationen för djuret.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Avel, Felicia? :P
Helena
Lite nytt blod kanske? ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Ja, men är det ändå nödvändigt…? Jag vet väl inte vad "whorra" har i tankarna :)
Mvh Felicia

ja Whorra e en hemmlig typ med mysko avsikter
.
Nej avsikterna är att få till baka american crested i golden och black till sverige, efter som vi idag endast verkar ha en enda uppfödare av dessa varianter så är det helt omöjligt att få ihop en bra avels bas genom att köpa djur endast i sverige, nu har vi blivigt erbjudna tre golden och fyra svarta djur från finland, så blir det som vi vill packar vi in familjen och far till finland i början på maj.
Men frågan var behöver vi tillstånd från jordbruksverket?
För övrigt heter vi SMF 139 Marwin`s

Eftersom även Finland tillhör EU så får man utan tillstånd fritt föra över 10 st marsvin till Sverige….
Lycka till med Americanarna!!
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Så söta Hanna! Måste jag bara få säga ^^,

#6 Tack! Det här ska bli så kul! Då är det som vi trodde, men det är 10 djur per person?
#7 Ja heter hon Marwin`s så stämmer det, vi födde upp dalamtiner under en period. Hur gammal är Wilma nu?

# Japp, det är 10 djur per person.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#9 - Marwins eller Marwin's står det i stamtavlan.
Hon fyller fem år iår :)
Hanna

gaa endast 5 djur? får nog ta och ringa jordbruksverket själv. Men tack för tråd tipset.

13. Det var så lite så.
Anna, Medarbetare på djurtransport.ifokus
Envishet och drömmar

Ringde jordbruksverket nu, och det är 5 djur per person över 18 år, så tyvärr fick inte barnen ta in djur
. Men vi får ju ta in 10 djur ihop jag och sambon.
#5 Jaså, okej :) Så skoj!
Mvh Felicia