Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 594 ggr
Wiizy
0

Hur göra med burarna? :/

Hmm, jag sitter nu i ett jobbigt läge.

Har fått hem Static, och ska bada marsvinen första gången idag, 10 April. jag får även hem 2 töser till den 19. :/ Alltså kommer jag inte få bort Staticen på dom 2 nuvarande, tills dom andra 2 kommer… Alltså kommer dom nya inte kunna träffa mina.
Förhoppningsvis kan dom 2 nya, få bo hoss mormor tills mina är helt friska. :)

Men då till (Den jobbiga) frågan, mina springer mellan en 118*58,5 och en 100*50 bur. :) Men, eftersom jag inte har vidare lust att köpa yttligare en bur, för dom nya 2 - när dom ändå ska gå med mina senare, undrar jag om ..

Ska jag låta mina nuvarande, som har static bo i den lilla buren, och låta dom springa fritt hela tiden när jag är hemma? Och låta dom nya grisarna, ha den större buren när dom bor hoss mormor? :)

Så tycker jag blir bäst, då dom "nya" kommer få vara ute sådär 2-3 timmar om dagen, max. då vill jag att dom har en större bur. :/ (Då min mormor inte är marsvinsvan och jag måste dit oh släppa ut dom och sådant.)

Men låter det bra? att jag gör så med burarna? :)

Abico
0

Grejen är ju att allt måste saneras när man har static, visst är det så? Om dom då springer lösa, vilar på mattan och gnuggar sig mot sängbenen osv. då blir du ju tvungen att sanera hela rummet? Eller är det inte så noga kanske…

Hanna 

Wiizy
0

Jo, jag vet… alltså lär jag behöva bygga en spc hage till dom, där dom kan springa när dom är ute. :/

Fasen vad jobbigt!

Abico
0

#2 - Ja, Ohyra är och ska vara jobbigt -.-'

Hanna 

Wiizy
0

Jo tack, det vet jag ;P

FeliciaS
0

Jag tycker det låter bra så som du har skrivit i #0. Men gör rent all inredning noga ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Wiizy
0

#5 - Jodå, det har jag.

Det var därför det tog 3 timmar alltihopa. *stön*

Skrotan
0

#6: hehe livet e hårt;) men det låter mycket bra med bur upp delningen;)

Wiizy
0

Livet är onekligen hårt, och då menar jag inte bara detta. Men men.

Nu är iallafall grisarna i den lilla buren, jag har lagomt dåligt samvete. ^^'

Dom andra grisarna, får väl stå i vardagsrummet när dom kommer då. :)

Abico
0

#8 - Ha inte det, dom dör knappast av att sitta i en mindre bur i tio dagar :)

Hanna 

Wiizy
0

Jo, jag vet det. ^^'